مزایا و معایب ویدئو پروژکتور های جیبی

منبع: دلگرم

88

1400/2/18

14:57


مزایا و معایب ویدئو پروژکتور های جیبی

در این مقاله به بررسی مزایا و معایب ویدئو پروژکتورهای جیبی و مقایسه آن با ویدئو پروژکتورهای معمولی می‌پردازیم. همچنین مهم‌ترین مزیت های این دستگاه را معرفی می‌کنیم و در ادامه به ذکر شایع ترین اشکالات ویدئو پروژکتور جیبی می‌پردازیم.

ویدئو پروژکتور وسیله ای است که دیدن فیلم را برای ما لذت بخش تر می‌کنند و در بسیاری از مراکز به عنوان یک وسیله آموزشی استفاده می شوند. می توان گفت عمده ترین مشکل مدل‌های معمولی آن ها اندازه بزرگ شان است که مانع از حمل و استفاده آن ها در مکان های مختلف می شود.

اما با ورود ویدئو پروژکتورهای جیبی به بازار، مردم از آن ها به خوبی استقبال کردند زیرا این نوع ویدئو پروژکتورها هم کوچک تر از انواع دیگر هستند، تا حدی که مانند اسمشان در جیب هم جا می شوند و هم با با یک باتری قابل شارژ روشن می شود و نیازی به برق مستقیم ندارند.

به همین دلیل به راحتی می توان آن ها را جا به جا کرد و در هر مکانی از آن ها استفاده کرد. این که شما یک صفحه نمایش 100 اینچی را هر کجا که می خواهید به همراه خود ببرید و از طریق آن فیلم تماشا کنید، بازی کنید و... بسیار هیجان انگیز است. ویدئو پروژکتور های جیبی می توانند محتوای مورد نظر شما را از طریق حافظه های USB و یا SD برای شما پخش کنند.

اما همان طور که این ویدئو پروژکتور‌ها مزایای زیادی دارند، معایبی نیز به همراه دارند. در ادامه به بررسی مزایا و معایب ویدئو پروژکتور های جیبی می پردازیم و در نهایت می توانید تصمیم بگیرید که این نوع از ویدئو پروژکتورها برای شما کاربردی دارند و یا خیر؛ پس با ما همراه باشید.

ویدئو پروژکتورهای جیبی چگونه کار می کنند؟

ویدئو پروژکتور های جیبی با استفاده از فناوری های DLP و یا LED DLP کار می کنند. اگر بخواهیم به طور ساده این فناوری‌ها را توضیح دهیم می توان گفت ابتدا تصویر روی یک صفحه نمایش کریستال مایع در داخل پروژکتور تولید می شوند و سپس با استفاده از منبع نوری LED به بیرون پرتاب می شوند.

یکی از مزیت های این فناوری این است که به راحتی می توان منبع نوری LED آن را تعویض کرد. همچنین اینکه این منبع های نوری LED بسیار ارزان قیمت هستند و تعویض آن ها نیز کار آسانی است.

پخش محتوا در ویدئو پروژکتورهای جیبی با‌توجه به مدل های آن به روش‌های متفاوتی انجام می شود. در مدل های اولیه، ورودی کابل AV (سه فیش) وجود داشت و در ادامه ورودی های مختلفی از جمله ورودی HDMI، USB، SD و... اضافه شد و رفته رفته امکانات آن ها نیز بسیار افزایش یافت.

با توجه به این که ورودی این نوع ویدئو پروژکتور‌ها با یکدیگر متفاوت است، شما باید با توجه به نوع ورودی مورد نیاز خود مدل مناسب را انتخاب کنید.


مزایا و معایب ویدئو پروژکتور جیبی

تا به حال اکثرا از مزایای این نوع ویدئو پروژکتور‌ها خوانده اید ولی باید بدانید که این ویدئو پروژکتورها معایبی نیز دارند. در ادامه به بررسی کامل تر مزایا و معایب ویدئو پروژکتور جیبی می پردازیم تا بتوانید انتخاب درست تری برای خرید داشته باشید.

مزایای ویدئو پروژکتور جیبی

۱. دارای قابلیت جا به جایی

باتوجه به این که این نوع ویدئو پروژکتورها وزن بسیار کمی دارند و همچنین منبع تغذیه آن ها اکثرا به شکل باتری است، می توان آن ها را بدون هر گونه محدودیت جا به جا کرد و در هر مکانی از آن ها استفاده کرد.

۲. قیمت پایین ویدئو پروژکتور های جیبی

این نوع از ویدئو پروژکتور ها نسبت به انواع بزرگتر آن ها قیمت پایین تری داند. اما سعی کنید همیشه دنبال پایین ترین قیمت نباشید و برای خرید همیشه از بهترین برند ها و بهترین کیفیت ها استفاده کنید. مطمئنا ضرب‌المثل هر چه پول بدهی بیشتر آش می خوری در اغلب موارد کاملا درست است. پول بیشتر مساوی است با کیفیت و امکانات بیشتر.
یکی از خوبی های خرید آنلاین این است که می توانید در مورد کالای مورد نظرتان به طور کامل اطلاعات به دست آورید و با خواندن نظرات خریداران، با خیال راحت تری خرید کنید.

۳. داشتن ورودی های مختلف

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، ویدئو پروژکتور های جیبی ورودی های مختلفی دارند که می توانید با توجه به نیازتان از آن ها استفاده کنید.
در برخی از آخرین مدل ها، قابلیت اتصال از طریق WiFi و یا بلوتوث نیز اضافه شده است و به همین دلیل دردسر سیم های رابط نیز از بین رفته است.

ویدئو پروژکتور جیبی ایسوس


معایب ویدئو پروژکتور جیبی

۱. روشنایی کم

از آن جایی که این دسته از ویدئو پروژکتور‌ها از باتری به عنوان منبع تغذیه استفاده می کنند و نیروی باتری نیز معمولا بسیار کم است، برای این که بتوانند مدت زیاد تری روشن بمانند، باید نور کمتری داشته باشند و به همین دلیل این یکی از معایب آن ها است.

برای این که بتوانید به درستی از این ویدئو پروژکتور‌ها استفاده کنید، باید از آن ها در یک محیط کاملا تاریک استفاده کنید زیرا ممکن است در یک محیط روشن اصلا کارایی نداشته باشند.

۲. عدم امکانات کافی در سیستم عامل

به طور معمول سیستم عامل ویدئو پروژکتور جیبی اندروید است. اما به طور کلی سیستم عامل های این نوع ویدئو پروژکتور ها به لحاظ بصری زیبا نیستند.

۳. قیمت فریبنده

ممکن است که در هنگام جستجو در اینترنت قیمت های بسیار پایینی به چشم شما بخورد ولی بدانید که این قیمت ها بی دلیل نیست و نمونه های فیک و بی کیفیت هستند. برای خرید ویدئو پروژکتور جیبی مناسب حتما و حتما از برند ها و فروشگاه های معتبر خرید کنید و بدانید که ارزانی بی دلیل نیست.

ویدئو پروژکتور جیبی سونی


جمع بندی مطالب و سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم که ویدئو پروژکتور جیبی و مزایا و معایب آن را به شما معرفی کنیم. این ویدئو پروژکتور ها بسیار کوچک هستند و از باتری به عنوان منبع تغذیه استفاده می کنند.

به همین دلیل می توانید آن ها را به همراه خود و به هر مکانی که می خواهید ببرید و به همین دلیل ویدئو پروژکتور های جیبی از طرف مردم با استقبال بالایی روبرو شدند.

فکرش را بکنید که می توانید یک تلویزیون 100 اینچی را در جیب خود داشته باشید و در هر مکانی از آن استفاده کنید! می توانید هر کجا که بخواهید فیلم تماشا کنید و یا بازی کنید!

اما در ادامه خواندید که این ویدئو پروژکتور ها معایبی نیز دارند و از جمله شایع ترین آن ها می توان به نور کم آن ها نام برد. اما با توجه به مزایای بالای آن ها و همچنین قیمت پایین آن ها نسبت به ویدئو پروژکتور های دیگر، می توان معایب آن را در نظر نگرفت.

یا این حال این شما هستید که در پایان باید تصمیم بگیرید که آیا خرید و استفاده از ویدئو پروژکتور های جیبی برای شما مناسب است و یا خیر؟


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو