وضعیت آثار بنیاد سینمایی فارابی در سال 1400

وضعیت آثار بنیاد سینمایی فارابی در سال 1400


167

1400/2/22

02:12


دسته دختران، لیپار، نگهبان شب، پسران دریا و بدون قرار قبلی از جمله آثار متنوع بنیاد سینمایی فارابی برای تولید در سال 1400 هستند.

وضعیت آثار بنیاد سینمایی فارابی در سال 1400

۵ ساعت پیش
دسته دختران، لیپار، نگهبان شب، پسران دریا و بدون قرار قبلی از جمله آثار متنوع بنیاد سینمایی فارابی برای تولید در سال 1400 هستند.

وضعیت آثار بنیاد سینمایی فارابی در سال 1400

به گزارش سلام سینما، به نقل از روابط عمومی فارابی سه فیلم سینمایی دسته دختران (منیر قیدی) و نگهبان شب (سیدرضا میرکریمی) در حال حاضر فیلمبرداری خود را تمام کرده‌اند و در حال گذراندن مراحل فنی‌اند. بدون قرار قبلی (بهروز شعیبی) نیز در حال حاضر فیلمبرداری خود را در البرز پشت سر می‌گذارد و به زودی وارد مراحل تدوین و صداگذاری خواهد شد.

«دسته دختران» با بازی گروهی از بازیگران زن مانند لیلا حاتمی و نیکی کریمی در ژانر دفاع مقدس ساخته شده.

در «نگهبان شب» محسن کیایی در گونه درام بازی می‌کند.

محسن کیایی در فیلم «نگهبان شب»

محسن کیایی - نگهبان داخلی

 

«بدون قرار قبلی» با نگاهی به داستانی از مصطفی مستور، داستانی اجتماعی و تازه از روابط انسانی دارد.

مصطفی زمانی در فیلم «بدون قرار قبلی»

مصطفی زمانی - بدون قرار قبلی

 

خط نجات (وحید موسائیان) و بهشت تبهکاران (مسعود جعفری‌جوزانی) نیز کارهای ابتدایی و پیش تولید خود را پشت سر گذاشتند و بعد از ماه رمضان فیلمبرداری خود را آغاز خواهد کرد.

«خط نجات» در ژانر  تریلر سیاسی - عاشقانه است.

خط نجات - پوستر

 

«بهشت تبهکاران» نیز مانند دیگر آثار جعفری جوزانی در سبک تاریخی و البته سیاسی است و در سال 1329 روایت می‌شود سالی که احمد دهقان نماینده مجلس، روزنامه‌نگار و مدیر تئاتر «نصر» توسط حسن جعفری در خیابان لاله‌زار تهران به قتل می‌رسد.

فارابی طبق رسالت خود در سینمای کودک و نوجوان امسال چهار فیلم سینمایی دارد که در این گونه مهم و اساسی ساخته می‌شود:

«بیرو» (مرتضی‌علی عباس‌میرزایی) همچنان در مرحله فیلمبرداری است و با اتمام فیلمبرداری و مراحل فنی در یکی دو ماه آینده، احتمالا برای شرکت در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و یا جشنواره فیلم فجر آماده نمایش خواهد شد.

دیگر فیلم‌هایی که در ادامه مراحل فنی قرار دارند :

فیلم «پسران دریا» به کارگردانی افشین هاشمی

پسران دریا - افشین هاشمی

 

«لیپار» به کارگردانی حسین ریگی

بهناز جعفری - لیپار

 

و «بام بالا» به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی اشاره کرد که هر سه فیلم برای حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان در سال 1400 آماده می‌شوند.

فیلمبرداری «لایه‌های دروغ» که فیلمی اکشن و محصول مشترک ایران و فنلاند است نیز از سه سال پیش آغاز شده بود پس از وقفه‌ای، در مراحل پایانی فیلمبرداری است. تولید این فیلم پس از انجام بخش‌هایی از فیلمبرداری، متوقف شده بود اما در یکی دو ماه گذشته باردیگر تولید از سر گرفته شده و به نظر می‌رسد به‌زودی فیلمبرداری این فیلم سینمایی تولید مشترک هم به پایان برسد.

میلاد میرزایی در فیلم «لایه های دروغ»

میلاد میرزایی - لایه های دروغ

همچنین تولید مشترک بنیاد سینمایی فارابی با صربستان و کرواسی و با حمایت یروایماژ با نام موقت «فاطیما» در دست اقدام است و پیش تولید آن مدتی است پس از پایان نگارش فیلمنامه و تعیین عوامل سازنده، آغاز شده است.

همچنین فیلمنامه حضرت خدیجه (س) نیز به تازگی توسط فرهاد توحیدی تمام شده است و باید منتظر بود تا در کنار فیلمنامه‌های دیگر اقتباسی و اصلی که روند نگارششان تمام شود وارد مرحله تولید شوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو