صاحب فروشگاه زمانی فهمید که اسکناس های خارجی اش کاغذی بی ارزش است که زن و شوهر جوان آب شده و در زمین فرو رفته بودند.

مرد فروشنده بی‌درنگ به کلانتری امام رضا(ع) مراجعه کرد و موضوع را از طریق قانون پیگیر شد. بررسی های مأموران نیز مهر تأییدی بر ادعای شاکی پرونده بود و مشخص شد که چند برگ اسکناس ۲۵ هزار دیناری جعلی هستند.

راز پول های جعلی زن و مرد مشهدی لو رفت

ر با توجه به اینکه خرید های سریالی زن و مرد جوان با اسکناس های جعلی خارجی محتمل بود مأموران دایره تجسس و اطلاعات کلانتری دوازدهم مشهد برای ردزنی این افراد وارد عمل شدند.

تصاویر دوربین های مداربسته که چهره متهمان را هنگام خرید ثبت کرده بود منجر به چهره زنی آن ها شد و حالا مجریان قانون برای به دام انداختن این زن و مرد جوان یک گام جلو بودند.

شناسایی متهمان قبل از خرید مجرمانه

پیگیری های ضابطان قضایی درباره شناسایی متهمان این پرونده ادامه داشت تا اینکه منابع اطلاعاتی پلیس از رؤیت زن و مرد جوان در یکی از خیابان های تحت حفاظت کلانتری امام رضا(ع) مشهد خبر دادند.

خبری که موجب شد تا مأموران رسیدگی کننده این پرونده سرخط عملیاتی ضربتی برای جلب متهمان شوند. در بخش ابتدایی این مأموریت مجریان قانون موفق به دستگیری مرد جوان در خیابان شدند. او که از این اقدام پلیس غافل گیر شده بود برای بی گناه جلوه دادن خود مدعی شد که هیچ خطایی از وی سر نزده است.

این فرد که قصد خرید از یک فروشگاه را داشت قبل از اینکه موفق به انجام این کار شود دستگیر و به کلانتری دوازدهم مشهد منتقل شد. مأموران دایره تجسس کلانتری امام رضا(ع) در بازرسی بدنی از این مرد جوان ۳قطعه اسکناس ۲۵ هزار دیناری تقلبی را کشف و ضبط کردند.

دستگیری زن جوان در خیابان

به گفته فرمانده انتظامی مشهد، مأموران کلانتری امام رضا(ع) در مرحله دوم این عملیات همسر متهم را نیز در یکی از خیابان های مشهد ردزنی و دستگیر کردند. در بازرسی از لوازم همراه این زن نیز ۴قطعه اسکناس ۲۵ هزار دیناری تقلبی کشف و ضبط شد.

سرهنگ حسین دهقانپور افزود: ۲متهم به دام افتاده پس از تشکیل پرونده و اعتراف به جرم خود برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند. تحقیقات پلیسی نیز برای کشف دیگر جرائم احتمالی این افراد و شناسایی شکات پرونده همچنان ادامه دارد.

این مقام ارشد انتظامی مشهد ادامه داد: مأموران دایره تجسس کلانتری امام رضا(ع) در عملیاتی دیگر چند متهم که اقدام به نزاع دسته جمعی در یکی از خیابان ها کرده و موجب ناامنی در منطقه شده بودند را دستگیر کردند.

سرهنگ دهقانپور بیان کرد: اعلام گزارشی مردمی مبنی بر درگیری خیابانی چند جوان به سامانه فوریت های پلیسی ۱۱۰، مأموران دایره تجسس کلانتری ۱۲ مشهد را بر آن داشت تا برای بررسی موضوع وارد عمل شوند. با حضور مأموران در محل مشاهده شد که ۶ جوان به دلیل اختلاف به وجود آمده بر سر پارک خودرو با یکدیگر درگیر شده و موجب وحشت رهگذران شده اند.

به گفته فرمانده انتظامی مشهد: متهمان با هماهنگی قضایی دستگیر و به کلانتری منتقل شدند. پرونده این افراد نیز برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.