آشنایی با کشور فیجی و فرهنگ و آداب و رسوم آن

آشنایی با کشور فیجی و فرهنگ و آداب و رسوم آن


منبع: آرگا

97

1400/5/16

14:08


توجه داشته باشید که کشور فیجی نیز مانند سایر کشور های جهان جاذبه های گردشگری بی شماری را در خود جای داده و ما در این مطلب سعی داریم تا به بیان این مکان های دیدنی و خارق العاده بپردازیم با ما همراه شوید.

به طور کلی فیجی با نام رسمی حمهوری جزایر فیجی کشوری جزیره ای در اقیانوس آرام محسوب می شود که از نظر گردشگری در جایگاه بسیار خوبی قرار گرفته و هر ساله افراد مشتاق زیادی را جذب می کند.

آشنایی با کشور فیجی

بهتر است بدانید که کشور فیجی در واقع یک منطقه جزیره ای است که در اقیانوس آرام جنوبی قرار گرفته و پایتخت آن شهر زیبای سوودا خواهد بود. جمعیت این کشور را می توان در حدود ۸۶۰ هزار نفر دانست که بیش از ۶۵ درصد آن مسیحی هستند. این کشور زیبا از جهت غرب با وانواتو همسایه است و همچنین از بخش جنوبی غربی با کالدونیای جدید همسایگی خواهد داشت.

امروزه صادرات از سرزمین فیجی به سایر کشور ها مانند کشور استرالیا و انگلیس بسیار دیده شده و وضعیت صادراتی آن را می توان محدود به شکر، پوشاک، طلا و الوار دانست که البته در سال های اخیر ماهی و شیر قند و روغن نارگیل در نیز در لیست محصولات صادراتی قرار گرفته است. با وجود اینکه کمتر نام این کشور را شنیده اید اما فیجی دیدنی های شگفت انگیزی را در خود جای داده که علاقه مندان به سفر نمی توانند از تماشای آن ها چشم پوشی کنند.

خصوصیات کشور فیجی

تاریخچه فیجی:

از دیروباز بررسی تاریخ این کشور بر اساس سفال های خاص ارزیابی خواهد شد و به صراحت می توان گفت که در فیجی حزایری وجود دارند که از ۱۰۰۰ الی ۳۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح در وضعیت مسکونی قرار گرفته اند. این سرزمین از سده ۱۸ به دست گروه های بریتانیا می افتد و در سال ۱۸۷۴ خود را از آن ها نجات می دهد و به این ترتیب فیجی در ۱۰ اکتبر از بریتانیا استقلال کامل یافت.

برخی اعتفاده دارند که اهالی کشور فیجی از بخش جنوب شرقی آسیا و از طریق اندونزی وادر این کشور شده اند و البته این موضوع در دوره ای رخ داده که جزایر ملانزی و پلی نزی با هم متحد بودند. در واقع یک جامعه توسه یافته پیش از رسیدن اروپایی ها پدیدار خواهد شد. توجه داشته باشید که اولین گروه های اروپایی ساکن فیجی در سال ۱۶۴۹ وارد فیجی شدند و در این شرایط رهبر آبل تاسمان هلندی خواهد بود.

معتبر ترین روایت در این سرزمین کشف فیجی توسط کاپیتان بلای در سال ۱۷۸۹ است که البته در تاریخچه این سرزمین بازرگانان و دریانوردان اروایی و استرالیایی نیز رویت شدند. اولین مبلغان مذهبی در اوایل سده ۱۹ به فیجی آمدند و پادشاه فیجی در این سرزمین به آیی مسیحیت گرایش پیدا کرد.

آدم خواری در کشور فیجی حنگ های قبیله ای را تشکیل دادند و به همین خاطر مشخص شد که فیجی می تواند در دوره های تاریخی شرایط مخصوصی داشته باشد. به صراحت می توان گفت که این تاریخ این سرزمین وابسته به دولت های آدم خواری بوده و جنگ های قبیله ای در آن در رده بندی های مشخصی ارزیابی خواهد شد.

تاریخچه سرزمین فیجی

موقعیت جغرافیایی:

همانطور که متوجه شدید فیجی یک منطقه جزیره ای محسوب می شود که در اقیانوس آرام جنوبی واقع شده و پایتخت آن شهر زیبای سووا است. این سرزمین بالغ بر ۸۶۰ هزار نفر را در خود جای داده و از لحاظ موقعیت جغرافیایی از جهت غرب با وانوآتو و از جهت جنوبی غربی با کادونیای جدید همساهگی دارد.

همچنین از جهت جوب شرق با نیوزلند همسایه است و با فوتونای فرانسه هم مرز است. در این کشور فیجی وسیع بیش از ۳۲۲ جزیره وجود دارد که در این میان تنها ۱۰۶ جزیره قابل سکونت خواهند بود. فیجی از دسته کشور های جزیره با موقعیت علنی است که امروزه زیبایی های خارق العاده آن گردشگران زیادی را جدب کرده است.

همچنین وجود جزایر اقیانوسی در این سرزمین می تواند مسیر های گردشگری درستی را در پیش داشته باشد. در جغرافیای این کشور جاذبه های توریستی بسیار دل انگیز است و به صراحت می توان گفت که دیدنی های جهانی در آن دسته بندی های مشخصی را شکل داده اند. از آنجایی که فیجی در قلب اقیانوس آرام واقع شده ارزش دوچندانی خواهد داشت.

موقعیت جغرافیایی سرزمین فیجی

پایتخت و شهر های مهم:

فیجی نیز مانند سایر کشور های جهان دارای پایتخت و شهر های مهمی است و اغلب فعالیت های سیاسی، اقتصادی، مذهبی و تجاری در آن ها صورت می گیرد که در ادامه به شرح آن ها پرداخته ایم:

شهر سووا:

در واقع سووا بزرگ ترین شهر در کشور فیجی می باشد که پایتخت این سرزمین به شمار می آید و در سال های اخیر ساختمان سازی زیادی را پوشش داده است. ساختمان های این شهر بسیار زیبا هستند و آسمانی آبی و زیبا را شکل خواهند داد. سوودا یکی از شهر های مهمی است که شرایط در آن در سال ها اخیر پیش بینی دقیقی را شکل داده و مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است.

شهر نادی:

نادی از دیگر شهر های مهم این کشور محسوب می شود که صنعت گردشگری را به بهترین نحو ممکن است دنبال می کند. در این شهر می توانید سواحل زیادی را مشاهده می کنید که به همین خاطر سالانه مقاصد گردشگری بسیاری از توریست ها خواهد بود. نادی امروزه در لیست شهر هایی قرار دارد که مردم سعی دارند منبع درآمدی از آن داشته باشند.

لاتوکا:

از دیگر های شناخته شده در کشور فیجی می توان به لاتوکا اشاره کرد که دارای فضای گردشگری و مناطق دیدنی بسیار گسترده ای است به گونه ای که قایق سواری در آن بسیار دل انگیز خواهد بود. لاتوکا در واقع از شهر هایی است که می توانید همراه با خانواده در آن با هزینه کم بهترین شرایط گردشگری را تجربه کنید.

بازدید از شهر های مهم فیجی

نوع حکومت و ساختار سیاسی در فیجی:

بر اساس قانون اساسی اعلام شده در این کشور رییس جمهوری در واقع رییس حکومت محسوب می شود و باید وزیری برای خود انتخاب نماید که نخست وزیر در واقع رییس دولت خواهد بود. این کشور از سال ۱۹۸۷ تا الا بارها درگیر کودتا و حکومت نظامیان بوده و این موضوع را می توانید در سیاست آن به وضوح مشاهده نمایید.

بهتر است بدانید که آخرین کوتاه در این کشور در ۲۰ سال گذشته رخ داد به گونه ای که ریشه اولین کودتا در اختلاف نژادی بین مردم صورت گرفت و مردم سعی داشتند که چنین شرایطی را مورد ارزیابی قرار دارند. جمعیت فیجی تقریبا مساوی بین دو نژاد بسیار کم است و تفکیک قومی بین دو نژاد در این کشور رواج یافته است.

اولین کودتای نظامی پس از انتخاب هندو و فیجی ها بر اساس رای مستقیم دولت ارزیابی شد و وضعیت سیاسی امروز کشور در دسته های مختلفی جای گرفت. سیاست در فیجی در طول سال های مختلف تغییراتی را به همراه داشته به گونه ای که دولت تمام تلاش خود را کرده تا سیاست های اقتصادی کشور را جدا از موضوع کودتا مورد بررسی قرار دهد. البته از یاد نبرید که ساختار سیاسی در فیجی می تواند دسته های دقیق تری هم داشته باشد.

ساختار حکومت در کشور فیجی

فرهنگ و آداب و رسوم مردم:

در واقع فرهنگ فیجی به نوعی از فرهنگ ها گفته می شود که مردمانش همیشه سعی دارند در کنار هم زندگی خوبی داشته باشند. فرهنگ زندگی در این سرزمین به این صورت است که همه مسئولیت های منزل به طور کلی تقسیم می می شود و این تقسیم بندی اصول فرهنگی خاصی را شکل می دهد به گونه ای که کودکان از سنین پایین کار کردن را یاد می گیرند و مسیر کاری برایشان مشخص خواهد بود.

به صراحت می توان گفت که فرهنگ زندگی در این کشور بسیار اصیل است و اصالت در این روند شرایط خاصی دارد. مردمان فیجی را می توان مردمانی بسیار دست و دل باز دانست که مهمان نوازی آن ها یک برگ برنده محسوب خواهد شد. همچنین فرهنگ زندگی در روستاها نیز کاملا متمایز است و زندگی روستایی به طور کلی شانس گردشگری را چندین برابر خواهد کرد.

مردم فیجی معمولا سعی دارند همیشه در کنار هم روز های خوبی داشته باشند و به این ترتیب شرایط زندگی برایشان ایده آل تر خواهد بود. جالب است بدانید که کار با هنر با یکدیگر ترکیب شده و فضای هنزی به صورت کلی شرایط مخصوصی را به خود گرفته است. اینطور که شواهد نشان می دهد فیجی فرهنگ زندگی های چند بخشی را با در نطر گرفن اصول اقتصادی بررسی می کند و همچنین پس انداز و سرمایه گذاری از اهداف اصلی مردم خواهد بود. معمولا در این کشور به کارگران توجه بیشتری می کنند و در لیست قشر زحمتکش هم قرار می گیرند.

آداب و رسوم رایج مردم

زبان و ادیان رسمی:

معمولا مردم این کشور با زبان فیجیایی صحبت می کنند اما با این وجود در بین آن ها زبان انگلیسی و هندی نیز رایج خواهد بود. جمعیت فیجی به ۹۰۰ هزار نفر هم نمی رسد اما همین کشور با این جمعیت بسیار کم توریست های بسیاری را به سوی خود جذب می کند. از ۸۶۰ هزار نفری که در این جزایر زندگی می کنند حدود ۲۸ درصد هندو، ۶۵ درصد مسیحی و ۶ درصد باقی مانده مسلمان هستند.

قوانین رایج در کشور فیجی:

قیمت دلار فیجی در سال های اخیر بر اساس جدیدترین قوانین سیاسی و اقتصادی این کشور و بر اساس سیاست های بانک مرکزی ارزیابی شده به گونه ای که تغییر نرخ دلار فیجی در دوره های مختلف شرایط متفاوتی را طی کرده است و به همین خطر در قوانین آن ارزیابی شرایط ضرورت خواهد داشت.

معمولا افرادی که در این کشور زندگی می کنند می دانند قوانین گردشگری آن کمی سختگیرانه است برای مثال در مورد حجاب شما در محیط های باز حق استفاده از لباس های برهنه را ندارید و البته این موضوع در بخش های مذهبی بسیار جدی تر و سختگیرانه تر دنبال خواهد شد.

پرچم کشور فیجی یک نماد قانونی و نشانه اصالت مردم محسوب می شود که به همین خاطر شما اجازه بی احترامی یا توهین به آن را نخواهید داشت.

فضای هنری نیز در این کشور یک فضای ایده آل و موفق می باشد که شرایط بازیگران و فیلنامه نویسی در آن می تواند قوانین مخصوص به خود را داشته باشد. در این سرزمین رشد هنری و المان های گرافیکی در بهترین فضای قانونی دنبال خواهد شد و به همین خاطر بایستی مردمقوانین دوره ای آن را در نظر بگیرند.

قوانین عمومی در سرزمین فیجی

جاذبه های گردشگری کشور فیجی:

کشور فیجی با وجود وسعت بسیار کمی که دارد اما هر سالانه مقصد گردشگری بسیار گردشگران است و به همین منظور در ادامه برخی از مکان های دیدنی فیجی را شرح داده ایم:

پارک ملی بوما:

یکی از دیدنی های بارز کشور فیجی که جزء میراث ملی هم محسوب می شود پارک بوما است. در این پارک سه آبشار رویایی وجود دارد که می توانید در مسیر پیاده روی جنگل از خنکای نسیم آن استفاده نمایید. همچنین گیاهان و جانواران محلی موجود در پارک، مسیر های صخره ای و گل و لای یک مکان فوق العاده دیدنی برای عاشقان طبیعت خواهد بود.

جاذبه های گردشگری فیجی

صخره های مرجانی:

اگر در طول سفرتان تمایل داشتید خنک تر شوید کافی است از تور غواصی ساحلی فیجی استفاده کنید زیرا با این تور به زیرآب های اقیانوس می روید و بر فراز صخره های مرجانی شنا می کنید. آب های این کشور شفاف و زلال هستند و گرمای آن لذت شنا را دوچندان خواهد کرد. در زیر آب نه تنها صخره های مرجانی شما را متعجب می کند بلکه وجود لاکپشت های دریایی، آبزیان منحصر به فرد و ماهی های رنگارنگ جذابیت شنا در آب را دوچندان خواهد کرد.

بازدید از صخره های مرجانی

شهر لووکا:

لووکا نیز یکی دیگر از جاذبه های توریستی فیجی محسوب می شود که امروزه میراث زنده این کشور محسوب می شود و برای فیجی مانند یک قطب گردشگری خواهد بود که همه ساله انبوه گردشگران به این شهر می آیند و از طبیعت آن نهایت لذت را می برند. این شهر جاذبه های نوریستی بی شماری را در خود جای داده و در هر نقطه از آن می توانید روزها و هفته ها ماندگار شوید.

شهر های توریستی کشور فیجی

جزیره للوویا:

جزیره للوویا از دسته جزایر فیجی و یک جزیره کوچک مرجانی می باشد که ساحل آن شنی بوده و از جاذبه های فیجی محسوب می شود. این منطقه درختان نخل زیادی را در خود جای داده و مکانی ایده آل برای ثبت بهترین خاطره ها از یک سفر جزیره ای خواهد بود. جزیره ای که سفر به آن مانند سفر به جزیره ناشناخته و گمشده است و مانند این است که شما در آن پر سکوت و به تنهایی در آرامش در حال استراحت و تفریح هستید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو