آموزش تغییر تم فتوشاپ با روشهای مختلف

آموزش تغییر تم فتوشاپ با روشهای مختلف


منبع: بیتوته

89

1400/4/26

09:57


آموزش تغییر تم فتوشاپ با روشهای مختلف



تغییر تم فتوشاپ در مک, تغییر تم فتوشاپ با استفاده از کلید های ترکیبی, انتخاب تم مناسب برای فتوشاپ

تغییر تم فتوشاپ می تواند به شما کمک کند که دیر تر از محیط فتوشاپ خسته شوید

 

چگونه تم فتوشاپ را تغییر بدهیم؟ 

تغییر تم فتوشاپ یکی از راه هایی است که می توانید با استفاده از آن محیط فتوشاپ را تغییر دهید تا از روزمرگی و تکراری بودن خارج شود. همچنین گاهی اوقات برخی از افراد از تم تیره فتوشاپ خوششان نمی آید و یا چشمان آن ها در کار کردن با این محیط مشکل دارد. شما می توانید به راحتی تم فتوشاپ را تغییر دهید.

آموزش تغییر تم فتوشاپ ویندوز از طریق تنظیمات آن

به طور کلی، دو حالت کلی تیره و روشن برای فتوشاپ وجود دارد. تم پیشفرض فتوشاپ مشکی است که شما می توانید با استفاده از این روش، آن را به تم روشن تغییر دهید:

فتوشاپ را باز کنید و از منوهای بالا بر روی Edit کلیک کنید.

 

عوض کردن تم فتوشاپ, آموزش تغییر تم فتوشاپ, عوض کردن رنگ تم فتوشاپ

مراجعه به سربرگ Edit برای تغییر تم فتوشاپ

 

از میان گزینه ها، موس خود را بر روی گزینه preferences در انتهای لیست ببرید و از میان گزینه های جدید، Interface را انتخاب کنید.

 

تغییر تم فتوشاپ در مک, تغییر تم فتوشاپ با استفاده از کلید های ترکیبی, انتخاب تم مناسب برای فتوشاپ

تغییر تم فتوشاپ با استفاده از منوی interface

 

حال می بینید که چهار رنگ برای شما در قسمت Appearance و  Color Theme نمایش داده شده است. شما می توانید از میان این رنگ ها، تم مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

 

عوض کردن رنگ تم فتوشاپ, تغییر رنگ پوسته فتوشاپ, تغییر تم فتوشاپ

تغییر تم فتوشاپ از قسمت Appearance

 

با کلیک بر روی رنگ مورد نظر، در همان لحظه تم تغییر می کند و شما می توانید هر کدام از آن ها را انتخاب کنید تا در نهایت تم مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

کمی پایین تر از قسمت رنگ های تم، گزینه هایی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها، به شکل دستی رنگ های هر قسمت را تغییر دهید تا در صورتی که تم مورد علاقه شما در گزینه ها وجود ندارد، آن را خودتان بسازید.

 

تغییر تم فتوشاپ در مک با استفاده از تنظیمات فتوشاپ

تغییر تم فتوشاپ در مک و ویندوز تقریبا یکسان است، فقط کمی با یکدیگر تفاوت دارند. برای تغییر تم فتوشاپ در مک، در همان ابتدا، اول شما باید بر روی Photoshop در بالای صفحه کلیک کنید و سپس از طریق preferences و interface به صفحه تغییر تم بروید.

از این پس می توانید همانند نسخه ویندوز تم مورد نظر خود را انتخاب کنید و تنظیمات آن را مطابق میلتان تغییر دهید.

 

تغییر تم فتوشاپ با استفاده از کلید های ترکیبی

 

تغییر تم فتوشاپ با استفاده از کلید های ترکیبی, انتخاب تم مناسب برای فتوشاپ, نحوه تغییر تم فتوشاپ

شما می توانید با کلید های ترکیبی Shift +f1 و یا Shift +f2 تغییر تم فتوشاپ را انجام دهید

 

این روش را می توانید هم در فتوشاپ وب و هم فتوشاپ مک استفاده کنید. با استفاده از این کلید های میانبر، تم خیلی سریع تغییر رنگ می دهد و به همین دلیل این روش بسیار کاربردی است.

 

شما می توانید با استفاده از فشردن کلید های ترکیبی زیر، تم خود را تیره تر و یا روشن تر کنید:

کلید های میانبر Shift+F1: هر بار که این کلید ها را فشار می دهید، تم فتوشاپ تیره تر می شود تا به تم تیره برسد.

کلید های میانبر Shift+F2: هر بار که این کلید ها را با هم فشار می دهید، تم فتوشاپ یک روشن تر می شود تا به تم سفید برسد.

 

در این روش می توانید بین چهار تم مختلف فتوشاپ جا به جا شوید تا به تم مورد علاقه خود برسید. نکته ی دیگر این است که وقتی با استفاده از این کلید ها تم فتوشاپ را تغییر می دهید، فتوشاپ آن را ذخیره می کند و این یعنی هر بار که شما فتوشاپ را باز می کنید، تنظیمات و تمی که شما انتخاب کرده اید برای شما نمایش داده می شود.

 

با تغییر رنگ تم فتوشاپ، رنگ تمامی محیط کاربری فتوشاپ که شامل پنجره های مختلف، کادر ها، نوشته ها ،ابزار ها و ... است تغییر رنگ می دهند و به همین دلیل محیط فتوشاپ برای شما تازگی خواهد داشت و کار کردن با آن برای شما لذت بخش تر می شود.

 

نکاتی برای انتخاب تم مناسب برای فتوشاپ 

 

انتخاب تم مناسب برای فتوشاپ, نحوه تغییر تم فتوشاپ, دانلود تم فتوشاپ

به طور کلی تغییر تم فتوشاپ به رنگ های تیره، باعث می شود که چشم دیرتر خسته شود

 

برای بسیاری از کاربران سوال است که کدام تم برای من مناسب تر است و کدام یک چشم من را کمتر آزار میدهید؟ به طور کلی نمی توان این سوال را جواب داد و دلیل آن هم این است که ساختار چشم در هر فردی با فرد دیگر تفاوت دارد و نمی توان به طور کلی گفت که تم تیره بهتر است و یا تم روشن.

 

به طور مثال، فردی که دچار آستیگمات شده است، در تم های سفید با نوشته های سیاه بسیار بهتر می تواند ببیند و در تم سیاه باید بیشتر دقت کند تا همه چیز را ببیند.

اما به طور کلی، به دلیل این که رنگ سفید انرژی بیشتری نسبت به رنگ مشکی دارد، چشم باید به مقدار بیشتری باز شود تا بتواند آن را جذب کند. دلیل این انرژی زیاد این است که رنگ سفید، در واقع ترکیبی از تمامی رنگ ها است. پس در نتیجه آن، چشم در طولانی مدت از تم های سفید خسته می شود.

 

پس می توان گفت که تم های تاریک برای چشم ما مناسب تر هستند زیرا چشم برای دیدن آن به انرژی کمتری نیاز دارد و در نتیجه در مدت طولانی تری خسته می شود.

اما همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، این نکته برای همه ی افراد کاربرد ندارد و چشم هر فرد با شخص دیگر متفاوت است. پس در نهایت این خود شما هستید که باید بفهمید که کدام تم برای شما مناسب تر است.

 

جمع بندی مطالب و سخن پایانی

همان طور که مشاهده کردید، شما می توانید به سادگی تم فتوشاپ را تغییر دهید و هر کدام از آن ها را که مناسب تر است را انتخاب کنید.

همچنین همان طور که در ادامه خواندید، به طور کلی نمی توان گفت که کدام تم برای شما مناسب تر است و برای این کار باید آن ها را امتحان کنید تا ببینید در طولانی مدت کدام یک از آن ها برای شما راحت تر است و چشمان شما را کمتر خسته می کند.

اما همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، به طور کلی، به دلیل این که رنگ سیاه انرژی کمتری دارد و چشم نیز انرژی کمتری صرف می کند تا آن را ببیند، در طولانی مدت چشم ها را کمتر خسته می کند.

 

گردآوری: بخش کامپیوتر و اینترنت بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو