شناسایی راننده خاطی تصادف پارک پردیسان

منبع: برترین ها

98

1400/7/19

17:39


این اولین بار نیست که در مسیر ورزش و دویدن پارک پردیسان، ورزشکاران با راننده‌های بی‌احتیاط برخورد می‌کنند. شرایط به گونه‌ای است که تعدادی از ورزشکاران چند ماه پیش از رئیس وقت سازمان حفاظت محیط زیست خواسته بودند این مسیر را خالی از خودرو کند ولی به نتیجه نرسیدند.

همشهری آنلاین: این اولین بار نیست که در مسیر ورزش و دویدن پارک پردیسان، ورزشکاران با راننده‌های بی‌احتیاط برخورد می‌کنند. شرایط به گونه‌ای است که تعدادی از ورزشکاران چند ماه پیش از رئیس وقت سازمان حفاظت محیط زیست خواسته بودند این مسیر را خالی از خودرو کند ولی به نتیجه نرسیدند.

پارک پردیسان تنها پارک شهری در تهران است که در اختیار شهرداری تهران نیست و مدیریت آن با سازمان حفاظت محیط زیست است. داوود شیرخانی،‌ مربی این دونده می‌گوید: با وجود تصادف راننده خاطی با دونده، این مردم بودند که به اورژانس اطلاع دادند و راننده از صحنه متواری شد.

شناسایی راننده خاطی تصادف پارک پردیسان

در سال‌های نه‌چندان دور، مسیر آسفالت دورتادور محوطه پارک فقط برای پیاده‌ها بود و در برخی موارد محدود راننده رئیس سازمان و معاونین او اجازه تردد داشتند اما چند سالی است که نه تنها کارمندان از این مسیر می‌روند بلکه راننده‌های تاکسی اینترنتی به آن دسترسی پیدا کرده‌اند. شیرخانی می‌گوید: گرچه برخی کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست از این مسیر برای ورزش صبحگاهی یا عصرگاهی استفاده می‌کنند ولی بارها ما که هر روز این پارک استفاده می‌کنیم دیده‌ایم راننده‌ها با ناسزا از کنار ما رد می‌شوند و می‌گویند اینجا بخشی از خیابان است. ضلع‌های شمالی و جنوبی پارک پردیسان، پارکینگ‌های بزرگی دارد که به صورت رایگان در اختیار کارکنان سازمان است و آنها می‌توانند با چند دقیقه پیاده‌روی به ساختمان اصلی برسند. سازمانی که متولی اجرای قانون هوای پارک است می‌تواند برای کارمندان خود، سرویس تردد با خودرو برقی بگذارد تا این مشکلات کمتر و مانع از تردد تاکسی‌ها در آن شود.

او درباره اهمیت این پارک برای دونده‌ها و ورزشکاران می‌گوید: پردیسان بزرگ‌ترین پارک شهری است که تقریبا در وسط شهر قرار دارد و دونده‌ها می‌توانند مسیر تقریبا طولانی‌تری را در آن بدوند. دسترسی افراد به آن آسان‌تر است. دیگر پارک‌ها با شیب‌های تند در دو سر شرق یا غرب شهر قرار دارند. استفاده از این پارک فقط محدود به دونده‌ها و اهالی محل نیست. این پارک برای همه تهرانی‌ها اهمیت دارد. جاده دور پارک ۶ کیلومتر است و برای دونده‌ها و ورزشکاران مناسب است. متاسفانه در سایر پارک‌های شهر به دلیل موزائیک یا سنگی بودن بستر پارک دویدن مداوم آسیب‌زاست، ضمن اینکه دوی شهری به دلیل ترافیک و رانندگی ناایمن خطرناک است. اتفاقی که در پردیسان برای این دونده افتاد، به دلیل فراوانی زیاد راننده‌ها و سرعت بالای آنها می‌تواند هر روز رخ دهد.

چند ماه پیش حدود ۹۰۰ نفر از عیسی کلانتری، رئیس وقت سازمان محیط زیست و مدیر کل حراست سازمان طی کارزاری خواسته بودند حالا که کرونا مانع از ورزش کردن در فضای بسته شده، محیط پراقبال پارک پردیسان را با ممنوع کردن تردد خودروها به مکانی امن برای ورزشکاران و خانواده‌ها تبدیل کنند ولی این درخواست به نتیجه نرسید. حامد اوچانی از ورزشکاران تدوین‌کننده این درخواست به همشهری می‌گوید: ظاهرا در گذشته این مسیر فقط برای تردد مدیران استفاده می‌شد و جنبه معبر شهری نداشت ولی الان مدیران و کارمندان بیشتری از آن می‌گذرند و تلقی رانندگان این است که مسیر آسفالت بخشی از خیابان است و دونده‌ها باید از راه آنها کنار بروند. امیدوارم رئیس جدید سازمان حفاظت محیط زیست این مسیر را برای ورزشکاران امن کند و اجازه تردد به خودروهای غیر امدادی ندهد.

راننده خاطی شناسایی شد

در پی حادثه تاسف‌بار تصادف و مصدوم شدن یک ورزشکار حرفه‌ای در پارک پردیسان، روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست اطلاعیه‌ای منتشر و ضمن آن اعلام کرد راننده خاطی از سازمان حفاظت محیط زیست نبوده و برای پیاده کردن مسافر به داخل محوطه آمده است. در این اطلاعیه آمده است: مجموعه حراست سازمان حفاظت محیط زیست با بررسی جزئیات این حادثه تاسف‌بار و پس از بررسی تصاویر دوربین‌ها و هماهنگی با مراجع ذی‌صلاح، راننده متخلف را شناسایی و به خانواده مصدوم برای پیگیری‌های لازم معرفی کرده است.

با وجود اخبار و گمانه‌زنی‌ها، راننده ضارب کارمند سازمان حفاظت محیط زیست نبوده و بر اساس اظهارات خود به قصد پیاده کردن مسافر به محدوده پردیسان وارد شده است. سازمان حفاظت محیط زیست ضمن ابراز تاسف از وقوع این حادثه، برای این ورزشکار ارزشمند کشور آرزوی سلامتی و بهبودی دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو