جیمز کامرون

«جیمز کامرون» در مسترکلاسی بیش از سه ساعته حاضر شده و از تجارب فیلمسازی خود گفته است. «اسلش‌فیلم» این دوره آموزشی را بررسی که و گزارش داده است که کارگردان «تایتانیک» (Titanic) و «آواتار» (Avatar 2009) خودش را یک «دیکتاتور بی‌ارزش» خوانده است. او اعتراف می‌کند که باید در حین فیلمبرداری پروژه‌هایش مثل «ران هاوارد» خوش‌رفتارتر می‌بوده تا او را با برخورد متحکمانه‌اش نشناسند، اما می‌گوید خودش را بیشتر یک فیلمساز طاقت‌فرسا می‌داند تا یک کارگردان ظالم.

در گزارش «اسلش‌فیلم» آمده است: «کامرون می‌گوید اگر می‌توانست به عقب برگردد و کار متفاوتی در دوران فیلمسازی‌اش انجام دهد، تمایل داشت ذات روابط کاری با عوامل و بازیگران را اصلاح کند. او می‌گوید:‌ «می‌توانستم بیشتر گوش کنم. می‌توانستم کمتر سلطه‌جو باشم. نباید فیلم را مهم‌تر از ارتباطات انسانی با عوامل می‌دانستم.»»

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، در دهه‌های گذشته گزارش‌های بی‌شماری در مورد رفتار سلطه‌گرانه کامرون در محل فیلمبرداری منتشر شده است. «نیویورک تایمز» در مقطعی گزارش داد که «اد هریس» چنان از آزار جسمانی «ورطه» (The Abyss) و روش فیلمسازی کامرون به خشم آمده بود که گفت کمکی به فروش فیلم نخواهد کرد.

«اسلش‌فیلم» می‌نویسد:‌ «کامرون در ادامه می‌گوید کارگردان آرمانی‌اش از جهت رفتار درست در محل فیلمبردرای «ران هاوارد» است. کامرون یادی می‌کند از لحظه‌ای که ملاقاتی کرده از محل فیلمبرداری یکی از فیلم‌های هاوارد و اینکه چگونه «متحیر» شده از وقتی که هاوارد صرف تشویق افراد می‌کند. هرچند روش فیلمسازی این دو کارگردان کاملاً متفاوت است، اما کامرون اضافه می‌کند:‌ «حتی امروز، مشتاقم و سعی می‌کنم ران هاورد درونی‌ام باشم.»

کامرون چندین سال گذشته را صرف کار بر روی دنباله‌های «آواتار» کرده. «آواتار ۲» (Avatar 2) در حال حاضر قرار است ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲ اکران شود.

مطالب پیشنهادی:

جیمز کامرون نویسندگان « آواتار » را تهدید به اخراج کرد!

مرسدس بنز ماشین جدیدش را با همکاری جیمز کامرون می سازد! + تصاویر