گام به گام با طرز تهیه کوکو گل کلم ( اصل خانگی )

منبع: دلگرم

111

1400/4/13

10:37


گام به گام با طرز تهیه کوکو گل کلم ( اصل خانگی )

طرز تهیه کوکوی گل کلم خوشمزه و مجلسی به روش شمالی

مواد لازم برای تهیه کوکوی گل کلم

1. گل‌کلم (ریز گل‌شده) : 1 عدد

2. دیپ نعنا : (طبق دستور داده‌شده)مقداری برای سرو

3. دیپ فلفل قرمز: (طبق دستور داده‌شده)مقداری برای سرو

4. تخم‌مرغ بزرگ (همزده‌شده) : 6 عدد

5. سیر (کوبیده‌شده) : 3 حبه

6. جعفری (پاک و خردشده) : 1/2 پیمانه

7. پاپریکا (پودرشده) : 2 قاشق چای‌خوری

8. نمک و دانه فلفل سیاه (کوبیده‌شده) : به مقدار لازم

9. آرد نول (الک‌شده) : 1/3 پیمانه

10. بیکینگ پودر : 1 قاشق چای‌خوری

11. روغن مایع (مخصوص سرخ‌کردن) : به مقدار لازم

کتلت گل کلم خانگی

کتلت گل کلم: دستور العمل خوشمزه

طرز تهیه کتلت گل‌گلم

1. گل‌گلم را در قابلمه‌ای کوچک حاوی مقداری آب جوش بریزید و به‌مدت 10 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا بخارپز شود،‌ سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا به‌مدت 20 دقیقه خنک شود. در این فاصله، دیپ نعنا و دیپ فلفل قرمز را طبق دستورات داده‌شده، آماده کنید.

2. پس از این مدت، گل‌کلم را آبکش کرده و با پشت قاشق، فشار دهید تا له شوند و آبِ آن‌ها کاملاً گرفته شود (این کار، باعث چسبندگی بهتر کتلت می‌شود).

3. تخم‌مرغ، ‌سیر،‌ جعفری، پاپریکا، مقداری نمک و فلفل سیاه را در ظرفی بریزید و هم بزنید تا مواد کاملاً با یکدیگر مخلوط شوند، سپس گل‌کلم له‌شده، آرد و بیکینگ پودر را به آن بیافزایید و هم بزنید.

حتماً بخوانید:

با ارزش غذایی و خواص بینظیر گل کلم آشنا شوید

با ارزش غذایی و خواص بینظیر گل کلم آشنا شوید

گل کلم از جمله سبزیجاتی است که کاربرد بسیاری دارد. در این مطلب قصد داریم میزان کالری و ارزش غذایی گل کلم را شرح نموده و خواص آن را ذکر نماییم. تا…

4. کفِ دست را با مقداری روغن مایع، چرب کنید. از مایه آماده‌شده به اندازه دلخواه بردارید و در دست به‌شکل دلخواه فرم دهید. کتلت‌ها را در تابه‌ای حاوی روغنِ داغ، روی حرارت ملایم سرخ کنید، یک طرفِ آن‌ها که سرخ شد، برگردانید تا روی دیگر هم سرخ شود سپس روی حوله کاغذی قرار دهید تا روغنِ اضافی آن‌ها گرفته شود. کتلت‌ها را در ظرف مورد نظر بچینید و همراه دیپ نعناع و دیپ فلفل قرمز سرو کنید.

روش تهیه دیپ نعناع

1/2 پیمانه نعناع تازه (پاک و ریز خردشده)، یک پیمانه ماست یونانی و 1/4 قاشق چای‌خوری نمک را در ظرفی بریزید و هم بزنید تا کاملاً مخلوط و یکدست شوند.

روش تهیه دیپ فلفل قرمز

3 عدد فلفل قرمز (رُست‌شده)، 1/4 پیمانه پنیر فتا (مکعبی خردشده)، ‌1/2 پیمانه ماست یونانی، یک قاشق سوپ‌خوری آب لیموترش تازه و یک حبه سیر (کوبیده‌شده) را داخل مخلوط‌کن بریزید و هم بزنید تا کاملاً پوره شود.

فلفل قرمز را به دونیم تقسیم کنید، تخم‌های آن را خارج کرده و به سیخ‌ بکشید و روی حرارت مستقیم قرار دهید تا رُست شوند، سپس آن‌ها را داخل کیسه نایلونی قرار دهید تا بخار کنند و پوست آن‌ها به‌راحتی جدا شوند. پس از بخار کردن، از کیسه خارج‌کرده، پوستِ سوخته آن‌ها را جدا کنید. کلاهک فلفل‌ها را جدا کرده و به‏‏‏‏‏‏‏‏‏ صورت ریز، خرد کنید.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو