فرار مرد چینی به تایوان با قایق بادی به دنبال آزادی و برابری

فرار مرد چینی به تایوان با قایق بادی به دنبال آزادی و برابری


منبع: روزیاتو

95

1400/2/19

13:10


مردی چینی پس از عبور از تنگه تایوان با قایقی بادی در عرض ۱۰ ساعت، هنگام دستگیری به پلیس این کشور گفت به دنبال «آزادی و برابری» وطن خود را ترک کرده است.

این مرد ۳۵ ساله که نام خانوادگی او «ژو» عنوان شده است، عرض تنگه تایوان را با قایقی بادی طی کرده بود – دریایی به وسعت ۱۸۰ کیلومتر که جنوب شرقی چین را از تایوان جدا می کند.

این مرد روز شنبه ی هفته ی گذشته تنگه تایوان را در عرض ۱۰ ساعت با یک قایق پارویی بادی طی کرد که آن را از یک فروشگاه اینترنتی چینی خریداری کرده بود. او به مأموران پلیس تایوان گفت که قایق پارویی خود را به یک موتور مجهز کرد و با خود ۲۳ گالن سوخت برداشت. ژو هیچ وسیله ی دیگری به همراه نداشت.

ژو سفر خود را از شهر ساحلی کوانژو در استان فوجیان چین آغاز کرده و بدون آنکه کسی متوجه شود از تنگه تایوان عبور کرده بود. این در حالی است که این تنگه به شدت تحت مراقبت و کنترل نیروهای دریایی چین و تایوان قرار دارد.

بر اساس ارزیابی های وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا، چین بیش از ۲۵۵ کشتی در این منطقه دارد که بسیاری از آن ها تا دندان مسلح هستند.

ویدئویی در اینستاگرام دست به دست می شود که ژو را در لنگرگاه تایچونگ تایوان در حال صحبت با مأموران پلیس این کشور نشان می دهد.

در این ویدئو ژو را می توان دید که چیزی شبیه به یک کیسه غذا در دست دارد و به مأموران می گوید به دنبال «آزادی و برابری» به تایوان گریخته است. او همچنین به مأموران می گوید زندگی در چین «از هر جهت بد» است و علت فرارش از چین ارتکاب جرم بزرگی مثل قتل نیست.

دولت تایوان نیز اعلام کرده وجود «کاستی» در نحوه ی کنترل این تنگه را بررسی می کند.

چیو کو-چنگ، وزیر دفاع تایوان در پاسخ به این سؤال که آیا عبور غیرقانونی ژو می تواند برنامه ای از پیش تعیین شده برای سنجش میزان قابل اعتماد بودن پدافندهای ساحلی تایوان بوده باشد، گفت وزارت دفاع این کشور همه ی احتمالات را در نظر می گیرد و خود را برای هر سناریویی آماده می کند.

به گفته ی رسانه ها، ژو توسط پلیس تایوان بازداشت شده است و در حال حاضر دوره ی قرنطینه ی ۱۴ روزه ی خود را در بازداشتگاهی در این کشور سپری می کند.

فرار از چین به تایوان به ندرت رخ می دهد. مورد قبلی، در ماه اوت سال گذشته ی میلادی بود که گروهی متشکل از ۱۰ معترض هنگ کنگی تلاش کردند با قایقی موتوری از این جزیره به تایوان بگریزند. با این حال، به چنگ گارد ساحلی چین افتادند و پس از محاکمه در دادگاهی در چین، به زندان افتادند.

تایوان به طور رسمی اجازه ی عبور از مرزهای خود را به پناهجویان نمی دهد. به همین دلیل ممکن است ژو به خاطر عبور غیرقانونی اش به ۳ سال زندان یا پرداخت جریمه نقدی تا سقف ۳،۲۲۰ دلار محکوم شود.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو