انویدیا برای گرفتن بنچمارک نرم افزار جدید معرفی کرد

انویدیا برای گرفتن بنچمارک نرم افزار جدید معرفی کرد


منبع: آسمونی

103

1398/4/21

14:25


شرکت انویدیا را می توان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان چیپ گرافیکی دانست که تاکنون توانسته محصولات قابل توجهی معرفی و عرضه کند. همانطور که میدانید که بنچ مارک، نرم افزاری است که به بررسی عملکرد دستگاه ها می پردازد.

به گزارش وب سایت آسمونی، البته که سخت افزارهای مختلف با توجه پارامترهای مختلف می توانند مورد بررسی قرار گرفته و نمره نهایی را دریافت کنند. از آن جایی که در بررسی کارت‌های گرافیک، ابزارهای دقیق ثبت فریم‌ ریت می توانند بسیار کاربردی باشند، انویدیا با در نظر گرفتن این موضوع اقدام به طراحی نرم افزاری جدید با نام FrameView کرده است که به صورت رایگان می تواند مورد استفاده افراد قرار گرفته و عملکرد کارت های گرافیک را بسنجد.

فریم ویو، از نظر بخش های مختلف به ابزارهای موجود شباهت های زیادی دارد. برای مثال پارامترهای طراحی شده در این برنامه در برخی از قسمت ها به از نرم ‌افزار PresentMon شبیه می باشد. شما با استفاده از این نرم افزار رایگان به راحتی می توانید که عملکرد حداکثری کارت گرافیک خود را مشاهده کرده و حتی از میزان برق مصرفی آن نیز باخبر شوید. این ویژگی جدیدی است که شما در هیچ یک از برنامه های قبلی نمی توانستید پیدا کنید. گفتنی است که قابلیت های قرار داده شده در فریم ویو از اپلیکیشن‌ های دایرکت ایکس 9، 10، 11، 12، OpenGL ،Vulkan و پلتفرم یونیورسال ویندوز (UWP) پشتیبانی کرده و ضمن جمع آوری اطلاعات، نتایج نهایی را در دو ستون مختلف به کاربر نشان می دهد. یکی از ستون ها به اطلاعات مربوط به فریم های رندر شده پرداخته و ستون دیگر به فریم های نمایش داده شده اختصاص یافته است.

انویدیا اعلام کرده است که فریم ویو را به گونه ای طراحی کرده است که کمترین عملکرد ممکن را داشته و کوچک ترین تاثیر ممکن را بر روی کارت گرافیت وارد کند. همچنین گفته شده است که این ابزار با تمامی بازی ها سازگار بوده و توانایی این را دارد که دیتا را از تمامی API های اصلی دریافت کند. اگر چه این نرم افزار از تمامی کارت گرافیت های تولید شده توسط شرکت‌های انویدیا و AMD پشتیبانی می کند، ولی عملکرد بخش برق مصرفی در گرافیک کارت ها ای ام دی با ضعف هایی همراه شده که البته چندان حساس نیست. البته Nvidia درباره این موضوع چنین گفته است که رابط برنامه ‌نویسی مصرف برق پردازنده‌های گرافیکی AMD به‌ جای نمایش مقادیر واقعی، مقداری بین توان تراشه و توان بورد را نشان می ‌دهد. بنابراین، باید با AMD تماس بگیرید و از آن‌ بخواهید که اطلاعات صحیحی درباره‌ API خود ارائه کنند.

البته که در حال حاضر FrameView در مرحله عرضه آزمایشی بوده و قاعدتا تا زمان عرضه رسمی از مشکلات آن کاسته خواهد شد، ولی به صورت کلی می توان گفت که فریم ویو یکی از بهترین راه های سنجش قدرت کارت های گرافیک بوده و کاربران درصورتی که در میان گزینه های مختلف دارای شک و تردید هستند، می توانند در صورت امکان از این ابزار برای بدست آوردن قدرت کارت گرافیک استفاده کنند.

0/5 ( 0 نظر )


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو