لیست کامل 300 نوع غذا برای صبحانه، ناهار و شام

لیست کامل 300 نوع غذا برای صبحانه، ناهار و شام


منبع: دلگرم

206

1400/2/18

16:04


لیست کامل 300 نوع غذا برای صبحانه، ناهار و شام

لیست انواع غذا

یکی از مشکلاتی که معمولا خانم ها با آن مواجه هستند، درست کردن غذا است. بسیاری از خانم ها از صبح که بیدار می شوند مدام با خود فکر می کنند که صبحانه چی بخوریم ؟ برای ناهار چه غذایی درست کنم ؟ شام چیکار کنیم ؟

حتی در انتخاب میان وعده ها نیز مشکلاتی وجود دارد. از این رو در این مقاله از مجله اینترنتی دلگرم ما یک راهنمای کامل غذایی برای این دسته از افراد آورده ایم تا از این سردرگمی خلاص شوند. پس با ما همراه باشید.

لیست انواع صبحانه

1. کره بادام‌ زمینی، موز و دانه کنجد

با داشتن کمی موز و دانه کنجد می‌ توانید یک صبحانه بسیار خوشمزه و سالم آماده کنید که سرشار از ویتامین‌ ها و مواد معدنی است (به‌طوری‌ که کلسیم آن شش برابر شیر است !)

2. اسموتی توت و ماست

یک اسموتی ساده و خوشمزه برای صبحانه. میوه‌های یخ‌ زده (موز و توت) را با ماست یونانی و کمی شیر، آب‌ میوه یا آب نارگیل، ترکیب کنید. ترکیب به‌ دست‌ آمده را در یخچال گذاشته و روز بعد نوش جان کنید.

3. بلغور جو و تخم‌ مرغ

بلغور جو را مانند همیشه با شیر یا آب آماده کرده و سپس به‌ جای شکر یا دارچین کمی نمک و فلفل اضافه کنید. سپس روی آن‌ یک تخم‌مرغ و کمی پنیر اضافه نمایید.

4. صبحانه کامل انگلیسی

شامل لوبیا، سوسیس، بیکن (گوشت ورقه شده)، تخم مرغ، قارچ، گوجه، پودینگ سیب زمینی و در صورت تمایل پودینگ سیاه و نان تست می باشد. این صبحانه با چای، قهوه و یا آب پرتقال صرف می گردد.

5. سالاد میوه کینوآ

یک فنجان میوه را با یک قاشق کینوآ مخلوط کنید. سپس خوب هم بزنید تا باهم ترکیب شوند. سپس کمی عسل، لیمو و ریحان به آن اضافه کنید.

6. صبحانه ایرانی

صبحانه سبک و مغذی ایرانی شامل چای، نان، پنیر، گردو، کره، مربا، عسل می باشد. حلیم و املت نیز از غذاهای رایج در سفره های ایرانی است. حلیم خوراکی لذیذ و مخلوطی از بلغور گندم، نخود، گوشت تکه شده، دارچین و شکر است که بصورت گرم و یا سرد صرف می گردد.

لیست غذای هفتگی

لیست کامل غذا برای صبحانه

7. نان تست، گوجه‌ فرنگی با ریکوتای ماکادامیا

دو تکه نان تست را برداشته و بر روی هرکدام یک قاشق غذاخوری پنیر ریکوتای ماکادامیا بریزید، روی آن ریحان گذاشته، کمی نمک کوشر اضافه کرده و کمی فلفل تازه اضافه کنید.

یک تکه گوجه‌فرنگی تازه هم به آن اضافه کرده و نوش جان کنید (فراموش نکنید که با دستمال‌کاغذی آب گوجه را بگیرید).

8. پوره چیا و کینوآ

پختن کینوآ در شیر (گاو، سویا یا بادام) و افزودن کمی خوراکی‌ها و میوه‌های شیرین می‌تواند یک جایگزین خوشمزه و سالم برای صبحانه‌های همیشگی باشد.

این ترکیب سرشار از پروتئین و آمینواسیدهایی مانند لسین بوده که برای رشد و بازسازی سلولی لازم است. همه مواد را در یک قابلمه ریخته و روی حرارت بجوشانید. پس از آماده شدن غذا آن را با افزودنی‌های موردعلاقه خود سرو کنید.

9. نان تست آووکادو با تخم‌مرغ

دو تکه نان تست را به آووکادوی له‌ شده آغشته نموده و کمی نمک و فلفل روی آن بپاشید. روی هر تکه نان‌ یک عدد تخم‌مرغ اضافه کنید تا پروتئین دریافتی افزایش یابد.

10. صبحانه کوبایی

نقش اصلی این صبحانه را نان تست منحصر بفرد کوبایی برعهده دارد. این نان، تُست شده و روی آن کره زده می شود و به قسمت هایی برش می خورد. هنگام صرف، این نان را در قهوه زده و میل می کنند.

11. صبحانه لهستانی

صبحانه سنتی لهستانی که معروف به Jajecznica است، شامل نیمرو، همراه برش هایی از Kielbasa و پنکیک سیب زمینی می باشد.

12. املت صبحانه ای خوشمزه

مقداری گوجه رنده شده در یک ماهیتابه بریزید و روی شعله ملایم بگذارید تا آب آن بخار شود، حالا روغن، نمک و فلفل بریزید و تخم مرغ ها را در آن بشکنید.

13. صبحانه سریع اسپانیایی

Pan a la Catalana یا Pan con Tomate صبحانه ای ساده و خوشمزه است. نان را در سیر تازه و گوجه فرنگی غلطانده سپس مقداری روغن زیتون و نمک روی آن می پاشند و با ژامبون و یا سوسیس تناول می کنند.

14. صبحانه مراکشی

اجزای تشکیل دهنده این صبحانه، نان های گوناگونی است که با ترشی، مربا، پنیر و کره صرف می شوند. این نان ها در اندازه های بزرگ تهیه می شوند. همچنین پنکیک سمولینا که به Baghir مشهور است، بسیار لذیذ می باشد.

15. ظرف کینوآی شکلات

اگر می‌خواهید در صبحانه خود شکلات داشته باشید یک ظرف کینوآ را با شکلات مخلوط کرده و توت‌فرنگی و توت هم به آن اضافه نمایید.

16. خوراک تخم‌ مرغ

سبزیجات، سوسیس و پنیر را در یک ظرف مخلوط نموده و روی آن تخم‌مرغ و خامه (حتی توانید شیر هم به آن اضافه کنید) قرار دهید.

17. ظرف میوه گرم

آیا می‌خواهید برای صبحانه یک دسر خوشمزه بخورید؟ پس این خوراک سرشار از گلاتن می‌تواند برایتان بهترین انتخاب باشد. انواع توت را بپزید، شکلات داغ به آن اضافه کنید و یک فنجان شیر هم به آن بیفزایید.

18. نان جو و کدو سبز

در اینجا می‌ توانید یک نان ساده را به نان جو تبدیل کنید. نان را خردکرده، کمی کدوسبز له‌شده به آن اضافه نمایید. برای بهتر شدن طعم می‌توانید گردوی سرخ‌شده هم به آن اضافه کنید.

19. مافین تخم‌ مرغ

این مافین هیچ قندی ندارد. برای تهیه آن تخم‌مرغ را هم زده و با اسفناج، بیکن، و پنیر مخلوط نموده و مواد را در قالب مافین بریزید. پس از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه مافین شما آماده است.

20. ساندویچ صبحانه

سبزی شابانک را با روغن‌ زیتون مخلوط نموده و کمی آب‌لیمو اضافه کنید. سپس تخم‌مرغ نیمرو را به آن افزوده و نمک و فلفل اضافه کنید. سپس یک‌لایه پنیر پارمیجانو و ریکوتا هم اضافه کنید. ترکیب را در فویل بسته‌ بندی کرده و نوش جان کنید.

لیست کامل غذا با برنج

لیست صبحانه سالم

21. صبحانه سالم هاوایی

علاوه بر میوه های خوشرنگ و آبدار، شیرینی های حلقه ای که بسیار خوشمزه و انرژی زا هستند در هاوایی طرفداران بسیار زیادی دارند.

22. کره بادام‌ زمینی و اسموتی موز

موز یخ‌زده، کره بادام‌زمینی، سس سویا، ماست یونانی، عسل و کمی یخ را باهم مخلوط کنید. آن را در پارچ ریخته و صبح‌ها یا در باشگاه بخورید. می‌توانید آن را شب آماده کرده و در یخچال قرار دهید. برای بهتر شدن طعم آن کمی شکلات یا وانیل اضافه کنید.

23. صبحانه سوئدی

مهمترین بخش این صبحانه، پنکیک سوئدی است که به Pannkakor معروف است. این پنکیک شباهت زیادی به کرپ دارد و دو سمت خمیر آن در روغن سرخ می شود. این پنکیک، معمولاً با میوه های شیرین و یا مربا سرو می شود.

24. صبحانه و خوراک ایرلندی

ایرلندی ها صبحانه ای دلچسب و گرم می خورند. Hafragrautur یا بلغور جو که با شکر قهوه ای و کشمش و آجیل مخلوط شده و در ایرلند طرفداران زیادی دارد.

25. ساندویچ وافل

این ساندویچ صبحانه می‌تواند یک گزینه فوری برای زمان‌هایی باشد که عجله دارید. یک وافل را برداشته و به دو قسمت تقسیم کنید. ۲ قاشق غذاخوری کره بادام و ژله به آن افزوده و کمی توت‌ فرنگی روی آن قرار دهید.

26. بریتوی سیب‌ زمینی شیرین و لوبیای سیاه

بوریتوی صبحانه می‌تواند یک خوراکی فوری باشد. مخلوط سیب‌زمینی شیرین و لوبیای سیاه دارای پروتئین بالا و طعم خوب است که می‌توانید آن را از شب آماده کرده و در یخچال بگذارید.

27. گرانولای سیب با کره بادام‌ زمینی شکلاتی

سیب مورد علاقه خود را خردکرده و با کره بادام‌زمینی آغشته کنید. کمی جو، گرانولا و دارچین روی آن ریخته و شکلات ذوب‌ شده هم روی آن اضافه کنید. هر تکه سیب را می‌توانید لای فویل یا نایلون بپیچانید.

28. صبحانه پرتغالی

مقدار زیادی قهوه و نان Croissant، پر شده از سبزیجات و مواد مغذی، صبحانه پرتغالی را تشکیل می دهند.

29. شکلات کدو و بلغور جو دوسر

پوره کدو سبز را با سبزیجات مخلوط کنید. سپس بلغور جو، دانه چیا، کاکائو و شیر بادام را هم به آن بیفزایید. این خوراکی سرشار از فیبر و مواد مغذی است.

30. جو بادام و بلوبری

جو، دانه چیا، بلوبری، وانیل، شیر بادام و شربت افرا را از شب قبل باهم مخلوط کنید. در صبح بعد بادام و چند تکه موز به آن اضافه کنید. اگر بخواهید آن را به‌صورت گرم بخورید می‌توانید ۱ یا ۲ دقیقه در مایکروفر قرار دهید.

31. رپ کره بادام زمینی و موز، صبحانه سالم برای مدرسه

می توانید برای بچه مدرسه ای ها با نان، کره بادام زمینی و موز لقمه های کوچک درست کنید. این رپ های کوچک خوشمزه بهترین تغذیه سالم برای زنگ تفریح هستند.

32. صبحانه ایتالیایی

یک فنجان کاپوچینو به همراه کروسانت را برای صبحانه ایتالیایی بهترین انتخاب است.

33. مافین ماست نارگیل و کینوآ

حتماً متوجه شدید که کینوآ می‌تواند یک گزینه عالی برای صبحانه باشد. بنابراین آن را با ماست نارگیل مخلوط نموده و یک صبحانه عالی بسازید.

34. پای کیش چدار و اسفناج مایکروفری

نصف فنجان اسفناج را در یک ماگ با آب مخلوط کنید و به مدت ۱ دقیقه در مایکروفر بگذارید. آب را آبکشی کرده و یک عدد تخم‌مرغ، شیر، پنیر و یک تکه بیکن به آن بیفزایید. آن‌ها را خوب مخلوط کرده و سه دقیقه دیگر در مایکروفر بگذارید. می‌توانید کمی افزودنی هم به آن بیفزایید.

لیست غذا بدون برنج

لیست صبحانه های ایرانی

35. صبحانه مکزیکی

بشقاب خوش آب و رنگ بالا شامل گوشت گاو، Chilaquiles و دیگر مخلفاتی است که در Manzanillo (یکی از شهرهای مکزیک) خورده می شود. Nachos، پنیر و لوبیا نیز از دیگر مخلفات معمول این صبحانه تند و خوشمزه است.

36. کوفته بلغور جو دو سر

بلغور جو دو سر بهترین گزینه برای صبحانه فوری است. بهترین راه این است که آن را به‌صورت کوفته بپزید.

37. مافین طلایی صبحانه

این مافین جو از مخلوط هویج، کدو سبز، کشمش شیرین و کمی شکر تهیه می‌شود. می‌توانید از قالب‌های کوچک استفاده کنید و هم چنین از شکر قهوه‌ای استفاده نمایید.

38. پارفه ماست گرانولا و کدو

ماست یونانی، پوره کدو و گرانولا را باهم مخلوط کرده و کمی دارچین به آن اضافه کنید. کدو سرشار از بتاکاروتن است و به سلامت چشم کمک می‌کند.

39. نیمروی قیفی

پروتئین موجود در تخم مرغ شما را مدت بیشتری سیر نگه می دارد. پس برای یک روز پر انرژی تخم مرغ بهترین گزینه است. با در آوردن لقمه به شکل قیف و اضافه کردن چند عدد گوجه گیلاسی لقمه ظاهر جذابتری پیدا می کند.

40. صبحانه روسی

oladi صبحانه منتخب روسی است که سرخ کردنی است، تا حدودی شبیه پنکیک، درون آن نرم و لطیف و لبه های بیرونی آن ترد است و زمانی لذیذ تر می شود که به همراه خامه ترش، عسل، مربا یا توت تازه سرو شود.

41. مافین کدو، موز و شکلات تکه‌ ای

هر صبحانه‌ای که از سبزیجات تهیه شود بهترین گزینه محسوب می‌شود. این مافین از روغن نارگیل، کدوسبز، موز، آرد گندم و شکر قهوه‌ای تهیه می‌شود و می‌توان کمی شکلات تکه‌ای هم به آن افزود.

42. پارفه توت

یکی از بهترین گزینه‌ها برای صبحانه پارفه ماست و میوه است. زیرا می‌توانید با هر میوه‌ای آن را تهیه کنید. برای طعم بهتر پارفه از میوه‌های فصلی استفاده نمایید.

43. اسنک اسفناج و ذرت

اسنک اسفناج و ذرت، صبحانه سالمی است. مخصوصاً اگه کمی پنیر موزارلای تازه به آن اضافه کنید. اسفناج را حتماً از قبل تفت بدهید و فریز کنید. اسفناج فریز شده را با ذرت و پنیر لای نان بگذارید و در ساندویچ ساز بپزید.

44. ساندویچ کوکو سبزی

اگر مقداری از کوکو سبزی شما باقی ماند می توانید آن را با کاتر یا چاقو برش بزنید و همراه یک ورقه پنیر لای نان بگذارید. صبح روز بعد صبحانه شما حاضر و آماده است. می توانید در ساندویچ ساز گرمش کنید.

45. ساندویچ الویه

سیب زمینی و تخم مرغ، مواد اصلی سالاد الویه هر دو برای صبحانه عالی هستند. ترکیبی از کربوهیدرات و پروتئین همان چیزیست که یک صبحانه سالم کامل را تشکیل می دهد.

46. نون و پنیر و سبزی

یکی از ساده ترین و سالم ترین صبحانه های ایرانی، نون و پنیر و سبزی است. اگر مقداری مغز گردو هم در کنار این ترکیب خوشمزه بگذارید معرکه است.

47. لقمه قارچ و پنیر

قارچ را تفت بدهید و بعد همراه با مقداری پنیر لقمه بگیرید. این لقمه را می توانید در یخچال بگذارید و موقع صبحانه فقط چند ثانیه در مایکروفر یا تابه گرم کنید. برای فیبر بیشتر از سبزیجاتی مثل کلم و هویج هم می توانید در لقمه قارچ استفاده کنید.

48. فرنی صبحانه ای مقوی

شیر که در فرنی حسابی غلیظ شده پروتئین مورد نیاز بدن را تأمین می کند و ترکیبش به همراه کربوهیدرات موجود در آرد برنج شما را سیر نگه می دارد. بهتر است فرنی صبحانه زیاد شیرین نباشد.

لیست صبحانه رژیمی

لیست صبحانه هفتگی

49. لقمه حلوا ارده

حلوا ارده یا حلوا شکری چون سالم و فوق العاده مقوی است، با چای بهترین صبحانه است برای کسانی که می خواهند یک روز پر انرژی و شاد داشته باشند.

50. املت خرما

این صبحانه سالم از قدیم در خیلی از مناطق ایران رواج داشته است. بی دلیل هم نیست. پس شما هم از دستش ندهید. در این املت می توانید از پنیر فتا هم استفاده کنید.

51. کینوآ و پنیر فنجانی

۲ فنجان کینوآی پخته را با ۲ عدد تخم‌مرغ، ۱ فنجان از سبزیجات موردعلاقه خود (اسفناج یا کدوسبز)، ۱ فنجان پنیر رنده شده و کمی نمک و فلفل ترکیب کنید. مواد را در قالب‌های کوچک مافین ریخته و بگذارید به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در دمای ۳۵۰ درجه بپزد.

52. موز یخ‌ زده صبحانه ای خوشمزه

یک موز رسیده پوست کنده را به دونیم تقسیم کرده و هر تکه را در کاغذ پخت‌وپز یا نایلون پوشانده و با ۱ قاشق غذاخوری کره بادام‌زمینی آغشته کنید.

می‌توانید موادی مانند گرانولا، دانه چیا یا کتان و دارچین هم روی آن بپاشید. می‌توانید آن را در سیخ چوبی فرو کرده و حداقل ۲ تا ۳ ساعت در فریزر قرار دهید.

53. مافین سبزیجات و بلوبری

این مافین می‌تواند یک صبحانه کامل باشد که سرشار از فیبر و امگا ۳ است. موز له‌ شده می‌تواند چربی و قند این مواد را کاملاً کاهش دهد.

54. مافین توت و جو

یک‌ چهارم فنجان جو، ۱ عدد تخم‌مرغ و کمی توت و شکر قهوه‌ ای را مخلوط کرده و خوب هم بزنید. سپس مخلوط را به مدت ۱ دقیقه در مایکروفر قرار دهید تا ظاهر خوبی داشته باشد.

55. کوکی جو، موز و کره بادام‌ زمینی

کوکی موز، کره بادام‌زمینی، پودر پروتئین و جو می‌تواند یک گزینه عالی باشد. می‌توانید کره بادام، کشمش و شکلات تکه‌ای هم به آن بیفزایید.

لیست انواع غذا برای ناهار

56. خورشت قورمه سبزی برای ناهار

قورمه سبزی سمبل غذاهای ایرانی است و کمتر کسی هست که این غذای اصیل ایرانی را با سبزی‌های تازه دوست نداشته باشد. در بیشتر استان‌های ایران قورمه سبزی را مانند هم درست می‌کنند اما ممکن است ادویه‌ها را بیشتر یا کمتر کنند یا از سبزی‌های معطر دیگری درست کنند.

57. خورشت قیمه برای ناهار

یکی دیگر از خورشت‌های خوشمزه و خوش رنگ و لعاب برای ناهار ظهر قیمه با سیب زمینی است. این خورشت خوشمزه برای ماه محرم زبانزد است و اکثر عزاداران حسینی قیمه نذری درست می‌کنند.

58. خورشت کرفس برای ناهار

کرفس را برای سالاد هم استفاده می‌کنند. این سبزی مفید در ایران به صورت خورشت نیز سرو می‌شود. طریقه‌ی پختن خورشت کرفس همانند خورشت قورمه سبزی است.

59. خورشت بامیه برای ناهار

خورشت بامیه یکی از غذاهای خوشمزه و بی‌نظیر از خطه‌ی جنوب ایران است. بامیه یکی از گیاهان ضد افسردگی است. بامیه برای کنترل کلسترول خون مناسب است. مثل سویا پروتئین دارد و برای درمان کبد چرب مفید است.

60. قیمه نثار قزوینی برای ناهار

اگر به دنبال غذایی مجلسی و شیک برای درست کردن به هنگام ناهار هستید، قیمه نثار پیشنهاد من به شما عزیزان است. قیمه نثار برای شهر قزوین است و از گوشت‌های تکه‌ای به نسبت کوچک و خلال پسته، بادام، خلال پرتقال یا نارنج و …. درست می‌شود.

لیست ناهار و شام

لیست ناهار ایرانی

61. آبگوشت (دیزی) برای ناهار

آبگوشت یک غذای سنتی و خوشمزه است که دورهمی می‌چسبد و به همین دلیل اکثر ایرانیان در ظهر جمعه آن را درست می‌کنند. آبگوشت از ترکیب گوشت تازه گوسفندی استخوان دار به همراه نخود، لوبیا و سیب زمینی درست می‌شود.

62. خورشت آلو اسفناج با گوشت برای ناهار

اسفناج همان‌طوری که می‌دانید خون ساز و سرشار از آهن است. از ترکیب اسفناج، گوشت و آلو بخارا خورشتی خوشمزه به نام خورشت آلو اسفناج تهیه می‌شود که با برنج کته‌ای آن را میل می‌کنند.

63. کباب غذایی فوق العاده برای ناهار

یکی از لذیذترین غذاها برای ناهار کباب است. در ایران انواع و اقسام کباب وجود دارد که به روش‌های مختلف و با اسم‌های متفاوت درست می‌شود.

64. خورشت کنگر برای ناهار

یکی از غذاهای خوشمزه و مقوی که با گوشت می‌توانید درست کنید، خورشت کنگر است. خورشت کنگر یک غذای محلی محسوب می‌شود.

65. خورشت کدو برای ناهار

کدو و بادمجان از خوشمزه‌هایی هستند که طعم خورشت را فوق العاده می‌کنند. خورشت کدو غذایی خوشمزه و آسان است که با گوشت تکه‌ای درست می‌شود. البته در این خورشت به جای گوشت از مرغ نیز می‌توانیم استفاده کنیم.

66. تاکو گوشت مکزیکی با خمیر ترتیلا

این غذای خوشمزه برای کشور مکزیک است. تاکوی گوشت با نان مخصوصی به نام ترتیلا که U شکل است، درست می‌شود. اما این خمیر را در منزل نیز می‌توانید درست کنید. تاکو همچنین ادویه خاصی دارد که از ترکیب چند ادویه درست می‌شود.

67. غوره مسما برای ناهار

غوره مسما از غذاهای گیلانی است و تقریبا به دلیل غوره موجو در آن ترش مزه است. برای طرز تهیه این غذا به سینه مرغ، بادمجان، غوره عسگری و گوجه فرنگی به همراه ادویه‌ جات نیاز داریم.

68. باقالی پلو با مرغ برای ناهار

یکی از غذاهای خوشمزه و خاص برای مهمانی و عروسی‌ها باقالی پلو با مرغ است. البته این غذا با ماهیچه، ماهی و تن ماهی نیز درست می‌شود. در برنج این غذا باقالی و شوید می‌ ریزیم و همین طعم برنج را عالی خواهد کرد.

69. زرشک پلو با مرغ برای ناهار

یکی از غذاهای خوشمزه و لذیذ که طرفداران بیشماری دارد. زرشک پلو، در مراسم عروسی و مهمانی‌ها جزو غذاهای اصلی به شمار می‌آید. این غذای به ظاهر ساده فوت و فن‌هایی دارد که اگر آن‌ها را رعایت کنید، مطمئناً یکی از بهترین غذاهای موجود در مهمانی خواهد شد.

لیست ناهار رژیمی

لیست ناهار فوری

70. خورشت فسنجان با مرغ برای ناهار

یکی از غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی خورشت فسنجان هست که هم با مرغ و هم با گوشت چرخ کرده قلقلی درست می‌شود. این غذای خوشمزه با رب انار و معمولاً ملس سرو می‌شود. اما بعضی شیرین‌ تر یا ترش‌ تر این غذا را دوست دارند.

71. غذا برای ناهار: مرغ شکم پر

مرغ شکم پر یکی از غذاهای سالم و خوشمزه است که بیشتر برای پذیرایی از مهمان مناسب است. در درون مرغ از آلوهای جنگلی و بخارا به همراه رب انار، سیر و سبزیجات معطر به همراه هویج و سیب زمینی استفاده می‌شود.

72. غذا برای ناهار: ته چین مرغ

بی‌ شک یکی از غذاهای خوشمزه و مجلسی ته چین مرغ است. ته چین مرغ از ترکیب ماست چکیده، زرده تخم مرغ، برنج، زعفران و برنج درست می‌شود.

73. غذا برای ناهار: خوراک مرغ و لوبیا سبز

خوراک مرغ و لوبیا سبز یکی از خوراک‌های راحت و مقوی است که برای ناهار با نان بسیار می‌چسبد. این خوراک را می‌توانید با برنج نیز میل کنید. این کاملاً سلیقه‌ای است.

74. غذا برای ناهار: مرصع پلو با مرغ

مرصع پلو را هم با مرغ و هم گوشت ماهی می‌توانید درست کنید. این غذای خوشمزه و خاص برای مجالس و مهمانی بسیار گزینه‌ی خوبی است.

75. کوکو مرغ و سیب زمینی سوخاری

کوکو مرغ انواع مختلفی دارد اما این نوع کوکو هم برای ناهار و هم برای غذای فینگرفود انتخاب خوبی است. برای تهیه این غذا از ران مرغ یک اندازه استفاده کنید.

76. شیرین پلو با مرغ

شیرین پلو یک غذای خوشمزه آذری است که معمولاً با مرغ درست می‌شود. برای تهیه شیرین پلو به پوست پرتقال، خلال پسته، بادام و زعفران برای تزیین نیاز داریم.

77. غذا برای ناهار: خورشت زرشک آلو

خورشت زرشک آلو یک غذای خوشمزه و ملس شمالی است که برای ناهار گزینه خوبی است. این غذا را هم با گوشت و هم با مرغ می‌توانید درست کنید.

78. اسفناج پلو

اگر به دنبال یک غذای مقوی و خوشمزه هستید ما به شما اسفناج پلو را پیشنهاد می‌دهیم. این غذای خوشمزه و خاص با گوشت چرخ کرده درست می‌شود. البته می‌توانید به جای گوشت چرخ کرده از سینه مرغ استفاده کنید.

79. غذا برای ناهار: عدس پلو

عدس پلو یک غذای خوشمزه و مجلسی هست که برای نذری و هم برای ناهار قابل درست کردن است. در داخل این غذا کشمش و گوشت چرخ کرده می‌ریزند.

80. غذا برای ناهار: دلمه کلم برگ

همه ما انواع دلمه‌ها را می‌شناسیم. اما دلمه کلم یک دلمه خوشمزه و آسان است که برای ناهار درست خواهد شد. در این دلمه از گوشت چرخ کرده به همراه برنج و لپه استفاده می‌شود.

81. غذا برای ناهار: لازانیا

لازانیا یک غذای ایتالیایی است که طرفداران بسیاری در اقصی نقاط جهان دارد. در ایران نیز اکثر خانم‌های خانه‌دار و کدبانو آن را درست می‌کنند.

لیست غذا با گوشت چرخ کرده

لیست غذا برای مهمانی ناهار

82. غذا برای ناهار: سماق پلو

سماق پلو یک غذای اصیل و خوشمزه ایرانی است که با سماق قرمز و آب لبو درست می‌شود. این غذا را با کباب خانگی که به صورت سرخ کرده است، درست می‌کنیم.

83. ماکارونی رشته‌ ای

یک غذای خوشمزه با گوشت چرخ کرده ماکارونی است. همه این غذا را دوست دارند. برای ماکارانی موادی چون پیاز و سیر، رب گوجه فرنگی، ماکارانی رشته‌ای و ادویه‌جات لازم است.

84. رولت گوشت با جعفری و گردو

رولت گوشت یکی از غذاهای ساده و خوشمزه است که با گوشت چرخ کرده درست می‌شود. برای تهیه آن کافی است گوشت چرخ کرده، پیاز، سیر و رب گوجه فرنگی در منزل داشته باشید.

85. کتلت گوشت چرخ کرده با سیب زمینی

این غذای خوشمزه خیلی راحت با سیب زمینی، تخم مرغ و گوشت چرخ کرده درست می‌شود. برای تهیه آن ابتدا باید ابتدا سیب زمینی‌ها را آب پز کنید و بعد از اینکه سرد شد، آنها را در ظرفی رنده کنید.

86. غذا برای ناهار: شامی کباب

شامی کباب از ترکیب آرد نخودچی و گوشت چرخ کرده درست می‌شود. این غذا برای ناهار بسیار مناسب و به همراه نان یا برنج سرو می‌شود. شامی کباب را به همراه سیب زمینی سرخ کرده می‌توان میل کرد.

87. غذا برای ناهار: همبرگر

یکی از لذیذترین و خوشمزه‌ترین غذاهایی که برای ناهار می‌توانید درست کنید، همبرگر است. می توانید همبرگر را به صورت خانگی درست کنید و یا آن را به شکل آماده از فروشگاه های مواد غذایی خریداری کنید.

88. دلمه برگ مو

یک غذای خوشمزه که هم با گوشت چرخ کرده و هم بدون گوشت درست می‌شود. این غذای خوشمزه با طعمی ملس در فصل بهار قابل درست کردن با برگ مو (برگ انگور) است.

89. کوفته ریزه

کوفته ریزه یک غذای اصیل و خوشمزه ایرانی است که از ترکیب گوشت چرخ کرده، تخم مرغ، آرد نخودچی و… درست می‌شود.

90. پیتزا قارچ و گوشت

برای تهیه این پیتزای خوشمزه و ساده به موادی چون سیر، پیاز، قارچ، گوشت چرخ کرده و پنیر پیتزا مورد نیاز است.

91. زیره پلو با گوشت قلقلی و بادمجان

یکی دیگر از غذاهایی که می توانید برای وعده ناهار درست کنید زیره پلو با گوشت قلقلی و بادمجان اس. این غذای خوشمزه برای مهمانی ها نیز مناسب می باشد.

92. غذا برای ناهار: کبه

کبه یک غذای عربی و جنوبی‌های ایران است که با سیب زمینی، برنج، گوشت چرخ کرده یا بلغور درست می‌شود.

93. کلم پلو

کلم پلو یک غذای شیرازی است اما در اکثر شهرها درست می‌شود. این غذا با گوشت چرخ کرده قلقلی درست خواهد شد.

94. فطایر گوشت

فطایر یک غذای عربی و لبنانی است که داخل خمیر آن را با مواد مختلفی می‌توانید پر کنید. موادی مانند مرغ، قارچ، سبزیجات، سوسیس یا کالباس. اما معروفترین نوع فطایر، فطایر گوشت و قارچ است.

95. غذا برای ناهار: رشته پلو

رشته پلو برای فصل سرد سال به خصوص شب یلدا، شب چهارشنبه سوری و برای سال نو درست می‌کنند. اما این غذای خوشمزه برای ناهار و پذیرایی از مهمان به خصوص با گوشت قلقلی گزینه مناسبی است.

لیست غذا برای خانم ها

ناهار چی بپزم ؟

96. انواع کوکو

کوکو یک غذای ساده و نونی است که بیس اصلی آن سیب زمینی و تخم مرغ یا سبزیجات است. در کوکو، سیب زمینی را هم به صورت خام و هم به صورت پخته می‌توانید درست کنید.

97. غذا برای ناهار: اشکنه

از غذاهای خوشمزه که با نان خورده می‌شود، اشکنه است. اشکنه یکی از غذاهای سنتی با تخم مرغ است. اشکنه به چند روش هم با سیب زمینی و هم بدون آن تهیه می‌شود. در این غذا از شنبلیله استفاده می‌شود.

98. سالاد الویه

سالاد الویه از غذاهای خوشمزه در پذیرایی از مهمان و به هنگام رفتن به پیکنیک به همراه نان سرو می‌شود.

99. کشک و بادمجان

کشک بادمجان یک غذای خوشمزه برای ناهار و شام است. این غذای خوشمزه با بادمجان و کشک فراوان درست می‌شود.

100. غذا برای ناهار: فلافل

یکی از غذاهای خوشمزه و آسان که با نخود درست می‌شود، فلافل است. فلافل را در جنوب ایران با ادویه‌های مخصوص مانند پودر زیره سبز یا سیاه درست می‌کنند.

101. میرزا قاسمی

میرزا قاسمی از غذاهای شمالی، خوشمزه و پر طرفدار است. این غذا با بادمجان و سیر فراوان درست می‌شود.

102. مرغ سوخاری

یکی از غذاهای خوشمزه و خاص که طرز تهیه آن بسیار راحت است، طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و پفکی است.

لیست انواع غذا برای شام

103. سوپ برای شام

سوپ، مایعی خوراکی است که مصرف آن در برنامه غذایی هر شخص از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. سوپ از مواد غذایی مختلفی مانند: سبزیجات، گوشت، آب و غیره تشکیل می‌شود.

104. کشک بادمجان برای شام

کشک بادمجان یکی از ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای حاضری هستش که جزو غذاهای اصیل ایرانی محسوب می‌شود.

105. کوکو سبزی برای شام

کوکو یکی از غذاهای مقوی و خوشمزه است که در کمترین زمان و ساده می‌توان آن را تهیه کرد. کوکو را می‌توان در مراسم‌های دورهمی، به عنوان پیش غذا و حتی میان وعده مورد استفاده قرار داد.

لیست غذا برای افطاری

لیست غذا برای مهمانی شام

106. تاس کباب رژیمی برای شام

تاس کباب یکی از غذاهای سنتی است که از مواد اصلی آن می‌توان به گوشت، سیب زمینی، پیاز و بِه اشاره کرد. تاس کباب را می‌توان با گوشت‌های مختلفی از جمله گوشت خورشتی، گوشت مرغ و گوشت چرخ کرده آماده کرد اما جالب است بدانید که این غذای خوشمزه را حتی می‌توان بدون گوشت نیز آماده کرد.

107. سالاد رژیمی آووکادو با گوجه گیلاسی

سالاد رژیمی آووکادو برای شام به علت وجود آووکادو که دارای ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد ازجمله جلوگیری از پیری زودرس، بهبود سلامت قلب، حفظ تعادل هورمونی در بدن، سلامت دستگاه گوارش، کاهش وزن و تنظیم قند خون و کاهش فشارخون بالا، برای شام گزینه عالی و خوبی است.

108. سالاد استیک و نودل آسیایی

این غذای فوق‌العاده خوشمزه و مقوی هم برای شام مناسب است و هم برای ناهار. سالاد استیک و نودل آسیایی دارای کربوهیدرات، چربی بسیار کم، پروتئین و ۶۲۷ کیلوکالری انرژی است.

109. خاویار بادمجان برای شام

خاویار بادمجان که با نام‌های مختلفی از جمله خوراک بادمجان یا کنسرو بادمجان شناخته می‌شود از غذاهای اصیل کشور روسیه است.

110. خاگینه برای شام

خاگینه یکی از خوراکی‌های خوشمزه ایرانی است که از آن می‌توان در وعده‌های غذایی از جمله صبحانه، عصرانه و حتی میان وعده استفاده کرد. ماده اصلی تشکیل دهنده خاگینه، تخم مرغ و سبزیجات است.

111. سالاد مرغ با ماست

حتماً این را مدنظر داشته باشید که برای این سالاد هرگز از سس مایونز در وعده شام استفاده نکنید زیرا پرکالری و چاق کننده است و اگر می‌خواهید در هنگام روز این غذا را سرو کنید، می‌توانید سس مایونز در سالاد مرغ با ماست بریزید.

112. سالاد تبوله عربی برای شام

سالاد تبوله یکی از سالادهای خوشمزه‌ی عربی است که در آسیا بسیار پرطرفدار است و چون سالاد است به عنوان پیش‌غذا سرو می‌شود. سالادی که جز اصلی آن بلغور گندم است.

113. غذا برای شام: سوسیس بندری

سوسیس بندری غذایی است ساده و راحت که در اکثر میهمانی‌ها سرو می‌شود. سوسیس بندری از ترکیب سوسیس، رب گوجه فرنگی و سیب زمینی درست شده است.

114. کله جوش

یک غذای ساده و مقوی برای شب کله جوش است. کله جوش به روش‌های مختلف درست می٬شود. اما به روش کرمانی‌ها از آب گوجه فرنگی استفاده می‌شود.

115. غذا برای شام: نرگسی

اگر عاشق اسفناجید، نرگسی مناسب ترین و راحتترین گزینه برای شام است. نرگسی را با اسفناج و تخم مرغ درست می‌کنند.

116. اسنک کالباس

یکی از غذاهای ساده، راحت و آسان برای شام اسنک است. اسنک با مواد غذایی مختلفی درست می‌شود. برای تهیه آن از مرغ پخته یا گوشت ریش ریش شده یا سوسیس و کالباس می‌توانید استفاده کنید.

117. غذا برای شام: حمص

یک غذای خوشمزه عربی، لبنانی حمص است که با نخود و ارده درست می‌شود. این غذا بسیار پر کالری است.

118. پیراشکی مرغ و قارچ

یک فینگرفود خوشمزه و عالی با کمترین کالری برای شام یک انتخاب به جا است. برای تهیه این پیراشکی خوشمزه از قارچ و مرغ استفاده کنید.

119. لازانیا قارچ و اسفناج، غذای رژیمی

اگر به طعم اسفناج علاقه دارید برای شام می‌توانید یک لازانیای رژیمی خوشمزه با قارچ و اسفناج درست کنید.

120. غذا برای شام: خوراک لوبیا

یک غذای سبک و خوشمزه برای شام یا صبحانه خوراک لوبیا است. این خوراک خوشمزه و مقوی را با سیب زمینی یا قارچ می‌توانید درست کنید.

غذا برای شام

شام چی بپزم ؟

121. غذا برای شام: عدسی

یکی دیگر از غذاهای سبک و خوشمزه برای شام عدسی است. این غذا بسیار آسان است و در کمترین زمان می توانید آن را تهیه کنید.

122. پیده (پیتزا ترکیه‌ ای)

یک پیتزای خوشمزه و خاص که در منزل می‌توانید برای شام درست کنید. خمیر آن را نیز خودتان تهیه کنید تا خوشمزگی پیده چند برابر شود.

123. استیک مرغ

غذایی سبک و خوشمزه با مرغ که با موادی مانند، پیاز، سیر، سینه مرغ، سس سویا (اختیاری) و ادویه‌ جات درست می‌شود.

124. غذا برای شام: کیک مرغ

کیک مرغ به عنوان غذایی سبک و مجلسی برای مهمانی و شام مناسب است. برای تهیه این غذا به موادی مانند سینه‌ی مرغ ریش ریش شده، نان تست، پیازچه، جعفری، گردو، خیار شور، ماست چکیده، سس مایونز و در صورت دلخواه از هویج، ذرت و نخود سبز استفاده کنید.

125. چیکن استراگانف

یکی از غذاهای خوشمزه و راحت که برای شام مناسب است، چیکن استراگانف روسی هست که با موادی مانند سینه مرغ، قارچ، آرد، پیاز، کره، شیر، خامه صبحانه و سیب زمینی برای سرخ کردن و تزیین روی آن است.

126. سالاد مرغ با پنیر لیقوان

سالاد بهترین انتخاب برای شام است. سالاد مرغ نیز یکی از همین انتخاب‌ها است. سالاد مرغ را با مواد مختلفی می‌توانید درست کنید.

127. غذا برای شام: خوراک مرغ و قارچ

با مرغ غذاهای زیادی می‌توانید درست کنید. اما یکی از غذاهای ساده و خوشمزه برای شام، خوراک مرغ و قارچ است.

128. سالاد نخود با سس مخصوص

یک سالاد ساده و خوشمزه برای شام، سالاد نخود است. این سالاد مقوی با گوجه فرنگی، خیار، پیاز، جعفری و ذرت درست می‌شود.

129. کراکت (کروکت) مرغ و سیب زمینی

کراکت یک غذای فرانسوی خوشمزه و مناسب شام است. به شرطی که مواد آن را از قبل آماده کرده و فقط آماده سرخ کردن باشد.

130. خوراک مرغ و سیب زمینی پنیری

این خوراک یک خوراک سبک برای شام است و به همراه سبزیجات درست می‌شود. سبزیجاتی که در داخل این غذا استفاده می‌شود، کاملا سلیقه‌ای است.

131. سالاد مرغ و بادمجان قالبی

این سالاد بادمجان خوشمزه با مرغ درست می‌شود. در لابه لای این سالاد از قارچ، هویج پخته شده، خیارشور و گردو استفاده می‌شود.

132. غذا برای شام: پوآچای پیتزایی

این غذای خوشمزه نوعی نان لطیف و نرم است که داخل آن مواد مختلفی از جمله مواد پیتزا می‌توانید قرار دهید.

133. سالاد کینوا

کینوا دانه‌‌ای است که مانند خاویار دریایی، خواص بی‌نظیری در ذخیره پروتئین مورد نیاز بدن دارد اما خواص این گیاه به همین‌جا ختم نمی‌شود! ویتامین‌های گروه ب، فیبر، آهن و منیزیم از جمله موادی هستند که به وفور در دانه‌های این گیاه وجود دارد.

لیست انواع میان وعده

134. حمص و هویج برای میان وعده

حمص را از نخود و روغن کنجد درست می‌کنند. به همین دلیل، سرشار از پروتئین و منبعی غنی از فیبر و چربی های سالم است. هویج هم ماده‌ای سرشار از ویتامین A و پتاسیم است. ترکیب حمص و هویج می‌تواند میان وعده‌ای خوشمزه و مقوی باشد.

135. سیب و کره بادام‌زمینی

سیب و کره بادام‌زمینی ترکیبی مانند خوردن میوه و آجیل است اما تفاوتش با خوردن میوه و آجیل، به‌طور ساده، در این است که شما را سیرتر می‌کند و خوشمزه‌تر است.

136. لیست انواع میان وعده: ماست و میوه

ماست می‌تواند یکی از عناصر مطلوب هر رژیم غذایی باشد اما اگر با ماست ترکیباتی حاوی شکر درست کنید، دیگر با میان وعده‌ای سالم روبه‌رو نخواهید بود. یک کاسه کوچک ماست یونانی با میوه‌های تازه میان وعده‌ای سالم و مقوی است.

137. کیک برنجی

کیک برنجی سبک و کم‌کالری است و می‌توان آن را با مواد غذایی مختلف ترکیب کرد. برای خوردن میان وعده‌ای سالم در محیط کار، کیک برنجی را با چیزی مانند سالاد تخم مرغ همراه داشته باشید.

لیست کامل میان وعده

لیست میان وعده های سالم

138. لیست انواع میان وعده: ذرت

ذرت هم در دسته غلات کامل قرار می‌گیرد چون فیبر فراوان دارد و تا زمانی که به ذرت مواد دیگر مانند کره آب‌شده و… اضافه نکنید، کالری بسیار اندکی به بدن‌تان وارد می‌کند. بسته‌های کوچک ذرت را با خود، به‌عنوان اسنک، به محل کار ببرید.

139. میوه‌های تازه و آجیل

آیا قبول دارید که گاهی‌ سادگی بهترین انتخاب است؟ میوه‌های تازه و آجیل‌ها از آن میان وعده‌های سالم و بی‌ دردسری هستند.

140. انواع سبزیجات و دیپ‌های مختلف

دیپ‌ها از خانواده سس‌ها هستند و برای مزه‌دارکردن چیپس، سیب زمینی و… استفاده می‌شوند، یعنی ترکیبات خوشمزه و متنوعی از مواد غذایی گوناگون هستند که می‌توانید به‌جای ماست، در ترکیب چیپس و ماست، آنها را جانشین کنید.

141. لیست انواع میان وعده: ظرف پر از سالاد

ظرفی کوچک پر از سالاد دلخواهتان هم گزینه خوبی است که به‌عنوان میان وعده با خود به محل کار ببرید. تا رسیدن زمان دل‌انگیز شام، سالاد شما را سیر نگه می‌دارد.

142. ترکیب میوه‌ های خشک و آجیل

غلات صبحانه، گرانولا، آجیل و میوه‌های خشک، در کنار هم، می‌توانند میان وعده‌ ای مناسب برای اوقات فراغت باشند.

143. جو دوسَر و کشمش

وجود یک مایکروویو به شما کمک می‌کند تا میان وعده‌ای داغ و مقوی میل کنید. برای‌ اینکه میان وعده‌ تان خوشمزه‌تر و مقوی‌تر شود به آن کمی کشمش هم اضافه کنید. کشمش حاوی آهن و فیبر است و سطح سلامت میان وعده‌تان را ارتقا می‌دهد.

144. لیست انواع میان وعده: یک فنجان سوپ

یک روز سرد زمستانی را در نظر بگیرید. در اتاق‌ تان نشسته‌اید و یک فنجان سوپ داغ میل می‌کنید. به‌ نظر ما که چنین تصویری ایده ال و لذت‌بخش است.

145. نخود تفت‌ داده‌ شده و بو داده

این میان وعده بسیار مناسب است، چون هم به‌راحتی و سریع خراب نمی‌شود و هم سرشار است از پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی.

146. چیپس سبزیجات

سبزیجات مختلف را به‌ شکل چیپس درآورید و بپزید و خشک کنید. کافی است سیب‌زمینی شیرین، ترب، هویج، کدو، تربچه و سبزیجاتی از این‌ دست را مثل چیپس برش دهید و آنها را با یک قلم‌ مو روغن‌ مالی کنید.

147. شکلات تلخ با روکش آجیل

شکلات تلخ با روکش آجیل بسیار مقوی است و میان وعده‌ای مناسب به نظر می‌رسد. شکلات تلخ سرشار از آنتی اکسیدان است.

148. مافین تخم‌ مرغی

مافین تخم‌مرغی را از هم‌زدن تخم‌مرغ با سبزیجات و پنیر تهیه کنید. تخم‌مرغ سرشار است از پروتئین‌های باکیفیت، ویتامین و مواد معدنی. هر تخم‌مرغ حاوی بیش از ۲۰ درصد کولین (choline) موردنیاز مغز در طول روز است.

149. لیست انواع میان وعده: پنیر و انگور

انگور پر است از فیبر، پتاسیم و ویتامین B6. خوردن انگور با پنیر به شما کمک می‌کند که تعادل خوبی میان چربی، کربوهیدرات و پروتئین مصرفی‌تان ایجاد کنید و در تمام طول روز پرانرژی و سیر باشید.

150. اسموتی‌ های سبز

با موز یخی، اسفناج، یک قاشق کره بادام‌زمینی یا هر آجیل دیگری، در کنار پودر پروتئین و شیر گاو، اسموتی درست کنید. اسموتی‌های سبز، تعادل خوبی در فیبر، پروتئین و چربی سالم دارند؛ ضمن اینکه شما را سیر و پرانرژی نگه می‌دارند.

لیست انواع غذا برای مسافرت

151. ساندویچ سالاد تخم مرغ

اولین مورد پیشنهادی ما ساندویچ سالاد تخم مرغ است. این ساندویچ مقوی را میتوان بدون نان هم سرو کرد. کالری کمی دارد و کاملا رژیمی است. یک گزینه عالی برای تمام اعضای خانواده.

152. ساندویچ الویه برای مسافرت

غذا برای مسافرت حتما که نباید عجیب و غریب باشد. همین سالاد الویه خودمان انتخابی ایده آل است. تقریبا میتوان گفت همه هم دوستش دارند. درست است که تهیه کردنش کمی زمان بر است اما ارزشش را دارد. سالاد الویه با مرغ هم گزینه خوبی است برای کسانی که از ژامبون خوششان نمی آید.

لیست غذاهای مسافرت

لیست غذاهای ساده برای مسافرت

153. غذا برای سفر: همبرگر

اگر برای سفر پیش رویتان باید مسافت طولانی ای را طی کنید، پیشنهاد ما به شما ساندویچ همبرگر است. چون میتواند مدت طولانی تری شما را سیر نگه دارد. با این کار زمان کمتری را به صرف غذا اختصاص می دهید و تا مدت بیشتری نیازی به غذا نخواهید داشت.

154. کتلت، غذا برای مسافرت و جاده!

کتلت از آن دسته غذاهایی است که فکر می کنم خودش هم پایه سفر و گردش است! خداروشکر تنوع بالایی هم دارد و هیچ نوع سلیقه ای را ناامید نمی کند. شما از کتلت گوشت و قارچ بگیرید تا کتلت سویا و کتلت مرغ همه و همه میتواند در مسافرت راحت تهیه و سرو شود.

155. ساندویچ هات داگ

در انتخاب غذا برای مسافرت میتوان گاهی هم تخفیف داد و از فست فودها استفاده کرد. ساندویچ هات داگ ساندویچ دیگری است که طرز تهیه بسیار راحت و البته طرفداران بسیار زیادی دارد. خصوصا اگر این ساندویچ با سس پیاز ویژه سرو شود

156. کوکو سبزی، غذا برای مسافرت دست جمعی!

بله درست خواندید. یعنی اگر دست جمعی به مسافرت بروید هم می توانید روی کوکو سبزی حساب کنید. مقوی است، سالم است و کاملا در دسترس. مخصوصاً کوکو سبزی با گردو و زرشک که همه را خوشحال می کند.

157. ماهی کبابی مناسب برای مسافرت

وقتی مسافرت به مقصد شهرهای جنوبی، شمالی و مناطق مخصوص پرورش ماهی باشد، حیف است از خرید ماهی و کباب کردن آن بگذرید. کباب کردن ماهی چه روی گریل و چه روی آتش و منقل؛ یک راه ساده و سالم برای صرف ماهی و استفاده بردن از خواص بی نظیرش است.

158. عدس پلو با خرما و کشمش

یک وقت هایی هم هست که سرتان در سفر به قدر کافی با گشت و گذار شلوغ است و دوست دارید انتخاب غذا برای مسافرت را خیلی مساله سخت و بزرگی نکنید. این جور وقت هاست که عدس پلوی خوشمزه با خرما و کشمش یک وعده غذایی لذیذ و مفید است.

159. بهترین غذا برای سفر: لوبیا پلو

لوبیا پلو یک غذای ایرانی و جذاب دیگر است که همه جا می چسبد. هم در خانه و هم کیلومترها دور از خانه لذت و شادی را به شما هدیه می کند.

160. جوجه کباب

یکی از بهترین انتخاب های غذا برای مسافرت جوجه کباب است. اصلا مگر می شود دل به طبیعت زد و با خود جوجه کباب نبُرد؟ حالا دوست دارید جوجه کباب زعفرانی آماده کنید یا جوجه کباب ترش به خودتان بستگی دارد اما هیچ وقت جوجه کباب را فراموش نکنید.

161. هویج پلو

یکی دیگر از غداهای مخصوص مسافرت، به هویج پلو اختصاص دارد. غذایی ساده و در عین حال مناسب برای تمام شرایط ها.

لیست انواع غذا برای پیک نیک

162. سالاد ماکارونی غذایی عالی برای پیک نیک

سالاد ماکارونی یکی از غذاهای آسان و مناسب برای پیک نیک است و نیازی به گرم کردن و صرف وقت زیاد ندارد.

لیست غذاهای پیک نیک

لیست غذاهای پیک نیک

163. سالاد الویه مخصوص پیک نیک

چهار عددتخم مرغ و سه عدد سیب زمینی را بپزید. سیب زمینی ها را پوست گرفته، خرد یا له کنید.تخم مر غها را هم بعداز پوست گرفتن رنده کنید. سیصد گرم قارچ رابشویید و بگذارید خشک شوند، سپس خردشان کرده و همراه با سیب زمینی وتخم مرغ داخل ظرفی بریزید.

164. کوکو سبزی مناسب برای پیک نیک

معمولا کوکوها برای پیک نیک مناسب هستند اما یکی از بهترین انواع آن، کوکو سبزی است که بسیار آسان بوده و درست کردن آن دردسری ندارد.

165. سالاد سیب زمینی

سه عدد سیب زمینی را بپزید. بعد آنها راپوست گرفته ونگینی خرد کنید. دو عدد تره فرنگی را هم بعدا ز شست وشو ریز خرد کنید، سپس همراه با سیب زمینی داخل ظرفی بریزید. چهار عدد خیار شور خرد شده و یک پیمانه ذرت کنسروی هم اضافه کنید.

166. ساندویچ مرغ و بادمجان کبابی

دو عدد سینه مرغ رابه صورت مکعب های دوتا سه سانتیمتری خرد کنید.یک عدد پیاز خرد شده را داخل مقداری روغن سرخ کنید، سپس تکه های مرغ را همراه بایک قاشق سو پخوری زردچوبه و مقداری نمک و فلفل اضافه کرده وبه تفت دادن ادامه دهید.یک پیمانه آب بریزید و صبرکنید مرغ بپزد.

167. غذا برای پیک نیک: اسنک مرغ

اسنک را می توانید به روش های مختلفی درست کنید اما یکی از بهترین انواع اسنک، اسنک مرغ است که می توانید آن را برای یک پیک نیک فوق العاده تهیه کنید و لذت ببرید.

168. ساندویچ نان و پنیر با طعم کنجد

نصف پیمانه گردو را کاملا ریز کنید، سپس آن را با دویست گرم پنیر صبحانه مخلوط کنید. دو قاشق سوپخوری دانه کنجد بو داده و دو تا سه قاشق روغن کنجد هم اضافه کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید.

169. ساندویچ مرغ و قارچ

دو عدد سینه مرغ یا چهار عدد فیله مرغ را بپزید و خرد کنید. دویست گرم قارچ را بشویید و بگذارید خشک شوند، سپس به صورت ورق های برش بزنید. داخل دو عددنان ساندویچی مقداری سس خردل بمالید.

170. کوکوی اسفناج

چهار پیمانه اسفناج را ریز خرد کنید و آب اضافی اش را دور بریزید. دو عددپیازچه را هم خرد کرده وبه اسفناج اضافه کنید. یک چهارم پیمانه بادام ریز خرد شده، دو قاشق سوپخوری کشمش پلویی، مقداری پودر سیر، پودر زیره، پودر دارچین، نمک و فلفل هم اضافه کنید.

171. ساندویچ ترتیلا با طعم جعفری

دو عدد سینه مرغ رابپزید، خرد کنید و در ظرفی بریزید. یک چهارم پیمانه سس خردل، دو قاشق سوپخوری سس مایونز،یک قاشق سوپخوری سرکه سیب ومقداری نمک و فلفل هم بریزید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید.

لیست انواع غذا برای تولد

172. کشک بادمجان؛ غذای جذاب مجلسی

کشک بادمجان یک غذای مجلسی و پرطرفدار است که میتواند در مهمانی تولد شما همه را خوشحال کند. اگر دوست دارید یک شام تولد ارزان و البته خوشمزه تدارک ببینید، کشک بادمجان گزینه ی خوبی است.

173. هات داگ؛ برای تولدهای خاص

هات داگ معمولا از آن دسته غذاهایی است که بچه ها بیشتر دوستش دارند تا بزرگ تر ها. با تهیه کردن هات داگ های کوچک (مینی هات داگ) میتوانید سرو این غذای خوشمزه را برای بچه ها راحت تر کنید.

لیست غذاهای تولد

لیست غذاهای مناسب برای تولد

174. ماکارونی؛ غذای تولد محبوب همه سلیقه ها

ماکارونی شاید یک غذای تولد ساده باشد اما میتوانید مطمئن باشید که تقریبا همه ی مهمان هایتان آن را دوست دارند. تهیه ی ماکارونی همان طور که میدانید سخت نیست، پس یک تزیین خلاقانه میتواند جذابیت بیشتری به این غذا ببخشد.

175. کباب سبزیجات؛ سالم و بسیار مقوی

تهیه کردن کباب سبزیجات و سرو آن ها با سیخ های چوبی کوچک یک پذیرایی منحصر به فرد و دوست داشتنی است. به علاوه خیالتان راحت می شود که برای غذای تولد بچه ها، غذایی کاملا بهداشتی و البته پر خاصیت سرو کرده اید.

176. کیک مرغ؛ غذای تولد شیک برای همه

اگر هنوز غذاهایی که پیشنهاد داده ایم برایتان راضی کننده نبوده و هنوز یک ایده غذا برای تولد عزیزانتان پیدا نکرده اید، ما کیک مرغ را پیشنهاد می کنیم.

کیک مرغ سرو راحت و ظاهری شیک و دلفریب دارد. تنها دو ساعت برای تهیه این غذا زمان بگذارید تا منوی شام تولد شما به یک تابلوی نقاشی فریبنده تبدیل شود.

177. سالاد الویه؛ غذای مناسب و راحت برای تولد

سالاد الویه و تزیینات خاص و هیجان انگیزش اکثر وقت ها برای جشن تولدها به کمکمان آمده. این غذای پرطرفدار که هم میتواند به شکل ساندویچ و هم به صورت فینگرفود سرو شود، مزایای زیادی دارد

178. رولت مرغ برای تولد

تهیه ی رولت مرغ و قارچ شاید کمی وقت گیر باشد اما از دستپخت شما خاطره ی خوشی در ذهن همه ی مهمان هایتان حک می کند. هم غذایی شیک است و هم سالم و خوش طعم. اگر دوست دارید رولت مرغ شما زودتر آماده شود، میتوانید نوع دیگر آن، یعنی رولت مرغ و سبزیجات تهیه کنید.

179. لازانیا؛ غذای تولد پرطرفدار

در بین منوی غذا برای شام تولد اگر جای انواع لازانیا خالی باشد واقعا حیف است. لازانیا را همه دوست دارند. چون پر از گوشت، طعم دهنده های مختلف و البته پر از پنیر است! اگر نکات طلایی پخت لازانیا را بلد باشید، هیچ کس نمیتواند دست رد به سینه ی لازانیای شما بزند.

180. سالاد اندونزی

در بین میز خوش رنگ و جذابی که برای تولد چیده اید، فقط جای یک سالاد اندونزی شیک خالی است. حوصله به خرج دهید و این سالاد مجلسی را تزیین کنید. آخر کار، می بینید که واقعا ارزش وقت گذاشتن دارد.

181. خوراک مرغ و سبزیجات مناسب برای داشتن غذای تولد سالم

شاید با دیدن اسم خوراک مرغ با خودتان بگویید نه خوراک مرغ گزینه ی جالبی نیست. اما این غذا هم ظاهر رنگارنگی دارد و هم غذای تولد سالم و مقوی ای محسوب می شود.

182. سالاد ماکارونی

یک سالاد دیگر که توصیه می کنیم از آن غافل نشوید، سالاد ماکارونی است. این سالاد هم مانند سالاد الویه شما را از دردسرهای سرد شدن غذا موقع سرو نجات می دهد. به علاوه، انواع سالاد ماکارونی زیاد است و میتوانید بین آن ها انتخاب کنید.

183. ته چین مرغ؛ غذای تولد مجلسی و پرطرفدار

اگر هنوز هم می پرسید که ” برای غذای تولد چی درست کنم ” دیگر وقتش رسیده که ته چین مرغ را پیشنهاد بدهیم. اگر مهمانی تولد بزرگی ترتیب داده اید و دوست دارید دل همه مهمانان را به دست بیاورید، ته چین مرغ بهترین گزینه است.

لیست غذاهای سرد برای تولد

لیست غذا برای شام تولد

184. آش رشته؛ مخصوص تولدهای زمستانی!

اگر متولد روزهای سرد سال باشید و در فکر یک جشن تولد ساده و مهمانی کوچک؛ آش رشته تهیه کنید. آش رشته هم مجلسی است و هم رایحه و فضای دوستانه ای در خانه ایجاد می کند. شاید سرو آش در تولد کودکان خردسال کمی سخت باشد، اما مطمئنا یک گزینه ی محبوب برای غذای تولد بزرگسال است.

185. کباب مرغ سوخاری؛ غذای تولدهای خاص

سرو غذا برای تولد بچه ها باید خاص و هیجان انگیز باشد تا بهشان خوش بگذرد. کباب مرغ سوخاری نیازی به آتش و ذغال ندارد و در ماهیتابه و با سیخ چوبی سرخ می شود.

186. چیکن سالاد؛ کم کالری اما مناسب برای همه تولدها

در بین فهرست سالادهایی که میتوان برای تولد تدارک دید، چیکن سالاد از محبوبیت بالایی برخوردار است. طعمی عالی دارد، رژیمی است و راحت تهیه می شود. می تواند به تنهایی به عنوان یک شام تولد ساده یا در کنار انواع غذاهای مجلسی تولد سرو شود.

لیست کامل غذاها

ردیفنام غذاردیفنام غذا
187کوفته سبزی شیرازی244کوکو بادمجان
188کوفته کپه عربی245کوکو مرغ و قارچ
189دلمه بادمجان246کوکو دو رنگ
190دلمه سیب زمینی247کوکو تره فرنگی
191کتلت گوشت248کوکو لوبیا سبز
192کتلت مرغ249کوکو نخود فرنگی
193کتلت عدس250کوکو مرغ و نخود فرنگی
194کتلت قارچ و اسفناج251کوکو نخود فرنگی و کالباس
195کتلت ذرت و گشنیز252دال عدس
196شامی پوک253رامیشکا
197شامی آرد نخودچی254خوراک ماهیچه
198ترشه شامی گیلانی255خوراک عدس و بادمجان
199شامی بابلی256خوراک جگر
200همیس خوزستانی257سیرابی با کشک لرستانی
201توله با قارا خوزستانی258گی پای اصفهانی
202دوپیازه259باقالاقاتوق گیلانی
203ماهی شکم پر260خوراک مرغ شکم پاره با سبزیجات
204ماهی سوخاری261خوراک مرغ سوخاری
205ماهی دودی262خوراک سوفله بال مرغ
206ماهی بخارپز263خوراک قطاب مرغ
207پلو کنگر264خوراک مرغ آب پز
208پلو گوشت ترکی265خورشت آلو
209پلو لوبیا چشم بلبلی266خورشت به
210خرما پلو267خورشت سیب ترش شیرازی
211سبزی پلو268خورشت ریواس
212میگو پلو269خورشت کدو
213ماش پلو نورآبادی270خورشت آجیلی عشایر بختیاری
214پلو استانبولی271جغول بغول شمالی
215ته چین اسفناج272خورشت چاقالا بادام شمالی
216مرصع پلو273خورشت کاری با مرغ
217دمپختک ماهی کازرونی274خورشت قارچ
218قمری پلوی شیرازی275خورشت مسما بادمجان
219خلال پلو کرمانشاهی276خورشت قیمه ریزه با رب انار
220پلو بندری277آش کشک
221قیسی پلو278آش ماست
222 آبگوشت رسمی279آش غوره
223آبگوشت باغی280آش گندم
224آبگوشت بزقرمه281آش بلغور
225آبگوشت قنبید282آش قلمکار
226آبگوشت غوره283آش گوجه
227آبگوشت ماش و قمری284آش آلوچه
228 آبگوشت گوشت و نخود اصفهانی285آش انار
229اشکنه با ماست286آش اسفناج
230اشکنه باقالا عربی287آش ترشی شمالی
231اشکنه گوجه288آش دندانی
232اشکنه گردو289آش اماج
233اشکنه آلبالو290آش کارده شیرازی
234اشکنه زرشک291آش ترخینه یا سیرابی
235اشکنه با دانه انار خشک یا ترشی انار292آش دوغ آذربایجانی
236کباب برگ293آش مصفی شهرکردی
237کباب بختیاری294آش آخورک کازرونی
238کباب وزیری295کباب جگرورز لری
239کباب سلطانی296کباب حسینی اصفهانی
240کباب ترش297کباب دل و قلوه کبابی
241کباب چنجه298کباب ماهی قزل آلا
242کباب قفقازی299میگو کبابی
243کباب شیشلیک300کباب فیله کبابی ماهی


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو