مهم ترین دغدغه‌های خرید سیسمونی برای یک مستاجر

مهم ترین دغدغه‌های خرید سیسمونی برای یک مستاجر


98

1400/6/26

23:51


مهم ترین دغدغه‌های خرید سیسمونی برای یک مستاجر

با افزایش روزانه و بی رویه قیمت خرید مسکن به خصوص در شهرهای بزرگ، علاوه بر آپارتمان نشینی و کوچک‌تر شدن متراژ خانه‌ها، اجاره نشینی رواج گسترده‌ای یافته است. این مساله خرید سیمونی نوزاد و طراحی دکوراسیون اتاق کودک را به یک چالش واقعی و اساسی برای بعضی والدین مستاجر تبدیل کرده است. در این مقاله فاکتورهای ضروری که هنگام خرید مبلمان اتاق نوزاد باید در نظر بگیرید را بررسی می‌کنیم.

جابه‌جایی آسان

قابلیت جا به جایی آسان یکی از اصلی ترین و مهم ترین ویژگی وسایل بزرگ به خصوص در زندگی مستاجری و آپارتمان نشینی است. قبل از خرید هر وسیله ای ابتدا ببینید که آیا به راحتی می توان آن را از جایی به جای دیگر، انتقال داد؟

هنگام خرید سیسمونی نوزاد ترجیحا سرویس خواب نوزادی را انتخاب کنید که به صورت قطعات جدا از هم هستند و در خود محل قابلیت مونتاژ دارند. با در نظر گرفتن این ویژگی دیگر نگران بالا بردن از پله، جا نشدن در آسانسور و حتی جابه‌جایی مجدد نباشید. چون به راحتی می توانید سرویس خواب را از هم جدا کرده و در اتاق خواب جدید کودک مجددا مونتاژ کنید.

نکته‌ی مهم دیگر که باید در نظر بگیرید، اطمینان خاطر از استحکام اتصلات تخت کودک است. ابزارآلات و بست‌های استفاده شده در سرویس خواب کودک از آن جهت دارای اهمیت است که به طور مستقیم با امنیت کودک ارتباط دارند. اتصالات باید به قدری محکم و با کیفیت باشند که در طول چندین بار جا به جایی و باز و بسته شدن دچار مشکل نشوند. پس به خاطر همین موضوع هم که شده، باید برای تهیه بهترین سرویس خواب نوزاد از فروشگاه‌های معتبر خرید کرد. همچنین بهتر است برای مونتاژ دقیق‌ تر و مطمئن تر حتما از یک حرفه‌ای کمک بگیرید.

مهم ترین دغدغه‌های خرید سیسمونی برای یک مستاجر

قابلیت پاک‌سازی راحت

در حمل و نقل‌ها مداوم به خصوص جابه‌جایی‌های اجاره نشینی، وسایل بیشتر از هر زمان دیگری در معرض آلوده‌گی و لکه دار شدن قرار می‌گیرند. از لکه های گرد و غبار معمولی گرفته تا لکه های چرب و روغنی. وسایل سیسمونی نوزاد خصوصا مبلمان اتاق کودک باید حتما راحت تمیز شوند.

سرویس خواب‌های ام دی اف‌ با روکش‌های ضد حساسیت (رنگ پلی اورتان، روکش ممبران سوزنی و همچنین روکش ملامینه ) در صورت وجود آلودگی با یک دستمال مرطوب به راحتی تمیز می‌شوند.

منسوجات اتاق کودک ( فرش اتاق کودک، پرده اتاق کودک، روتختی و …) باید از کیفیت و دوام بالایی برخوردار باشند، تا بر اثر شستشوی مداوم از بین نروند و شکل، فرم و رنگ اولیه خود را از دست ندهند. حتما برای شستشوی این وسایل دستورات تولید کننده را دنبال کنید.

کیفیت و دوام

سرویس خواب کودک حتما باید از کیفیت و دوام بالایی برخوردار باشد، این مساله نه تنها از جنبه‌ ی ایمنی و سلامتی نوزاد حائز اهمیت است، بلکه در طول زمان و بر اثر جابه‌جایی زیاد شکل ظاهری خود را حفظ کرده و مثل روز اول باقی می‌ماند. جا‌به‌جایی‌های مداوم احتمال پریدگی رنگ و خش افتادن به وسایل را بالا می برد. سرویس خواب‌های نوزاد با کیفیت معمولا خاصیت ضد خش بودن را دارند. این خصوصیت را هنگام خرید تخت کودک نوجوان که قصد استفاده طولانی مدت از آن را دارید، حتما مد نظر قرار دهید. مبلمان و سرویس خواب‌های ساخته شده از چوب طبیعی بهترین و باکیفیت ترین مبلمان هستند، اما امروزه به دلیل قیمت بالای مبلمان با چوب طبیعی و همچنین نگهداری سخت و هزینه‌ی بالای ترمیم آسیب دیدگی ( در نتیجه جابه‌جایی و …) بسیاری از محصولات نوزاد و کودک از موادی که جایگزین چوب درختان شده ساخته می‌شوند، که دارای کیفیت نسبتا خوب و قیمت معقول‌تری می‌باشند. جنس خیلی از محصولات نوزاد و کودک نئوپان و یا تخته سه لا می باشد که ظاهر جذاب و کیفیت مناسبی ندارند، در عوض سرویس خواب‌های تهیه شده از ام دی اف که استانداردهای مربوط به محصولات کودک (ضدحساسیت، ضدآلرژی، غیرسمی و مقاوم در برابر نفوذ آب) در آن رعایت شده، علاوه بر ظاهری زیبا، بسیار بادوام و مقاوم می‌باشند و جایگزین مناسبی برای چوب هستند.

مهم ترین دغدغه‌های خرید سیسمونی برای یک مستاجر

وزن را فراموش نکنید

وزن وسایل درهنگام جا‌به‌جایی و حمل و نقل، بیشتر از هر زمان دیگری به چشم می آید. در هنگام خرید سیمونی و وسایل اتاق دقت کنید که وسایل خیلی سنگین خریداری نکنید. البته زیاد سبک بودن وسایل هم خوب نیست، زیرا احتمال خطر سقوط و افتادن آنها بر روی کودک افزایش می‌یابد.

ایمنی را فراموش نکنید

هنگام خرید سرویس خواب کودک از انتخاب وسایلی که در آن شیشه بکار رفته در صورت امکان خودداری کنید. ویترین و کمد اتاق کودک را بدون شیشه خریداری کنید، زیرا علاوه بر احتمال شکستن شیشه در هنگام اثاث کشی و مشکلات بعد از آن، در هنگام بازی کودک نیز ممکن است خطرساز شود.

تخت خواب فلزی و فرفورژه به هیچ وجه برای کودکان مناسب نیستند، چون نه تنها لبه‌های تیز دارند، که ممکن است کودک هنگام برخورد با آنها اسیب ببیند بلکه بسیار سنگین هستند و جابه‌جایی را سخت تر می‌کنند.

مهم ترین دغدغه‌های خرید سیسمونی برای یک مستاجر

درست انتخاب کنید

هنگام خرید سیسمونی نوزاد خصوصا زمانی که مستاجر هستید، فقط وسایل ضروری و کاربردی را خریداری کنید! حتی اگر اتاق کودک فضای کافی دارد، از خرید وسایل اضافه و لوازم غیر کاربردی جدا خودداری کنید. با این تصمیم هم در هزینه‌ها صرفه جویی می‌کنید و هم در آینده با جابه‌جایی به منزل جدید، اگر فضای اتاق کودک کوچکتر باشد دیگر نگرانی بابت جا دادن و چیدمان وسایل اضافه ندارید. خرید وسایل غیرضروری در آینده فقط زحمت شما در هنگام اثاث کشی را چند برابر می‌کند.

ساده و شیک انتخاب کنید

یکی از اصلی ترین دغدغه‌های والدین طراحی دکوراسیون اتاق خواب کودک است! اهمیت این موضوع در اجاره‌نشینی به مراتب چالش برانگیزتر است. بسیار طبیعی است که به عنوان والدین جدید ذوق و شوق خرید وسایل با طراحی و مدل‌های خاص و رنگ‌های مورد علاقه خود دارید، اما فراموش نکنید که مستاجری برابر است با مجهول بودن آینده!

اینکه چه مدت دیگر از قرارداد شما باقی مانده است، آیا تمدید می‌کنید یا مجبور به جابه‌جایی به خانه ای با متراژ بیشتر یا کمتر می‌شوید؟! همه‌ی اینها مسائلی است که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. بنابراین ما توصیه می‌کنیم که برای داشتن دکوراسیون شیک، مبلمان اتاق کودک به خصوص تخت و کمد را در طرح‌های ساده و رنگ‌های خنثی خریداری کنید. شما می‌توانید رنگ‌های مورد علاقه‌ی خود را با انتخاب بافت‌های نرم مانند روتختی کودک، روبالشی، پرده و یا لوازم جانبی مانند لوستر اتاق کودک و تابلوهای کودکانه به اتاق او اضافه کنید و چناچه در خانه‌ی جدید برای مطابقت با دکوراسیون مجبور به تغییر آنها شوید، از لحاظ اقتصادی متحمل هزینه کردن بودجه‌ی کمتری می‌شوید.

توجه داشته باشید که انتخاب یک سرویس خواب با مدل های عجیب و غریب، شما را هنگام انتخاب منزل در آینده در مضیقه خواهد گذاشت و انتخاب‌تان را محدود و سخت می کند. بنابراین مدل‌هایی را انتخاب کنید که با انواع سبک‌های معماری و متراژها سازگاری دارد.

مهم ترین دغدغه‌های خرید سیسمونی برای یک مستاجر

از نمایندگی‌های معتبر و برندهای معروف خرید کنید

جا به جایی های مداوم احتمال آسیب رساندن و بروز مشکلات را همیشه دو چندان می کند. بنابراین برای خرید قطعات اصلی و ضروری سیمسونی به خصوص سرویس خواب کودک حتی اگر مجبور به هزینه کردن بیشتر می‌شوید( با یک بارهزینه تا چندسال بودجه‎ی خود را پس انداز کنید)، با خرید مطمئن از فروشگاه معتبر با گارانتی، خیال خود را راحت کنید. در هنگام خرید شرایط گارانتی و ضمانت را خوب بپرسید. به حوادثی که ممکن است در هنگام اثاث کشی اتفاق بیفتد فکر کنید و ببینید شرکت تامین کننده تا چه میزان از این حوادث پشتیبانی می کند.

از اینکه ما را در خواندن این مطلب همراهی کردید، ممنویم. شما هم نظرات و تجربه های‌ خود را در این مورد با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو