الهام چرخنده خطاب به منتقدانش: الهی به دردم دچار شید! + ویدئو

الهام چرخنده خطاب به منتقدانش: الهی به دردم دچار شید! + ویدئو


منبع: روزیاتو

167

1400/7/6

11:02


الهام چرخنده خطاب به منتقدانش: الهی به دردم دچار شید! + ویدئو

الهام چرخنده خطاب به منتقدانش: الهی به دردم دچار شید! + ویدئو

الهام چرخنده ، بازیگر ایرانی که تحول و محجبه شدن ناگهانی اش حاشیه های زیادی برایش رقم زد، در پستی اینستاگرامی از سختی هایی نوشت که پس از این تغییر متحمل شد.

او در این پست اینستاگرامی نوشت:

سلام

تا انتها بخون

سال نود و شش بود و اوج بیماری بنده.. وزنم به دلیل استفاده از داروها بالا رفته بود و هر روز از فردا هیچ خبری نداشتم و مدام بستری در بیمارستان و آی سیو…

تنها عنصری که انگیزه زندگی زمینی بود، نفس کشیدن در هوای نجف و کربلا بود و بس. از هر طرف تیری سمتم روانه بود.. ذهنم پر از سوال و بی‌جواب، تسلیم بودم به رضای پروردگار.. تازه از مصاحبه با رشیدپور می‌گذشت که بیشتر شبیه محاکمه بود تا مصاحبه. هزار جور تهمت و تهدید و فشار.. تقریباً تمام این هشت سال در حصر بودم.. دیگه از همه جا فیلتر شده بودم. حتی برنامه‌های تلویزیونی هم اسمم رو قلم می‌گرفتند.. حرفای زیادی در قلب بود و حسرت اینکه در رسانه نمی‌تونستم به دختران و خواهران سرزمینم بگم. از اینکه چه شد.. از ادیان مختلف بگم و تجربه‌ها و دینی که تزریقی نبود و تحقیقی از خاطرات جهان زیبای ورزش تا سینما و موسیقی و بعد هم…

هرگز نشد، نگذاشتند..

با برنامه جلو می‌رفتند.. هر روز صبح یک خبر جدید و یک حمله در دستگاه کارشون بود..

تا تهمت قرارداد میلیاردی و پیشنهاد پول و خونه برای حجاب کردن پیش رفتن..

سکولارها بیشتر باور کردن تا اینوری‌ها..

بین واژه شک و شوک در مسیر پر از مین همه چشم امیدم به خانم بی‌بی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها بود و نفس کشیدن در جوار حرم مطهر کشتی نجات.. و هر چه شد فقط یک جمله در ذهن می‌پیچید..

* ما رایَتُ اِلا جَمیلا *

این ویدئو در دانشگاهی درست فردای روزی که از کربلا برگشتم ضبط شد.. و به لطف خداوند و نگاه اهل بیت علیهم‌السلام وایرال شد.. خیلی‌ها بعد دیدنش برام نوشتن و خیلی‌ها رو بعدش دیدم که فهمیدم دعام الحمدالله کار ساز شده..

اینجا فقط خودم یادمه، به سختی رو پا ایستاده بودم و قلبم داشت از سینه بیرون میزد.. یادمه وقتی مادرم اولین بار دیدند این ویدئو رو گفتند: مادر انگار شهید شدی! بعد دو بار یه دعایی کردند.. با اشک..

که الهی به حق زینب این بارم دعاتون بگیره مادر..

الهی ارزقنی شهادت…

الهام چرخنده متولد ۱۳۵۷ در کاشان است.

او فعالیت بازیگری خود را در سال ۷۵ با بازی در فیلم سینمایی عروسی مهتاب به کارگردانی خسرو ملکان آغاز کرد.

چرخنده علاوه بر بازیگری، مستندسازی را هم تجربه کرده و سابقه ی فعالیت به عنوان ترانه سرا و خواننده را هم دارد. او یک آلبوم موسیقی هم ضبط کرده است.

او و همسر سابقش، فرشید نوابی در دهه ی ۸۰ مجری برنامه ای به نام «ستاره مهاجر» در شبکه ماهواره ای مهاجر بودند که برنامه ای به سبک امریکن آیدل بود.

الهام چرخنده و همسر سابقش، فرشید نوابی

الهام چرخنده اما بیش از فعالیت هنری اش، با تغییر یکباره ی عقاید مذهبی و اظهارنظرهای جنجالی اش پس از این تغییر شناخته می شود.

الهام چرخنده در سال ۹۲ چادری شدن خود را اعلام کرد و به گفته ی خود وی او با حکمی از سوی رهبر انقلاب سفیر حجاب و عفاف شد.

الهام چرخنده در سال ۹۳ به همراه جمعی از اهالی فرهنگ و هنر به عیادت رهبر انقلاب رفت که پس از انجام عمل جراحی دست در یکی از بیمارستان های تهران بستری شده بودند. در این دیدار چرخنده انگشتری را به رهبر انقلاب هدیه کرد و گفت: «من از زمانی که حجاب چادر را انتخاب کردم، آرزو داشتم آیت الله خامنه ای را ببینم.خدا را شاکرم که توفیق زیارت ایشان را نصیب من کرد. من با دیدن ایشان روزی خودم را تا آخر عمر گرفتم. من پس از چادری‌شدن در حرم حضرت معصومه(س) دو انگشتر هدیه گرفتم. یکی از این دو انگشتر مردانه بود که از سوی حرم حضرت سیدالشهداء(ع) به من اهدا شد و من هم، روز گذشته این انگشتر را به نیت شفا و به نیت اینکه سایه ایشان روی سر ما باشد، با تمام وجود به رهبر انقلاب تقدیم کردم.»

چرخنده در یکی از سخنرانی‌هایش گفت دوست ندارد که در قطعهٔ هنرمندان، دفن شود. پیش از او فرج‌الله سلحشور هم چنین مطلبی را گفته بود که از دیدگاه هنرمندان توهین‌آمیز بود.

وی در مراسم اکران‌های دانشجویی جشنواره‌ی مردمی ادعا کرد که ۳،۹۰۰ نفر با کمک او حاضر به استفاده از چادر شده‌اند.

الهام چرخنده در کمیسیون فرهنگی مجلس نهم حضور یافت و این کمیسیون از وی به خاطر آنچه که آن را فعالیت‌های چرخنده در زمینه‌ی دفاع و گسترش فرهنگ ایرانی-اسلامی و حجاب در میان جوانان می‌خواند، تقدیر کرد. احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، در این جلسه بیان کرد: جوانان حقیقت کلام را از زبان چرخنده بشنوند.

چرخنده که به عنوان مجری طرح پروژه‌ی یار دوازدهم در حمایت از بازیکنان تیم ملی در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ انتخاب شده بود، چندی بعد از این سمت استعفا داد. برخی از هنرمندان نسبت به حضور الهام چرخنده به عنوان مجری طرح، اعتراض داشتند و گفتند اگر وی مجری طرح باشد در این پروژه حضور نخواهند یافت.

الهام چرخنده در کنار نرگس آبیار در عیادت از رهبر انقلاب

الهام چرخنده همچنین مدعی شد پیشنهادی چند میلیاردی از سوی یک شبکه‌ی ماهواره‌ای برای بازی در نقش یک مانکن را رد کرده یا پیشنهادهایی از سوی بالیوود داشته که آن‌ها را نیز نپذیرفته. وی همچنین مدعی شد که در مقطعی که خارج از کشور بوده شانس‌های بسیاری برای برگزاری کنسرت داشته و می‌توانسته در جای خوانندگانی چون گوگوش بنشیند.

چرخنده در کنایه‌ای تند، گلشیفته فراهانی را چنان کوچک خواند که به بیان خود او «اسمش را هم در خاطر نداشت». وی در مورد او گفت که در خارج لباس‌های نامرئی می‌پوشد و در یک فیلم «افغانی» برهنه شده‌ بود.

الهام چرخنده که مدتی را با سخنرانی تبلیغاتی برای حجاب سپری می‌کرد برای سخنرانی‌ای در دانشگاه بابلسر حضور یافت. او در این سخنرانی در مورد وضعیت پوشش آنجلینا جولی طی سفری که به افغانستان داشت صحبت می‌کرد که در این میان یکی از دانشجویان از او پرسید: «شما هم آنجا بودید؟» چرخنده پاسخ داد: «نه، مامانتان بوده!» وی در ادامه گفت: «زدی ضربتی، ضربتی نوش کن.» وی در توجیه پاسخ خود گفت: «کسی که این‌طور می‌گوید باید این‌طور پاسخ بشنود.» الهام چرخنده اما بعدتر این مسأله را تکذیب کرد و مدعی شد ویدئوی منتشر شده از این سخنرانی تقطیع شده‌است.

الهام چرخنده در کنار خواهران منصوریان

در موردی دیگر، الهه منصوریان به همراه خواهرش شهربانو منصوریان، ورزشکاران رشته‌ی وشو، در برنامه ای در خصوص ماجرای چادری شدنشان گفتند که الهام چرخنده با وعده‌های مالی، شامل خانه و خودرو به اضافه‌ی صد میلیون تومان وجه نقد به ازای هر نفرشان به پیش آن‌ها آمد و از آن‌ها خواست تا با هدف تبلیغات چادری شوند. به گفته‌ی خواهران منصوریان آن ها به آنچه درخواست شده بود عمل کردند اما علی‌رغم استفاده از چادر با گذشت چند سال خبری از وفای عهد چرخنده نشد و چیزی دریافت نکردند و الهام چرخنده آن‌ها را «بازی» داده‌است.

الهام چرخنده در سال ۹۶ با انتشار عکس زیر در اینستاگرام خود از ازدواج مجددش خبر داد.

مهر ماه سال گذشته الهام چرخنده به همراه همسر خود که یک روحانی به نام حجت الاسلام سید محمد درویشی است در افتتاحیه جشنواره فیلم مقاومت حضور یافت.

او همان زمان در مصاحبه ای گفت چند سالی است به همراه همسر خود در کربلا زندگی می کند. به گفته ی چرخنده، اقامت وی در کربلا به واسطه ی شغل همسرش بوده و اینگونه نیست که به عراق مهاجرت کرده باشد. او گفت در این مدت بارها به ایران آمده و باز هم خواهد آمد. چرخنده ضمن ابراز رضایت از زندگی در عراق گفت در شهر کربلا به انجام فعالیت های فرهنگی مشغول است.

الهام چرخنده در کنار همسرش حجت الاسلام سید محمد درویشی

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو