طرز تهیه اشترودل پیتزایی

طرز تهیه اشترودل پیتزایی بدون فر رضوی

اشترودل یک غذای ساندویچی است که در فر با خمیر پخته می شود و سرو می شود. مواد میانی اشترودل می تواند گوشت و مرغ پخته و سرخ شده یا سوسیس و کالباس و در بعضی موارد سبزیجات پخته استفاده کرد. در دستور این غذا از سوسیس و کالباس آماده استفاده شده است. این غذا در حین سادگی بسیار خوشمزه و زیبا است و می توان به عنوان یک نوع فینگر فود و پیش غذا در مهمانی ها و جشن های تولد سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اشترودل پیتزایی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم اشترودل پیتزایی
آرد۳۰۰ گرم
شکر۳۰ گرم
نمک۷ گرم
خمیر مایه۵ گرم
شیر یا آب ولرم۱۵۰ گرم
کرهیک سوم وزن خمیر
کالباسبه مقدار لازم
سوسیسبه مقدار لازم
فلفل دلمه اینصف ۱ عدد
سس کچاپبه مقدار لازم
پنیر پیتزابه مقدار لازم
زرده تخم مرغ۱ عدد برای رومال

طرز تهیه اشترودل پیتزایی

مرحله اول

برای تهیه اشترودل خوشمزه و مخصوص پیتزایی در ابتدای کار، یک کاسه برداشته و آرد و شکر و نمک را با هم اضافه می کنیم. خمیر مایه هم اضافه کرده و با شیر یا آب ولرم آن را خمیر می کنیم. خمیر را کمی ورز داده تا به دست نچسبد.

مرحله دوم

در این مرحله روی کاسه را سلفون کشیده و به مدت ۲ ساعت در یخچال استراحت می دهیم. در ادامه کره را تازه از فریزر خارج می کنیم و با وردنه آن را کمی پهن می کنیم. سطح کار را آرد پاشی کرده و خمیر را با وردنه باز می کنیم.

مرحله سوم

کره را وسط آن قرار داده و خمیر را از اطراف روی کره جمع می کنیم. با وردنه مجدد خمیر را باز کرده و دوباره روی هم تا می کنیم. یک بار دیگر نیز باز می کنیم خمیر را و در آخر باز هم تا کرده و درون کاسه در یخچال قرار می دهیم تا مجدد استراحت کند.

مرحله چهارم

سوسیس ها را به صورت کاج از دو طرف با چاقو یا قیچی شیار می دهیم. کالباس ها را هم به صورت مربعی نگینی خرد می کنیم. خمیر را از یخچال خارج کرده و به صورت یک مستطیل باز می کنیم. روی خمیر را سس کچاپ می مالیم. پنیر پیتزا هم روی خمیر می ریزیم.

مرحله پنجم

یک طرف سوسیس ها را قرار می دهیم. روی بقیه خمیر هم کالباس و فلفل دلمه ای ریز خرد شده را می پاشیم و به آرامی آن را رول می کنیم. کمی با وردنه آن را پهن کرده و روی آن برش هایی قرار می دهیم. به سه چهار تکه تقسیم می کنیم. یک سینی فر را برداشته و چرب می کنیم.

مرحله ششم

اشترودل ها را درون سینی قرار می دهیم. روی آن را با زرده تخم مرغ رو مال کرده و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا روی اشترودل ها هم طلایی و خشک شود. سپس با سس دلخواه آن را سرو می کنیم.