امواج موبایل چه بلایی سر مغزتان می آورد؟

94

1400/4/14

11:27


در طول زمانی‌که موبایل مورد استفاده افراد قرار گرفته است، امواج آن می‌تواند به‌راحتی روی سیستم‌های مغزی و عملکرد آن همچنین مدار‌های نورونی تاثیر بگذارد.

امواج موبایل چه بلایی سر مغزتان می آورد؟

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از روزنامه آرمان،  استفاده مداوم از تلفن‌همراه تاثیرات مخرب فــراوانی بر مغز فرد می‌گذارد،  اما شـاهد ایـن هستیم که همه افراد فارغ از سن و جنسیت، ساعات زیادی را مشغول استفاده از تلفن‌همراه هستند.

وقتی موبایل در شارژ باشد، امواج شناخته‌شده الکترومغناطیسی از خود ساطع می‌کند که برای سلامتی بدن و مغز بسیار مضر است و بر اعصاب‌مرکزی، تاثیر منفی مستقیم مـی‌گذارد؛ همچنین امواج موبایل به‌طورکلی تشعشـع مشخصـی دارد و تـا مسافــت زیـادی هم این تشعشعات ادامه دارد و بر مغز و سایر ارگان‌های بدن تاثیر منفی فراوانی می‌گذارد. وقتی موبایل در شارژ است و فرد در همان اتاق تا صبح می‌خوابد، علاوه‌بر اینکه شانس انفجار افرایش می‌یابد، باعث می‌شود که برخی امواج به‌صورت مدار‌های موازی و کاملا مشخص، در فضا ایجاد شود که این امواج می‌تواند روی مغز تاثیر داشته باشد و عملکرد مغز را به‌سمت تحلیـل‌پذیــری سلـول‌های مغـــزی و تاثیرات مستقیم بر اعصـاب و روان، تحت‌تاثیر قرار دهد. در حال حاضر مشخص شده است که تعدادی از تومور‌های مغزی به‌خصوص تومور‌هایی که در مسیر شنوایی هستند، براثر مواجهه با امواج موبایل، دچار عارضه می‌شوند.

در طول زمانی‌که موبایل مورد استفاده افراد قرار گرفته است،  امواج آن می‌تواند به‌راحتی روی سیستم‌های مغزی و عملکرد آن همچنین مدار‌های نورونی تاثیر بگذارد. این اختلالات به‌صورت تحریک‌پذیری سیستم عصبی، بیقراری و بی‌خوابی، اختلال در ریتم‌های مشخص ۲۴ ساعته و ماهیانه و سالیانه‌ای که به‌طورطبیعی در مغز وجود دارد،  ظهور پیدا می‌کند و به‌‌واسطه این امواج، نظم طبیعی اعضای بدن به‌هم بریزد،  حتی بر هورمون‌ها و عملکرد خودکار سیستم‌های بدن تاثیر منفی بگذارد.

به این دلیل که این امواج، آهسته و پیوسته هستند ممکن است که علائم و عوارضشان در وهله اول محسوس نباشد، ولی به‌تدریج محسوس می‌شود و با نشانه‌هایی مثل بروز اختلالات‌خواب، پرخاشگری، عصبانیت، اضطراب و دلشوره‌های بی‌دلیل و در شرایط شدیدتر عوارض عصبی و روحی و عوارض جسمی برای فرد ایجاد کند.

اختلال در یادگیری و ثبت اطلاعات در مغز نیز از دیگر عوارض اشعه‌های تلفن‌همراه است که ممکن است به‌مرور زمان و در طولانی‌مدت برای فرد ایجاد شود. موبایل باید در شرایط عادی در مواقعی استفاده شود که فرد احساس نیاز مبرم دارد یا کار‌های ضروری را انجام می‌دهد و اگر شرایط فرد به‌گونه‌ای است که باید طولانی‌مدت با تلفن‌همراهش کار کند بهتر است در شرایط معقول از آن استفاده شود نه اینکه به‌صورت شبانه‌روزی و غیرضروری فرد با تلفن‌همراهش کار و بازی کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو