ترخیص فوری ۴۰ محموله حامل سرم از مرز بازرگان

منبع: برترین ها

71

1400/5/23

09:24


رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از ترخیص فوری ۴۰ محموله حامل سرم از مرز بازرگان با صدور دستور قضایی خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از ترخیص فوری ۴۰ محموله حامل سرم از مرز بازرگان با صدور دستور قضایی خبر داد.

ناصر عتباتی افزود: در سه روز گذشته۴۰ تریلی حامل سرم از مرز بازرگان ترخیص و دستورات قضایی لازم برای اقدامات فوق العاده و خروج خارج از نوبت صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی تصریح کرد: دادستان ماکو اقدامات قضایی را انجام داده است و همین روند به مرور در چند روز آینده ادامه دارد که در نتیجه آن، کامیون‌ها در حال بارگیری و انتقال به مراکز توزیع هستند.

روز گذشته -جمعه- نیز علی صالحی رئیس کل دادگستری هرمزگان از ترخیص فوری محموله بزرگ مواد اولیه تولید سرم از بندر شهید رجایی بندرعباس با دستور ویژه قضایی و برای تأمین نیاز کشور خبر داد.
صالحی با اشاره به اخبار مربوط به کمبود سرم در مراکز درمانی کشور به ویژه برای استفاده بیماران کرونایی و درخواست صنایع تولید سرم برای ترخیص محموله بزرگ مواد اولیه موجود در بندر شهید رجایی بندرعباس، اعلام کرد: دستور ویژه قضایی برای ترخیص فوری این محموله و انتقال آن به صنایع تولید سرم، صادر شده و در نتیجه آن، کامیون‌ها در حال بارگیری و انتقال این محموله به واحدهای تولید سرم است.

سعید عمرانی معاون دادستان کل کشور هم پنجشنبه شب در بازدید شبانه از سوله‌ها و سردخانه‌های دپوی مواد اولیه سرم در حوزه شماره ۲ اداره گمرکات فرودگاه بین المللی امام خمینی ( ره) اظهارداشت: باید شاهد ترخیص یکسره و بی معطلی مواد اولیه سرم سازی از گمرک کشور به سمت بازار هدف باشیم، اما در این انبارها داروهای متراکمی که بعضاً پیش زمینه ساخت داروهای کرونا دارند مشاهده می شود و دلیل باقی ماندن این داروها معلوم نیست.  

عمرانی با تاکید بر ترخیص هرچه سریع‌تر کالاهای تولید داروهای کرونا موجود در گمرک در خصوص دپوی مواد اولیه دارویی در گمرک، گفت: ترخیص نشدن کالاها همراه با سوءنیت نبوده، بلکه مشکلات اداری داشته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو