جیمز کامرون

کامرون بار دیگر از شخصیت‌های سطحی مارول و دی‌سی انتقاد کرده است.

«جیمز کامرون» از ابرقهرمانان می‌خواهد که بزرگ شوند. کارگردان «آواتار: راه آب» (Avatar: The Way of Water) می‌گوید شخصیت‌های ابرقهرمانی مارول و دی‌سی دو بعدی و فاقد عمق‌اند به «به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویی دانشجو هستند.»

کامرون در مصاحبه با «نیویورک تایمز» می‌گوید: «وقتی به این فیلم‌های بزرگ و تماشایی نگاه می‌کنم – نگاهم به مارول و دی‌سی است – مهم نیست شخصیت‌ها چه سن و سالی دارند، همه آن‌ها به گونه‌ای رفتار مي‌کنند که گویی دانشجو هستند. به خاطر بچه‌هایشان هیچ‌وقت بازنشسته نمی‌شوند. [اما آیا] مسائلی که واقعاً در ما ریشه دارد و به ما نیرو می‌دهد عشق و یک هدف نیست؟ آن شخصیت‌ها تجربه‌اش نمی‌کنند و به نظر من نباید به این شکل فیلم ساخت.»

«آواتار» دوم ۱۳ سال پس از قسمت اول اکران خواهد شد و سرگذشت جیک با بازی «سم ورثینگتون» در ناوی و عاشق شدن او با نیتیری با بازی «زویی سالدانا» را روایت می‌کند. در این دنباله نشان داده خواهد شد که این زوج سه فرزند دارند و سرپرستی نوجوانی با بازی «سیگورنی ویور» را پذیرفته‌اند. کامرون می‌گوید مسئولیت‌های آن‌ها به عنوان پدر و مادر نقشی محوری در رفتارهایشان داشته است.

کامرون می‌گوید:‌ «زویی و سم حالا نقش والدین را بازی می‌کنند، ۱۵ سال گذشته است. در قسمت اول، شخصیت سم از روی جانور پرنده‌اش می‌پرد و اساساً در نتیجه این سقوط ایمان خودکشی-گونه و دیوانه‌وار تاریخ را رقم می‌زند. و شخصیت زویی از روی شاخه‌ای می‌پرد و تصور می‌کند که روی یک برگ بزرگ فرود خواهد آمد و این می‌تواند سقوطش را بی‌خطر کند. اما وقتی پدر یا مادر باشید، این‌گونه فکر نمی‌کنید. بنابراین من به عنوان پدر پنج فرزند، می‌گویم: «چه می‌شود وقتی آن شخصیت‌ها بالغ شوند و بفهمند که جدا از بقای خود مسئولیت دیگری دارند؟»»

ورثینگتون اضافه می‌کند: «جیم داستان این خانواده را بسیار خوب نوشته به شکلی که نه تنها موقعیت مرگ و زندگی به وجود آمده، بلکه کشمکش‌ها درون خانواده‌اند. همچنان با فرزندانی که دارید هر روز مشاجره می‌کنید، مثلاً می‌گویید: «لباس بپوش، غذایت را بخور» حتی اگر دنیا در جنگ باشد.»

«آواتار: راه آب» در ماه دسامبر اکران خواهد شد.