روایت یک خبرنگار از کتک‌خوردن در دانشگاه

منبع: برترین ها

89

1400/2/28

23:12


خبرنگاری که در حال تهیه گزارش از فرآیند واکسیناسیون کرونا در یکی از مجموعه‌ها بود، با ضرب و شتم حراست مواجه و دچار شکستگی شدید در ناحیه دست شد.

خبرگزاری فارس: فائزه مومنی روزنامه نگار فعال در حوزه شهری صبح نو روز گذشته برای تهیه گزارش از روند واکسیناسیون به یکی از این مراکز مراجعه کرده و بدون هیچ حاشیه‌ای و با هماهنگی مشاور وزیر بهداشت مشغول انجام وظیفه و رسالت خبری خود بود که مورد هتک حرمت قرار گرفت.

این روزنامه نگار درباره این اتفاق اظهار کرد: دیروز صبح (۲۷ اردیبهشت) برای تهیه گزارش به مجموعه ورزشی ساعی واقع در میدان سپاه مراجعه کردم تا از جریان واکسیناسیون افراد ۷۵ سال به بالا گزارش تهیه کنم.

وی با بیان اینکه رویکرد ما در تهیه این گزارش بازتاب مشکلات کادر درمان برای تزریق این واکسن‌ها بود تا منعکس‌کننده مشکلات آنها باشیم، گفت: وقتی به مجموعه وارد شدم با خانم دکتر سلیمانی صحبت کردم و او موافقت کرد همچنین با سایر افرادی که مشغول واکسیناسیون بودند صحبت و اصل امانت‌داری را هم رعایت می‌کردم؛ در تمام این مصاحبه‌ها هم کارت خبرنگاری خود را به افراد نشان می‌دادم تا هویت من مشخص باشد.

مومنی ادامه داد: شروع به مصاحبه کردم و سوالاتی در خصوص مشکلات و کمبودهای این مرکز از کادر درمان پرسیدم، در زمان مصاحبه مسؤلان از من خواستند تا اسمی از آن ها برده نشود من هم برای جلب اعتماد در ضبط صدا از هیچ اسمی استفاده نکردم.

وی با بیان اینکه بعد از اتمام کار، قصد خروج از مجموعه را داشتم، افزود: حراست مانع از خروج من شد و از من خواست تلفن همراه خودم را که حاوی اطلاعات شخصی بود در اختیارشان بگذارم! همچنین از من خواستند صوت مصاحبه‌هایی که گرفته‌ام را پاک کنم که من با این درخواست مخالفت کردم.

این روزنامه نگار اضافه کرد: نیروهای حراست با من کمی بحث کردند و از من مجوز می‌خواستند و زمانی که قصد خارج شدن از درب را داشتم یکی از نیروهای حراست با من درگیر شد و هر چه من خواهش کردم که به من دست نزند، توجه نکرد، در نهایت دست مرا گرفت و انگشت من را شکست.

مومنی در ادامه بیان کرد: بعد از اینکه تلفن همراهم را در اختیارش نگذاشتم، کیف من را گرفت و با خود برد دوباره تقاضا کردم کیفم را بدهد تا بروم اما به من می‌گفت باید بمانم تا از سپاه بیایند من را ببرند و وقتی دستم را نشانش دادم شروع به مسخره کردن من کرد.

وی اظهار کرد: بعد از چند دقیقه با سردبیر صبح نو تماس گرفتم و این ماجرا را توضیح دادم که بعد از تماس با وهاب‌زاده مشاور وزیر بهداشت و بعد از چندین بار تماس با ۱۱۰، یک نفر نیرو به محل اعزام کردند و با گذشت یک ساعت، با همان دست شکسته و تنظیم شکایت پلیس کیفم را از حراست گرفتم.

خبرنگار روزنامه صبح نو ادامه داد: بعد از رفتن به کلانتری و پزشکی قانونی، به بیمارستان امام حسین (ع) مراجعه کردم و با گرفتن عکس متوجه شدم دستم دچار شکستگی نوع حاد شده و استخوان دستم از هم جدا شده که مجبور به انجام عمل جراحی شدم.

مومنی در پایان گفت: تاکنون هیچ برخوردی با حراست و عذرخواهی از طرف دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام نگرفته، ضمن آنکه وهاب زاده مشاور وزیر بهداشت و زالی رییس ستاد کرونا بسیار پیگیر این موضوع بودند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو