طرز تهیه بیسکویت استار باکس

بیسکویت استار باکس , طرز تهیه بیسکویت استار باکس , دستور پخت بیسکویت استار باکس

بیسکویت را از ترکیبات خاصی از آرد، روغن قنادی، و شیر و آب درست می ‌کنند. این خمیر ساده را رول می‌کنند (می‌پیچند) و به قطعات کوچکی برش می‌دهند و درون فر می‌پزند. اما اغلب آن چیزی که نوع بیسکویت را مشخص می سازد، فرهنگ غذایی در مناطق مختلف جهان است. برخی از مردم دنیا بیسکویت ‌های بلندتر، ترد و نازک را دوست دارند، و برخی مردم دنیا نیز بیسکویت ‌های نرم  را ترجیح می ‌دهند. بیسکویت اسکار باکس یک نوع کوکی است که بافت نرمی دارد و طرز تهیه بسیار راحتی دارد و تقریبا هر کسی می تواند آن را در منزل تهیه و سرو کند. بیسکوییت ها اغلب با چای یا قهوه به عنوان میان وعده یا عصرانه سرو می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بیسکویت استار باکس در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم بیسکویت استار باکس
کره۱۵۰ گرم
زرده تخم مرغ۲ عدد
پودر شکر۱۰۰ گرم
آب۱ قاشق غذا خوری
وانیل۱ قاشق چای خوری
بکینگ پودرنصف قاشق چای خوری
آرد۳۰۰ گرم
پودر دارچین۱ قاشق مربا خوری
شکلات چیپسینصف پیمانه
مغز گردو خرد شده۱ لیوان

طرز تهیه بیسکویت استار باکس

مرحله اول

برای تهیه بیسکویت خوشمزه به روش استار باکس در ابتدای کار، کره را نیم ساعت زودتر از یخچال در می آوریم تا به دمای محیط برسد و نرم شود. کره نرم را در ظرف مناسبی ریخته و زرده های تخم مرغ را به آن اضافه می ‌کنیم و با همزن به خوبی هم می‌ زنیم تا یکدست شود.

مرحله دوم

سپس شکر را اضافه کرده و دوباره مواد را با هم می ‌زنیم. در این مرحله، آب، وانیل و پودر دارچین را اضافه می‌ کنیم و همه مواد را با هم مخلوط می‌ کنیم. سپس مخلوط آرد و بکینگ پودر را اضافه کرده و مواد را با دست با هم مخلوط می ‌کنیم و خمیر کوکی را ورز می‌ دهیم.

طرز تهیه بیسکویت استار باکس

در آخر شکلات چیپسی یا شکلات تخته ای خرد شده و مغز گردوی خرد شده را به خمیر اضافه کرده و دوباره خمیر را ورز می ‌دهیم. خمیر بیسکویت را روی سلفون قرار داده و آن را به شکل استوانه ای به قطر ۳ تا ۴ سانتیمتر رول می کنیم و سلفون را کاملاً دور آن می پیچیم.

مرحله چهارم

سپس به مدت حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون یخچال قرار می ‌دهیم تا استراحت کند. سپس خمیر را از یخچال خارج کرده و آن را از سلفون خارج می ‌کنیم و آن را برش هایی به اندازه یک سانتی متر می ‌زنیم. برش ها را درون سینی فر که کف آن کاغذ روغنی قرار داده ایم، با فاصله کنار هم می‌ چینیم.

مرحله پنجم

سینی فر را به مدت حدود ۱۲ تا ۱۳ دقیقه درون فر که آن را از قبل با دمای ۱۶۰ درجه سانتی گراد روشن کرده ایم، قرار می‌ دهیم. بیسکویت های شکلاتی، دارچینی و گردویی را بعد از این که کاملاً خنک شد از سینی فر خارج کرده و در ظرف مورد نظر می‌ چینیم. سپس با چای یا قهوه آن را سرو می کنیم.