با عصاره این گل چربی های شکمتان را آب کنید

102

1400/4/16

14:00


محققان همچنین اعلام کردند که چربی های زیرجلدی هم در گروهی که از عصاره گل رز استفاده کرده بودند، به مراتب کم تر بود. نتایج به دست آمده نشان می دهد که عصاره گل رز گزینه خوبی برای تولید آن دسته از موادغذایی پیشگیری کننده از چاقی است.

با عصاره این گل چربی های شکمتان را آب کنید

به گزارش بهداشت نیوز، چربی احشایی که به همان چربی شکمی معروف است، به دلیل مجاورت با اندام های حیاتی بدن از قبیل پانکراس، ممکن است سلامت انسان را به خطر بیاندازد. این چربی احشایی در محفظه شکم ذخیره می شود و به دلیل مجاورت با پانکراس ممکن است روند تولید انسولین را مختل کند که پیش ماده دیابت نوع دو محسوب می شود. همچنین چربی احشایی یکی از عوامل بروز بیماری قلبی در افراد به شمار می رود. 

رژیم غذایی سد دفاعی قدرتمندی در برابر چربی شکمی است که به چربی سوزی کمک می کند. محققان به تازگی دریافتند که عصاره گل رز می تواند در آب کردن چربی های شکمی مؤثر باشد. این عصاره از قسمت دایره شکل گل رز که درست زیر گلبرگ ها قرار دارد، گرفته می شود. 

تحقیقات نشان می دهد که عصاره این بخش از گل رز هم مانع از اضافه وزن شده و هم چاقی شکمی را از بین می برد. دانشمندان این عصاره را به مدت 12 هفته روی گروه آزمایشی آزمایش کردند به طوری که روزانه یک قرص حاوی 100 میلی گرم عصاره گل رز یا دارونما را به افراد می دادند. 

آنها سپس درصد چربی شکمی و چربی های بدن را به عنوان نتایج اولیه مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج دیگر مورد بررسی هم وزن بدن و نمایه توده بدنی بود.بررسی های محققان بعد از 12 هفته درمان با این عصاره حکایت از آن دارد که کل چربی های شکمی، وزن بدن و نمایه توده بدنی به طور قابل توجهی کاهش می یابد و این روند کاهشی در مقایسه با گروهی که از دارونما استفاده کرده بودند، بسیار قابل ملاحظه بود.

علاوه بر این، درصد چربی های بدن هم با این روش کاهش می یابد. محققان همچنین اعلام کردند که چربی های زیرجلدی هم در گروهی که از عصاره گل رز استفاده کرده بودند، به مراتب کم تر بود. نتایج به دست آمده نشان می دهد که عصاره گل رز گزینه خوبی برای تولید آن دسته از موادغذایی پیشگیری کننده از چاقی است. 

علاوه بر این روش، محققان معتقدند که با کم کردن میزان کالری مصرفی و استفاده از موادغذایی مناسب چربی های شکمی را تا حدودی از بین ببرید. بهتر است روزانه 5 واحد میوه و سبزی مصرف کنید که بهترین نوع آنها، غذاهای سرشار از فیبر هستند.به گزارش سیناپرس، لبنیات کم چرب و مصرف زیاد لوبیا، حبوبات، ماهی و تخم مرغ، مصرف اندکروغن های غیراشباع، نوشیدن روزانه 6 تا 8 لیوان آب و پرهیز از مصرف نمک یا موادقندی در رژیم غذایی از مهم ترین نکاتی است که باید رعایت کنید. 

منبع: سیناپرس

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو