با زیباترین دیدنی های شرق ایران آشنا شوید

با زیباترین دیدنی های شرق ایران آشنا شوید


منبع: آرگا

71

1400/5/3

21:10


دیدنی های شرق ایران از جذابیت های زیادی برای گردشگران برخوردار است این منطقه دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی زیادی است از مهم ترین چشم اندازهای این منطقه می توان به روستای ماسوله خراسان، کویر لوت، بناهای تاریخی و … اشاره نمود که بسیار جذاب و دیدنی می باشد.

با زیباترین دیدنی های شرق ایران آشنا شوید

جاذبه های شرق ایران شامل کویر، مکان های تاریخی و جاذبه های طبیعی است این منطقه از ایران جذابیت های زیادی را به خود اختصاص داده است همانطور که می دانید ایران کشوری پهناور با شرایط جغرافیایی و اقلیمی گوناگون است این منطقه از نظر زیستی، نژادی، قومیتی و جغرافیایی تنوع گوناگونی را به خود اخصاص داده است با این وجود دیدن چنین تفاوت ای فرهنگی و قومیتی از یک سو و از سوی دیگر تنوع جغرافیایی آن موجب شده تا به یکی از مناطق توریستی دنیا تبدیل شود. ما در این مقاله قصد داریم شما را با دیدنی های شرق ایران بیشتر آشنا کنیم خطه ای از ایران با جاذبه های مختص خود که از سوی گردشگران و علاقه مندان زیادی مورد توجه است. منطقه ای که دارای جاذبه های کویری و تاریخی زیادی است تجربه سفر به این خطه از ایران می تواند بسیار جذاب باشد و بی شک شما با سفر به این مناطق می توانید تجربه های ویژه ای داشته باشید.

دیدنی های شرق ایران را بشناسید:

چرا باید به شرق ایران سفر کنیم؟ سفر به این منطقه می تواند تجربه های زیادی را برای شما به همراه داشته باشد اگر از سفر به مناطق تکراری خسته شده اید و مدام در فضای سبز و طبیعت جنگلی هستید توصیه می کنیم تا با سفر به شرق ایران از جاذبه های متنوع تری دیدن کنید. اغلب گردشگران برای سفر خود مناطقی بکر و خوش آب و هوا را انتخاب می کنند تا از چشم اندازهای سرسبز آن نیز  بتوانند دیدن کنند اما این بار توصیه می کنیم تا از مناطق کویری شرق ایران بازدید نمایید تپه های صیقلی در این منطقه از یک سو و سکوت و آرامشی که در آن حاکم است از سوی دیگر می تواند برای شما جذب کننده باشد.

 

تماشای شب های پر ستاره و آسمان صاف یکی از لذدیدنی هت هایی است که در کویرهای شرق ایران می توانید تجربه کنید اگر قصد دارید از فضای پر تنش شهر و آلودگی های آن دور بمانید باید سری به این منطقه بزنید و از جذابیت های آن بازدید کنید این منطقه دارای مناظر بسیار بکری است و از خصوصیات منحصر به فردی برای گردشگران برخوردار است.

کویر لوت:

این کویر یکی از زیباترین و هیجان انگیزترین مناظری است که می توانید از آن دیدن کنید کویر لوت بیابانی است در سکوت و آرامش مطلق با هوای پاک و مطبوع که طرفداران و هواداران زیادی دارد. هر ساله گردشگران و علاقه مندان زیادی از جاذبه های زیبای این منطقه بازدید می کنند این کویر یک اثر طبیعی بسیار ارزشمند است و در ایران هواداران زیادی نیز دارد. جالب است بدانید این کویر با وجود آثار و چشم اندازهایی که دارد در میان جاذبه های یونسکو به ثبت رسیده است.

شرق ایران

شهر فریمان:

شهری تاریخی و باستانی با جاذبه های متعدد که در منطقه شرقی از ایران واقع شده است این شهر برجسته ترین مجموعه های تاریخی را در خود جای داده است از مهم ترین جاذبه های آن می توان به بند تاریخی فریمان اشاره کرد. قدمت برخی از آثار این شهر به دوران صفویه باز می گردد برخی دیگر از این بنا ها نیز متعلق به دوران پهلوی می باشند. بناهای تاریخی از بهترین مکان های دیدنی فریمان هستند که با بازدید از این بناها می توانید از جذابیت های زیادی دیدن کنید.

شرق ایران را بشناسید

مسجد عتیق تربت جام:

این بنا نیز یکی دیگر از دیدنی های شر ایران است و یکی از مجموعه بناهای تاریخی محسوب می شود که در سفر به این منطقه می توانید از آن ها بازدید کنید این مسجد بسیار قدیمی و تاریخی است و قدمت بسیار بالایی دارد. ساخت این مسجد از ویژگی های خاصی برخوردار است سبک معماری که در این بنا به کار رفته است سبک معماری شبستانی گنبد دار است این مسجد پنج وراق دارد وراق های محوری آن نسبت به دیگر وراق ها پهن تر می باشند و این موضوع موجب جذابیت منحصر به فرد این بنا شده است.

بنای تاریخی شرق ایران

مشهد:

کلان شرق شرق ایران و پایتخت مذهبی کشور که یکی از بزرگ ترین شهرهای توریستی در ایران محسوب می شود این شهر دارای جاذبه های متعددی است بازدید از بناهای تاریخی، روستاهای تفریحی، مکان های تفریحی و …. از مهم ترین تجربیاتی هستند که در این منطقه می توانید از آن ها بازدید کنید. این شهر سالانه مسافران زیادی ار نقاط مختلف به خود جذب می کند و دارای جذابیت های ویژه ای است. زیارت حرم رضوی نیز یکی دیگر از علت های سفر به این منطقه است و یکی از دیدنی های شرق ایران است همچنین این شهر دارای روستاهای توریستی و گردشگری زیادی است روستای پاژ مشهد یکی از روستاهای گردشگری پر جاذبه است که با وجود چشم اندازهای طبیعی و آبشارهای مرتفعی که دارد می تواند مورد توجه باشد.

دیدنی های شرق ایران

سفر به ماسوله خراسان:

استان خراسان دارای جاذبه های توریستی بسیار زیادی است از مهم ترین جاذبه های توریستی در این استان می توان به روستای ماسوله خراسان اشاره کرد روستای کنگ روستایی گردشگری توریستی است که با عنوان ماسوله خراسان از آن یاد می شود این روستا در ۲۹ کیلومتری از طرقبه واقع شده  است معماری خانه های این روستا به شکل پلکانی است و به دلیل آب و هوایی که در آن حاکم است مکان بسیار مناسبی برای گشت و گزار می باشد و جذابیت های بسیار زیادی  را به خود اختصاص داده است. از جذابیت های این روستا می توان به خانه هایی اشاره کرد که دارای معماری بسیار ارزشمندی هستند و جذابیت های زیادی دارند این خانه به شکل پلکانی می باشند به همین دلیل با عنوان ماسوله از آن یاد می شود. آشنایی با روستای کنگ می تواند اطلاعات گردشگری بیشتری را در اختیار شما قرار دهد.

ماسوله شرق ایران

از دیگر جاذبه های تاریخی در است استان و منطقه شرقی از ایران می توان به رباط شاه عباسی، بناهای قدیمی، قبرستان قدیمی و … اشاره کرد هر یک از این بناها دارای جذابیت های زیادی هستند و به عنوان مهم ترین دیدنی های تاریخی این منطقه شناخته می شوند. منطقه شرق ایران بسیار خوش آب و هوا است و یکی از مهم ترین مناطق گردشگری است که می توانید از جاذبه های آن دیدن کنید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو