خرید سمعک نامرئی و معرفی بهترین مدل‌های آن

خرید سمعک نامرئی و معرفی بهترین مدل‌های آن


منبع: برترین ها

100

1400/4/29

13:12


سمعک نامرئی امروزه طرفداران بسیار زیادی دارد، اما پیش از اقدام برای خرید سمعک نامرئی بهتر است اطلاعاتی نسبت به این سمعک‌ها داشته باشید.

برترین‌ها: سمعک‌ها را می‌توانیم یکی از کاربردی‌ترین دستگاه‌ها برای کم شنوایان بدانیم. پیشرفت تکنولوژی سبب گشت که مدل‌های مختلفی از سمعک‌ها در اندازه‌ها و طرح‌های مختلفی ساخته و روانه بازار شوند. هر یک از انواع سمعک‌ها به نوبه خود دارای مزایا و معایبی بودند که آن‌ها متفاوت از سمعک‌های دیگر می‌کرد. یکی از مهم‌ترین مدل‌های سمعک که با استقبال بسیار زیادی نیز مواجه شد، سمعک نامرئی بود. این سمعک‌ها کاملا مناسب افرادی بودند که دوست نداشتند سمعک آن‌ها دیده شود.

خرید سمعک نامرئی و معرفی بهترین مدل‌های آن

اگر قصد خرید سمعک نامرئی را داشته باشید لازم است پیش از انتخاب سمعک مناسب اطلاعاتی در رابطه با این نوع از سمعک داشته باشید تا با آگاهی کامل بتوانید نسبت به خرید سمعک نامرئی اقدام نمایید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با سمعک‌های نامرئی، انواع سمعک‌های نامرئی، مزایای آن‌ها، بهترین مدل‌های سمعک نامرئی و همچنین بهترین فروشنده سمعک نامرئی با شما در میان بگذاریم.

سمعک نامرئی چیست؟

یک سمعک دستگاهی الکترونیکی است که پشت گوش یا درون آن قرار می‌گیرد تا صدا‌های اطراف را به خوبی تشخیص داده، آن‌ها را تقویت کند تا فرد کم شنوا بتواند آن صدا‌ها را به خوبی شنیده و درک نماید. به طور کلی هر سمعک شنوایی دارای ۳ بخش است:

  • میکروفون
  • تقویت کننده
  • بلندگو

میکروفون صدا‌های اطراف را تشخیص داده و سیگنال‌هایی الکتریکی را به تقویت کننده صدا می‌فرستد. سپس تقویت کننده این سیگنال‌ها را دریافت کرده و برای بلندگو می‌فرستد. بلندگو نیز سبب می‌گردد که فرد کم شنوا صدای تقویت شده اطراف را بهتر شنیده و درک کند.

سمعک‌های نامرئی نوع بسیار مهمی از سمعک‌ها هستند که امروزه طرفداران زیادی دارند. این سمعک‌ها بسیار کوچک و ریز هستند و در اغلب موارد داخل گوش قرار می‌گیرند و نه پشت گوش. این نوع از سمعک‌ها خود مدل‌های مختلفی دارند، اما معمولا اغلب آن‌ها برای نافرادی با کم شنوایی خفیف تا متوسط مناسبند. در برخی موارد نیز ممکن است کانال گوش فرد شکل مناسبی برای قرار گرفتن سمعک نامرئی در آن نداشته باشد.

انواع سمعک نامرئی

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، سمعک‌های نامرئی در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند و هر یک از این مدل‌ها می‌توانند برای افراد خاصی مناسب باشند. به طور کلی ۳ نوع رایج سمعک‌های نامرئی به شرح زیر هستند:

  • سمعک نامرئی IIC یا invisible-in-canal
  • سمعک نامرئی CIC یا completely-in-canal
  • سمعک نامرئی ITC یا in-the-canal

خرید سمعک نامرئی و معرفی بهترین مدل‌های آن

سمعک ICC یا invisible-in-canal نوع رایجی از سمعک‌های نامرئی هستند که از تکنولوژی بسیار پیشرفته‌ای برخوردارند. سمعک‌های ICC معمولا به صورت سفارشی و با قالب گیری از خم دوم گوش ساخته می‌شوند. این مدل از سمعک‌ها کاملا داخل کانال گوش پنهان می‌شوند و نامرئی هستند.

دو مدل دیگر سمعک‌های نامرئی، یعنی سمعک‌های CIC و ITC نیز عملکردی مشابه سمعک IIC دارند، اما اصلی‌ترین تفاوت آن‌ها در این است که به اندازه مدل IIC داخل کانال گوش قرار نمی‌گیرند.

مزایای سمعک‌های نامرئی

شاید برایتان سوال باشد که چرا این مدل از سمعک‌ها تا این حد محبوب هستند. طبیعتا اصلی‌ترین مزیت این نوع از سمعک‌ها نامرئی بودن آن‌ها و دیده نشدنشان است. البته مزایای این نوع از سمعک‌ها تنها محدود به همین یک مورد نبوده و سمعک‌های نامرئی مزایای دیگری نیز دارند. به طور کلی مزایای این نوع از سمعک‌ها به شرح زیر هستند:

  • بدست آوردن رضایت بیمار

اندازه ریز این نوع از سمعک‌ها و داشتن کنترل سمعک از طریق اپلیکیشن یا ریموت، سبب می‌گردد که بیمار رضایت کافی از این نوع سمعک داشته باشد. از سویی هوشمند بودن این سمعک و تنظیم اتوماتیک آن در محیط‌های مختلف سبب می‌گردد محبوبیت آن بیشتر شود.

  • مکان یابی جهت‌دار

یکی از مشکلاتی که افراد کم شنوا با آن مواجهند، جهت یابی است سمعک‌های نامرئی امروزه بسیار هوشمند هستند. به خصوص در زمان استفاده دو طرفه این مشکل را حل می‌کنند.

  • کیفیت بالا

از آن جایی که سمعک‌های نامرئی داخل گوش قرار می‌گیرند، به پرده گوش افراد کم شنوا نزدیک‌ترند و در نتیجه سبب می‌گردند که صدا با کیفیت بیشتر و طبیعی‌تر شنیده شوند. همین وضوح و کیفیت بالای صدا سبب محبوبیت بسیار زیاد این نوع از سمعک‌ها شده است.

خرید سمعک نامرئی و معرفی بهترین مدل‌های آن

  • عدم فیدبک

سمعک‌های نامرئی کاملا سایز گوش هستند و در نتیجه فیدبک سبب ضعف عملکرد سمعک نمی‌شود. به اصطلاح گفته می‌شود که این نوع سمعک‌ها سوت نمی‌زنند. سوت زدن سمعک‌ها معمولا ناشی از تغییر وزن زیاد فرد کم شنوا و یا عدم قالبگیری صحیح سمعک به وجود می‌آید.

  • تقویت بالای صدا

این سمعک‌ها اندازه کوچکی دارند و تقویت بالای صدا در این نوع سمعک‌ها محبوبیت آن‌ها را چندین برابر می‌کند و رضایت افراد کم شنوا را با خود به همراه دارد.

چه کسانی نباید اقدام به خرید سمعک نامرئی کنند؟

به طور کلی سمعک‌های نامرئی برای بسیار از افراد گزینه مناسبی به حساب می‌آیند و خرید سمعک نامرئی به بسیاری از افراد کم شنوا توصیه می‌شود، اما برخی از افراد بنا به دلایل مشخصی بهتر است از این نوع سمعک استفاده نکنند. افرادی که خرید سمعک نامرئی گزینه مناسبی برای آن‌ها نیز به شرح زیر می‌باشند:

  • از آن جایی که مجرای گوش کودکان در حال رشد است، خرید سمعک نامرئی که داخل گوش قرار می‌گیرد، چندان برای آن‌ها توصیه نمی‌شود.
  • کسانی که معمولا در مجرای گوش خود عفونت دارند نیز بهتر است از خرید سمعک نامرئی صرف نظر کنند. زیرا مایع عفونی داخل گوش ممکن است وارد سمعک شود.

خرید سمعک نامرئی و معرفی بهترین مدل‌های آن

لازم به ذکر است که باطری سمعک‌های نامرئی معمولا هفته‌ای یکبار تمام می‌شود و به همین خاطر پیشنهاد می‌شود که از بهترین کلینیک فروش سمعک، باطری‌های مدت‌دار بخرید.

بهترین مدل‌های سمعک نامرئی کدامند؟

پیش از اقدام برای خرید سمعک نامرئی بهتر است بدانید که بهترین مدل‌های سمعک نامرئی کدامند. به طور کلی محبوب‌ترین برند سمعک‌های نامرئی، برند زیمنس می‌باشد. این برند سمعک‌های نامرئی خود را به دو صورت ارائه می‌کند. سمعک‌هایی که سفارشی هستند و برای هر فردی به صورت اختصاصی قالب‌گیری و ساخته می‌شوند و سمعک‌های آماده که نیازی به قالبگیری ندارند.

  • سمعک نامرئی زیمنس SILK NX

این مدل از سمعک نیازی به قالبگیری ندارد و در همان لحظه خرید، تنظیم و تحویل مشتری داده می‌شوند. روی این مدل از سمعک، دستگیره کوچکی نصب شده تا فرد بتواند با کمک آن سمعک را گذاشته یا بردارد. این سمعک دارای میکروفون جهت دار است و صدا‌های مزاحم را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. پوشش سیلیکونی نرمی دارد که باعث می‌شود فرد به راحتی آن را در داخل گوش خود قرار دهد.

  • سمعک سفارشی زیمنس INSIO NX

این نوع از سمعک نامرئی به صورت سفارشی برای هر فرد ساخته می‌شود و برای ساخت آن نیاز به قالبگیری از گوش فرد کم شنواست. آماده شدن این نوع از سمعک بین ۳ تا ۷ روز طول می‌کشد. سیستم جهت یابی این سمعک بسیار قویست. بلندی صدا با اپلیکیشن‌های بخ صوصی قابل تنظیم است.

بهترین فروشنده سمعک نامرئی

بدون شک برایتان سوال خواهد بود که بهترین سمعک نامرئی را از کجا می‌توانید بخرید و بهترین فروشنده این نوع از سمعک کدام است؟ کلینیک تخصصی سمعک برتر از آخرین متد‌های درمانی و مجهزترین دستگاه‌های بررسی شنوایی، سرگیجه، وزوز استفاده می‌کند. این کلینیک نمایندگی معتبر فروش و تجویز سمعک زیمنس و سیگنیای آلمان، A&M انگلیس، سمعک اتیکن و ویدکس دانمارک است که با بهترین قیمت، بالاترین کیفیت سمعک را به شما ارائه می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو