طرز تهیه انواع دمی مرغ

طرز تهیه انواع دمی مرغ


159

1400/7/14

09:32


 دمی مرغ و گوشت 

 

امروز با آموزش طرز تهیه دمی مرغ و گوشت اومدیم و امیدوارم این غذای خوشمزه رو در منزل درست کنید و لذت ببرید، این غذا درست کردنش آسونه ، دمی مرغ و گوشت طرفدار زیادی داره ، این غذا همون پلوست ، اما برای اینکه برنج شفته ای نداشته باشیم باید نکاتی رو رعایت کنیم ، اگه این نکات و روش هایی رو که آموزش میدیم رو رعایت کنید ، غذای شفته ای نخواهید داشت، درست کردن این غذا زمان زیادی نمیبرد ….

طرز تهیه سالاد رژیمی را ببینید

دمی مرغ

 

طرز تهیه دمی مرغ

مواد لازم

برنج :۳پیمانه
مرغ:۴تیکه
فلفل دلمه :۱عدد کوچک
پیاز:۲عددمتوسط
هویج:۱عدد درشت
سیر:۲حبه
گوجه‌فرنگی :۱عدددرشت
رب گوجه فرنگی :۱/۵ق غ
آب:۱لیتر
هل:۲عدد درسته
لیموعمانی :۲عدد
نمک وفلفل وزردچوبه وادویه پلویی ودارچین و وپودر زنجبیل وبرگ بو به میزان لازم

طرز تهیه

اول پیاز وسیرروریزخورد میکنیم وبا روغن تفت میدیم بعد هویج رنده شده وفلفل سبز خوردشده روهم اضافه میکنیم وتفت میدیم بعدگوجه خوردشده رو هم اضافه میکنیم تیکه های مرغ رو اضافه میکنیم ومیزاریم با سبزیجات تفت بخوره

حالا رب گوجه و نمک وفلفل وزردچوبه وپودر زنجبیل وادویه پلویی وکاری وهل درست وبرگ بو رو اضافه میکنیم وهم میزنیم در ظرف رو ده دقیقه میزاریم بعد یک لیترآب جوش اضافه میکنیم ویک ساعت میزاریم تا مرغ بپزه بعد از قابلمه درمیاریم وتیکه های مرغ رو نیم ساعت در فرمیزاریم تا رنگش تغییرکنه وبریان بشه
حالا برنج خیس خورده رو به آب مرغ اضافه میکنیم وبرنج رو دمی میپزیم

بعد بادام پرک وبادام زمینی رو باکره تفت میدیم
وقتی پلوی کبسه رو در ظرف ریختیم تیکه های مرغ رو روی پلو میچینیم وبا بادام های تفت داده تزیین میکنیم ونوش جان.

دمی گوشت

دمی واویشکای مرغ

طرز تهیه

واسه درست کردنش ابتدا نصف سینه مرغ ،حبه حبه کردم گذاشتم کنار،مرحله بعد یک عدد پیازمتوسط رنده کردم ریختم داخل تابه ،بیست وپنج گرم کره همراه با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون روی حرارت گاز با حرارت ملایم تفتش دادم وقتی پیاز سبک شد گوشت مرغ را اضافه کنید

دراین حین تا گوشت مرغ تفت بخوره وبرنگ سفید بشه .یک عدد گوجه فرنگی بزرگ نداشتین دوعدد رنده کردم همراهبا یک قاشق غذاخوری ربگوجه فرنگی،نمک،زردچوبه یک قاشق چای خوری،فلفل سیاه، زعفران غلیظ دم کرده یکدقاشق غذاخوری،

آبلیمو یک قاشق غذاخوری،اضافه کردم به پیازوومرغ تفت داده شده ،میتونید فلفل دلمه ای خورد شده نصف یک عدد اضافه کنید من اضافه نکردم.درتابه رو بزارید باحرارت کم مدت زمان نیم ساعت پخته شدهمراه واویشکای مرغ ،برنج دمی ،سیب زمینی سرخ شده گذاشت.

 

دمی مرغ و اسفناج

مواد لازم برای۵ نفر

نمک و فلفل به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم
زعفران (آب کرده) ۲ قاشق سوپ خوری
گشنیز (اختیاری) ۲۰۰ گرم
اسفناج ۵۰۰ گرم
مرغ ۴ قطعه
برنج ۳ لیوان

طرز تهیه

۱- ابتدا مرغ را شسته و چربی های اضافه آن را جدا کنید.مقداری نمک و فلفل به مرغ اضافه کنید و آن را کف قابلمه‌ای که مناسب پخت دمی باشد بچینید.

۲- زعفران آب کرده را به همراه ۲ لیوان آب روی مرغ بریزید و با شعله ملایم بگذارید تا مرغ بپزد .

۳- در یک قابلمه دیگر ۴ لیوان آب و کمی نمک ریخته بعد از جوش آمدن برنج را بریزید و اجازه دهید برنج چند جوش بزند سپس سبزی‌های را به میزان دلخواه خرد کرده و آنها را اضافه کنید و بگذارید تا آب برنج کشیده شود.

۴- وقتی که مرغ تقریباً پخت و آبش کشیده شد و آب برنج هم تمام شد برنج را در قابلمه مرغ بریزید و با شعله پخش کن بگذارید تا برنج دم بکشد بعد از دم کشیدن برنج آن را دردیس ریخته و مرغ‌ها را روی آن بگذارید.

سایر نکات

۱)اضافه کردن آب مرغ به جای آب به برنج و مرغ باعث خوشمزه تر شدن غذا میشود.

۲)حدالمقدور سعی کنید از کره به جای روغن استفاده کنید.

۳)اگر دوست دارید مرغ شما برشته تر شود صبر کنید تا آب آن کامل کشیده شود و بعد کمی کره اضافه کرده و بعد از کمی سرخ شدن برنج را اضافه کنید.

دمی سبزیجات و گوشت

مواد لازم برای۴ نفر

گوشت ۲۵۰ گرم
هـویج ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
قارچ ۲۵۰ گرم
برنج ۳ پیمانه
پوره گوجه فرنگی ۱ پیمانه
جعفری به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم
زعفران به مقدار لازم

طرز تهیه

۱- ابتدا پیاز را ریز خرد کرده و با مقداری روغن یا کره در قابلمه سرخ می‌کنیم. گوشت را به صورت دراز دراز خرد کرده و جداگانه کمی آبپز میکنیم و به پیاز داغ اضافه میکنیم و بعد نمک و فلفل می‌زنیم و پوره گوجه‌فرنگی را هم اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم تا بپزند.

۲- در انتها جعفری خرد شده را به آن اضافه می‌کنیم و از روی حرارت برمی‌داریم.هویج را جداگانه با کمی روغن تفت می‌دهیم تا نرم شود، (می‌توانید مقداری محلول زعفران به آن اضافه کنید).

۳- قارچ اسلایس شده را جداگانه با کمی روغن یا کره تفت می‌دهیم. برنج را به صورت کته دم میکنیم و کمی قبل از دم انداختن مواد را به آن اضافه کرده و برنج را دم میکنیم.

طرز تهیه دمی

سایر نکات

۱)اگر دوست دارید این برنج را به صورت آبکش دم کنید و مواد را لا به لا بدهید.

۲)میتوانید از گوشت چرخکرده یا قلقلی هم استفاده کنید.

۳)میتوانید از سایر مواد مثل ذرت یا نخودفرنگی و فلفل دلمه ای و… هم استفاده کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو