راهنمای سفر به بندر چابهار، معرفی مکان های دیدنی چابهار که حتما باید ببینید

راهنمای سفر به بندر چابهار، معرفی مکان های دیدنی چابهار که حتما باید ببینید


منبع: آرگا

200

1400/2/29

10:08


چابهار از شهرهای بندری در منطقه سیستان و بلوچستان است و به لحاظ فرهنگی، سیاسی و گردشگری دارای اهمیت است و هر ساله گردشگران زیادی برای تماشای مکان های دیدنی چابهار به این شهر بندری سفر می کنند و از طبیعت آن لذت می برند.

از مهم ترین ویژگی هایی که بندر چابهار دارد می توان به ویژگی و قابلیت بازرگانی آن اشاره کرد علاوه بر این، منطقه چابهار دارای آب و هوایی معتدل با قابلیت های تاریخی و طبیعی است که موجب جذب گردشگر و توریست به این منطقه شده است و دلیل اصلی نامگذاری این بندر به چابهار بهاری بودن هوای این منطقه است. مکان های دیدنی چابهار همانطور که اشاره شد دارای دیدنی های مختلف تاریخی، طبیعی و فرهنگی است و به همین دلیل دارای تنوع است و برای گردشگران و علاقه مندان به ایران گردی با سلیقه های مختلف مناسب است.

       

بندر گردشگری چابهار

بهترین مکان های دیدنی چابهار

بندری بودن شهر چابهار از قابلیت های مهمی است که برای بیشتر گردشگران دارای اهمیت است و بیشتر گردشگران دوست دارند مناطقی را برای سفر انتخاب کنند که دریا یا بندر داشته باشد که لذت بیشتر سفر را برای آنها به همراه دارد.

مکان های توریستی چابهار

تالاب لیپار:

این تالاب صورتی رنگ از مکان های گردشگری چابهار است و دارای مناظر گردشگری طبیعی است وجود پرندگانی مانند چنگر، کشیم، فلامینگو و غیره چشم اندازهای این تالاب و بندر را ویژه تر کرده است.

جاذبه های و مکان های دیدنی چابهار

موزه محلی چابهار:

این موزه از بناهای قدیمی و تاریخی در این منطقه ایت که در زمان قاجار ساختمان فرمانداری بوده است معماری این بنا به سبک قدیمی با نمای اتاق ها و راهرو آن را به یک مکان دیدنی خاص در چابهار تبدیل کرده است.

موزه محلی چابهار

کوه های مینیاتوری:

کوه های این منطقه به کوه های مینیاتوری معروف اند و دلیل آن نمای حیرت انگیز این کوه ها است نام علمی این پدیده و کوه های چابهار مورفولوژی است.

چابهار و جاذبه های طبیعی آن

غارهای بان مسیتی:

اگر قصد دارید تا از بناهای قدیمی و طبیعی در چابهار دیدن کنید می توانید غارهای بان مسیتی که در روستای دامنه ای این منطقه قرار دارد انتخاب کنید این غارهای طبیعی دارای حفره هایی هستند که دایره شکل اند در اطراف و درون این غار نیز سنگ نوشته های خاصی وجود دارد که دیدنی هستند.

مناظری از بندر چابهار

گل افشان:

از مکان های دیدنی چابهار با مناظر طبیعی آن می توان به گل افشان اشاره کرد که کوه های گل افشان است و دارای ارتفاع ۱۰۰ متر با بزرگ ترین قطر ۱۰۰ متری است.

مناطق طبیعی در چابهار

مسجد جامع تیس:

این مسجد بر اساس معماری مساجد پاکستان و هندوستان طراحی شده است مناره ها و کنبدهای این مسجد به رنگ قرمز و سبز آمیخته شده اند و در نمای آن از شیشه و هنرهای خاص به کار رفته شده است.

مسجد تاریهی چابهار

درخت مکرزن:

این درخت که به لحاظ اعتقادی برای مردم این شهر دارای اهمیت است از جاذبه های مهم چابهار است و اصل گیاه آن ریشه هندی دارد و دارای قدمتی بالا است.

درختان قدیمی چابهار

بندر گواتر:

این بندر مرز میان چابهار و پاکستان است و به دلیل فضای زیبا و محیط زیستی که دارد مورد توجه گردشگران است این بندر در کنار جنگل های حرا قرار گرفته است و به همین دلیل دارای ماظری ویژه است.

جاذبه توریستی چابهار

منطقه حفاظت شده گاندو:

برای گردشگرانی که به دیدن از محیط زیست و حیوانات علاقه مند هستند می توان این منطقه محافظت شده را پیشنهاد کرد در این منطقه رودخانه پر آب و معروف نیز قرار دارد.

چابهار و مکان های گردشگری

ساحل صخره ای چابهار

این ساحل که به نام ساحل دریا بزرگ چابهار نیز معروف می باشد، همچون تکه ای از بهشت است که در برابر زیبایی های خیره کننده آن انگشت به دهان خواهید ماند. این ساحل صخره ای که روی آن را خزه های کوچک و سبز رنگ پوشانده در حاشیه دریای عمان قرار گرفته است.

مناطق دیدنی چابهار

حال نزدیک بودن ساحل دریا بزرگ با دریای عمان موجب برخورد آب با دیواره های صخره شده و موج فشانهای زیبایی ایجاد می کند و شما با دیدن این تصویر زیبا حتی فقط یکبار هیچگاه فراموشش نخواهید کرد؛ آبی نقره گون دریا، صدای برخورد آب با صخره ها، آرامش بی مانند آن، حرکت خرچنگ ها و لاک پشت های کوچک و غیره موجب شده تا این ساحل بکر و زیبا از جمله دیدنی ترین مکانهای گردشگری چابهار قرار گیرد.

روستای درک

روستای درک مکان خوبی برای افرادی است که علاقمند به روستاگردی و دیدن مناطق جذاب و شگفت انگیز می باشند. این روستا از مکان های مشهور چابهار بوده که در زراباد واقع شده و زیبایی خیره کننده ای دارد.

در روستای درک؛ ساحل صخره ای، ساحل ماسه ای، ساحل مرجانی و ساحل شنی در  فاصله های کمی از یکدیگر قرار گرفته اند که تماشای آنها دیدنی است.

مکانهای دیدنی چابهار

همچنین در این روستا تعداد زیادی از درختان گرمسیری، نخل و ذرت، درختان موز، بوته های هندوانه و … وجود دارد، از دیگر جذابیت های این روستا وجود چاه هایی با آب شیرین و زلال در مجاورت دریا می باشد.

روستای درک دارای طبیعتی بسیار زیبا است و وجود ساحل مرجانی، تپه های ماسه ای، کوه، جنگل و دریا در کنار هم و نیز غروب طلایی خورشید زیبایی این منطقه را دوچندان کرده است.

روستای شیرگواز ؛ هندوستان کوچک

این روستا که در باهوکلات چابهار واقع شده از طبیعت زیبایی برخوردار است و دارای زیستگاه های زیادی برای حیوانات مشهور می باشد. جالب است بدانید که نام این روستا برگرفته از نام دو حیوان شیر و گراز است و طبیعت این روستا، همچنین رودی که از میان آن عبور کرده بستر مناسبی برای کشاورزی، دامداری و باغداری به وجود آورده است.

از این رو محصولات فراوانی از جمله موز، انبه و پاپایا در شیر گواز کشت می شود، همچنین در صورت علاقمندی به خوردن قهوه می توانید از مرغوب ترین انواع قهوه ها که در این روستای زیبا و دیدنی کشت می شود، استفاده کنید.

عکس مکان های دیدنی چابهار

همانطور که دیدید چابهار دارای مکان های دیدنی بی نظیری است که برای اولین بار آن را خواهید دید این با فرهنگ خاص مردمی خود می تواند تجارب مهمی از یک سفر را برای شما به همراه داشته باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو