آشنایی با انواع پول در هند

منبع: فوت و فن

127

1400/8/4

13:40


آشنایی با انواع پول در هند

روپیه پول رایج کشور هند است اما علاوه بر روپیه سکه‌هایی نیز هستند که پیسه نام دارند و هنوز در گردش هستند. پیسه کم است زیرا پول خرد است. هر صد پیسه معادل یک روپیه است.

سکه و اسکناس

پول کاغذی یا اسکناس با واحد روپیه در اسکناس‌های ۵، ۱۰، ۲۰، ۵۰، ۱۰۰ و ۱۰۰۰ روپیه چاپ می‌شود. اما اسکناس‌های یک و دو روپیه‌ای هم پیدا می‌شود که خیلی کمیاب‌تر از سکه‌های یک و دو روپیه‌ای هستند. اسکناس ۵ روپیه‌ای به شکل سکه هم وجود دارد. پیسه هم که کمیاب است در انواع ۱۰ پیسه، ۲۵ پیسه و ۵۰ پیسه در گردش است.

تبادل ارز

در حال حاضر، دلار امریکا در بانک‌های هند برای تبدیل به روپیه پذیرفته می‌شود. از آنجا که نرخ تبادل ارز در فرودگاه‌ها خیلی بیشتر از بانک‌ها است، حداقل پولی که نیاز دارید را در هنگام رسیدن به هندوستان به روپیه تبدیل کنید. دستگاه‌های خودپرداز زیادی در شهرهای بزرگ وجود دارند. وقتی دلار را به روپیه تبدیل می‌کنید، هم پول‌های درشت بگیرید و هم پول‌های خردتر. زیرا برخی از فروشندگان ۵۰۰ و ۱۰۰۰ روپیه را خرد نمی‌کنند. از بانک رسید نقد کردن را در هنگام تبدیل پول خود بگیرید. شاید از شما بخواهند در زمان بازگشت از هند قبل از تبدیل روپیه به دلار آن را نشان بدهید. بسیاری از بانک‌ها و فرودگاه‌ها کمتر از ۱۰۰۰ روپیه را به دلار تبدیل نمی‌کنند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو