کاربردها و عوارض قرص استیلن و آنچه باید درباره این دارو بدانید

کاربردها و عوارض قرص استیلن و آنچه باید درباره این دارو بدانید


منبع: آرگا

125

1400/5/10

13:34


قرص استیلن از جمله داروهای گیاهی برای درمان گاستریت حاد و مزمن می باشد. این محصول از عصاره گیاه درمنه ژاپنی(آرتمیزیا آرگی فولیوم) تهیه می شود.

این قرص دارویی ۱۰۰% طبیعی می باشد و توسط شرکت کره ای Dong A تولید می شود. دوز ۶۰ میلی گرمی این دارو به واسطه شرکت آرین سلامت سینا وارد ایران می گردد، در ادامه مطلب اطلاعاتی از قرص استیلن را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد تا در مورد این دارو اطلاعات کافی به دست آورید بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

عوارض جانبی استیلن

اطلاعات دارویی قرص استیلن

در حدود ۹۵ درصد ترکیبات قرص روکشدار استلین از گیاه آرتمیزیا آرگی فولیوم می باشد، که به علت خاصیت آنتی اکسیدانی این گیاه، مصرف این قرص اثر ضدالتهابی دارد و باعث پیشگیری از التهاب معده و همچنین زخم های مخاطی ایجاد شده از التهاب معده می شود. همچنین به درمان سریع زخم معده و ترمیم و بازسازی بافت های آسیب دیده کمک می کند. موجب افزایش ترشح موکوس و پروستاگلاندین E2 می گردد، همچنین فاکتورهای محافظتی را افزایش می دهد. داروی استیلن برای درمان گاستریت حاد و مزمن از سوی پزشک تجویز می گردد.

داروی گیاهی استیلن

میزان مصرف :

مقدار مصرف هر دارو توسط پزشک معالج تعیین می گردد، ولی به طور کلی مصرف قرص استلین روزانه ۳ بار و پیش از هر وعده غذایی می باشد، که در هر نوبت یک عدد قرص باید مصرف شود.  دوره درمان با این قرص ۱۰ تا ۱۴ روز می باشد.

احتیاط: مصرف قرص استیلن برای بیمارانی که دارای مشکلات ژنتیک همچون سوء جذب گلوکوز_گالاکتوز، عدم تحمل گالاکتوز و کمبود زنتیکی لاکتوز هستند، توصیه نمی شود.

قرص استیلن

گاستریت و دلایل بروز آن:

در نتیجه افزایش اسید معده، مخاط معده آسیب می بیند و ملتهب می شود. که به این بیماری گاستریت(ورم معده) می گویند و به دلایل مختلفی همچون، رژیم غذایی نامناسب، مصرف غذاهای ناسالم، مصرف طولانی مدت داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی(مانند ایبوپروفن)، فعالیت زیاد و خستگی، مصرف نوشیدنی های الکلی، کم خونی، استرس روحی، عمل جراحی برای کاهش وزن، عفونت های شدید، ضربه یا آسیب دیدگی شدید، سوختگی و جراحی های وسیع ایجاد می گردد.

علائم گاستریت:

ضعف و بی اشتهایی، احساس سوزش و ناراحتی در قسمت بالای شکم، احساس درد آزار دهنده و مبهم در قفسه سینه، احساس برگشت اسید معده به دهان، کشیدگی شکم، ایجاد نفخ، ترش کردن و آروغ زدن، تب، ورم شکم، تنفس تند، سرگیجه، سردرد و گاهی استفراغ از علائم گاستریت می باشد. پزشک برای تشخیص صحیح این بیماری انجام روش آندوسکوپی را تجویز می کند.

نکاتی که در مورد داروی استیلن باید بدانید.

۱. در صورتی که به این دارو یا دیگر دارو های مشابه آن حساسیت دارید حتما موضوع را با پزشک تان در جریان بگذارید.

۲. دارو را طبق دستور پزشک مصرف کنید و از قطع ناکهانی دارو پرهیز کنید.

۳. این دارو به منظور بهبود وضعیت فعلی شما تجویز شده است لذا، از اشتراک گذاشتن آن با دیگران پرهیز کنید.

۴. در صورتی که در دوران بارداری و یا شیردهی به سر می برید حتما پزشک تان را در جریان بگذارید.

۵. پیش از استفاده از این دارو لیستی از تمام دارو هایی که مصرف می کنید را تهیه و در اختیار پزشک تان بگذارید زیرا، ممکن است این دارو با دیگر دارو هایی که مصرف می کنید تداخل داشته باشد.

۶. اگر مصرف یک نوبت از دارو را فراموش کرده اید به محض به یاد آمدن را مصرف کنید اما اگر زمان نوبت بعدی نزدیک است دوز فراموش شده را مصرف نکنبد و همچنین از دو برابر کردن دوز دارو نیز پرهیز کنید.

اطلاعات دارویی استیلن

۷. اگر با مصرف این دارو دچار علائمی مانند سختی تنفس، تورم در لب ها، زبان و چهره یا گلو شدید دارو را قطع کرده و حتما با اورژانس تماس حاصل نمایید.

۸. در طول استفاده از قرص استیلن از یک رزیم غذایی کناسب استفاده کنید.

۹. از مصرف داوی تاریخ گذشته خودداری نمایید.

۱۰. دارو را در مکانی خشک و دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.

۱۱. به منظور رسیدن به بهبودی کامل دارو را در زمان مشخص لستفاده کنید.

نکاتی درباره داروی استیلن

امیدواریم با مطالعه این مطلب در مورد این دارو اطلاعات کافی به دست آورده باشید، جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اطلاعات دارویی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو