آموزش نو کردن مبل کهنه با روشی ساده و جالب

آموزش نو کردن مبل کهنه با روشی ساده و جالب


منبع: آرگا

134

1400/3/13

13:09


در این مطلب با روشی ساده برای نو کردن مبل کهنه منزل آشنا شدید که امیدواریم با استفاده از این روش بتوانید تغییرات مثبتی را در طرح و رنگ مبلمان منزل تان ایجاد کنید.

روش های زیادی نو کردن مبل کهنه وجود دارد و شما می توانید با کمک این روش های ساده مبلمان فرسوده منزل تان را نو کنید. نو کردن مبل قدیمی با رنگ گچ از روش های جالب و مقرون به صرفه است و شما می توانید با رنگ گچ ظاهر مبلمان منزل تان را از این رو به آن رو کنید توجه داشته باشید که در پایان باید صبر کنید تا مبلمان به طور کامل خشک شوند.

نو کردن مبل کهنه با رنگ گچ

برای ایجاد تغییرات مثبت در دکوراسیون داخلی منزل تان بهتر است ظاهر مبلمان را تغییر دهید. در مطالب قبلی آموزش دکوپاژ روی وسایل کهنه را مشاهده کردید در ادامه روش هایی برای نو کردن مبل قدیمی با رنگ گچ را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار می دهیم.

روش هایی برای تازه کردن مبل کهنه

مراحل ساده برای نو کردن مبلمان فرسوده

برای نو کردن مبل فرسوده ابتدا وسایل لازم زیر آماده کنید سپس با کمک مراحلی که در ادامه ذکر خواهیم کرد نسبت به نو کردن مبلمان منزل خود اقدام کنید.

تازه کردن مبل کهنه

وسایل لازم

  • قلمو رنگ
  • رنگ گچ
  • بطری اسپری
  • سنباده
  • واکس مخصوص مبلمان

نو کردن مبلمان فرسوده منزل

۱. ابتدا رنگ گچ را رقیق کنید و آن را تست کنید. توجه داشته باشید زمانی که از رنگ گچ روی پارچه مبلمان استفاده می شود باید رنگ گچ را با آب رقیق شود تا به صورت کامل جذب پارچه شود. میزان رقیق شدن رنگ گچ به نوع رنگ اصلی و رنگدانه های موجود در درون رنگ و جنس پارچه مبلمان بستگی دارد. برای رقیق کردن رنگ گچ باید به نسبت یک به یک آب و رنگ را با یکدیگر مخلوط کنید و قسمت کوچکی از مبلمان که در معرض دید قرار ندارد را تست کنید و اجازه دهید قسمت تست شده خشک شود و نتیجه کار را ببینید.

نو کردن مبل فرسوده


۲. لایه اول را رنگ بزنید. در ابتدا لایه ای نازک از رنگ گچ را روی همه قسمت های پارچه مبلمان بزنید تا رنگ گچ جذب پارچه شود. برای اینکه لایه اول رنگ به خوبی جذب شود در هر نوبت روی پارچه صندلی یا مبل را اسپری آب نمایید.

تازه کردن مبل کهنه با روش های ساده

در این مرحله از نو کردن مبل فرسوده همه قسمت های سطح پارچه را به صورت کامل آبرسانی کنید و نیازی نیست پارچه مبلمان غرق در آب شود.

روش های ساده برای نو کردن مبلمان فرسوده

اگر جذب رنگ به پارچه به سادگی انجام نمی شود می توانید مقداری آب به روی پارچه مبلمان اسپری کنید. برای پوشش دهی بهتر رنگ روی سطح پارچه مبلمان از قلموی بزرگ برای قسمت مسطح و از قلموی کوچک تر برای قسمت های کوچک و باریک استفاده کنید.
۳. در این مرحله از نو کردن مبل قدیمی اجازه دهید تا رنگ مبلمان به صورت کامل خشک شود. خشک شدن پارچه مبلمان ممکن است یک روز زمان ببرد و میزان زمانی که صرف خشک شدن پارچه مبلمان می شود به میزان آب استفاده شده بستگی دارد.

نو کردن مبل های فرسوده


۴. مبلمان رنگ شده را با ملایمت سمباده کشی نمایید. با کمک سمباده ای ملایم همه سطح مبل را سمباده کشی نمایید. توجه داشته باشید که رنگ را زیاد از مبلمان جدا نکنید.

تازه کردن مبلمان فرسوده


۵. اگر نیاز است مبلمان را دوباره رنگ آمیزی کنید و مراحل ۲ تا ۴ را تا جایی که ممکن است تکرار کنید که به پوشش و بافت دلخواه خود برسید. توجه داشته باشید که بعد از زدن لایه اول نیازی به استفاده از اسپری آب نیست و رقیق کردن رنگ گچ نیز ضروری نمی باشد. سمباده کشی بعد از زدن هر لایه رنگ را هم نباید فراموش کنید.

روش های ساده و جالب برای نو کردن مبل های کهنه


۶. در این مرحله از نو شدن مبل کهنه از واکس کرمی استفاده نمایید و برای تثبیت شدن رنگ و محافظت از پارچه رنگ شده مبلمان بهتر است لایه نازکی از واکس را با کمک قلمو روی مبلمان بزنید.

روش های آسان برای نو کردن مبلمان فرسوده

 

مبلمان فرسوده را با این روش ها نو کنید

دوختن روکش

در صورتی که برای رنگ زدن روکش زمان کافی ندارید می توانید اقدام به سفارش روکش جدید کنید و یا آن ها را خودتان بدوزید و البته بهتر است این کار را به کارگاه های مخصوص بسپارید زیرا، دارای تجهیزات و دستگاه های مخصوص هستند و روکش زیبا با طراحی مناسب به شما تحویل خواهند داد.

تعویض پایه های مبل

از دیگر راهکار های مفید و مناسب برای نو شدن مبل کهنه، عوض کردن پایه های مبل می باشد تا مبل ظاهری تازه و منحصر به فرد پیدا کند، همانطور که می دانید پایه های مبل دارای انواع مختلفی هستند و بسته به سلیقه تان می توانید مدل مناسبی را انتخاب نمایید که بهتر است در زمان تعویض پایه ها به منظور تنظیم ارتفاع نیز اقدام نمایید بنابراین، ارتفاع مبل تان را نیز تنظیم نمایید و در صورتی که پایه های مبل غیر قابل تعویض می باشد می توانید پایه ها رنگ زده و از رنگ گچی استفاده نمایید و بعد از خشک شدن رنگ با لایه ای از واکس مخصوص روی آن را بپوشانید.

راهکارهای نو شدن مبل کهنه

پر کردن قسمت های فرورفتگی مبل

پر کردن کفی مبل از دیگر راهکار های مفید و موثر جهت نو شدن مبل کهنه است بنابراین، اگر در زمان نشستن روی مبل احساس فرورفتگی می کنید به منظور از بین رفتن این مشکل روکش مبل را باز کرده و با کمک دو لایه پنبه حلاجی شده و یا فوم داخل آن را پر نمایید و در صورتی که هنوز برخی قسمت های آن نیاز به پر شدن دارند می توانید با پنبه حلاجی شده آن ها را پر کنید.

استفاده از کوسن های با طراحی زیبا

از کم هزینه ترین و ساده ترین راه جهت نو کردن مبل قدیمی استفاده از کوسن می باشد زیرا، این کار در ظاهر مبل تغییری زیادی ایجاد کرده و با هزینه ای کم می توانید مبل قدیمی را نو و زیبا کنید، در صورتی که رنگ کوسن های قبلی تان تیره بوده است می توانید از رنگ های روغن برای این بار استفاده کنید، امروزه انواع مختلفی از کوسن ها در بازار وجود دارد که بسته به سلیقه تان می توانید مبل زیبایی داشته باشید.

روش های نو شدن مبل کهنه

در این مطلب از بخش خلاقیت مجله آرگا روش هایی برای نو کردن مبل قدیمی و فرسوده را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم که امیدواریم با کمک این روش بتوانید به راحتی مبلمان منزل تان را نو و تازه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو