۷ روش طبیعی برای کاهش فشار چشم

منبع: فوت و فن

71

1400/7/29

08:11


۷ روش طبیعی برای کاهش فشار چشم

کار کردن در نور کم و بی‌خوابی در دراز مدت بر روی عملکرد چشم‌ها تأثیرات منفی و مخربی خواهد گذاشت. از مهم‌ترین اثرات آن می‌توان به فشار چشم، عدم تمرکز، سر‌درد و درد در نواحی شانه، کمر و گردن اشاره کرد.
اگر به فشار چشم مبتلا هستید، خواندن ادامه این مطلب به شما در کاهش و از بین بردن این مشکل کمک خواهد کرد.

۱. ماساژ چشم‌ها
ماساژ چشم‌ و پلک‌ها به صورت روزانه با افزایش گردش خون در پلک و به ‌خصوص ماهیچه‌های اطراف چشم موجب ایجاد احساس آرامش در این نواحی و رهایی از فشار چشم می‌شود. پیشنهاد ما استفاده از روغن زیتون است. برای این کار به مدت ۳۰ ثانیه و به کمک انگشتان دست، پلک‌ها و ماهیچه‌های بالای ابروی خود را ماساژ دهید. سپس همین کار را بر روی پلک پایین، استخوان گونه و شقیقه‌هایتان تکرار کنید. این کار را ۲ الی ۳ مرتبه در روز انجام دهید.

۲. لمس با کف دست‌ها
این کار یک راه حل مناسب برای افرادی است که مدت زمان‌ زیادی را به صفحه رایانه یا تلویزیون خیره می‌شوند. برای این کار کف دست‌ها را از طریق مالیدن به یکدیگر گرم کنید. سپس بدون لمس کردن پلک‌ها کف دست‌هایتان را بر روی چشمان خود قرار دهید. به مدت ۳۰ ثانیه در همین حالت بمانید. سپس دست‌ها را برداشته و چشمانتان را باز کنید. این کار را ۳ تا ۵ مرتبه در روز تکرار کنید.

۳. نور خورشید
نگاه کردن به خورشید با چشم غیر مسلح در ساعت‌های اولیه صبح یکی از بهترین روش‌ها برای کم کردن فشار چشم و افزایش ویتامین دی بدن است. بدین منظور بین ساعت‌های ۸:۰۰ الی ۱۰:۰۰ صبح در ‌یک فضای باز بنشینید، چشمانتان را ببندید و اجازه بدهید نور خورشید برای ۱۰ دقیقه و به صورت مستقیم به صورت و چشمانتان بتابد.

۴. ورزش دادن چشم‌ها
ورزش دادن چشم‌ها به ‌صورت منظم علاوه بر کم کردن فشار چشم‌ها به بهبود گردش خون و بالا رفتن قدرت تمرکز و حافظه نیز کمک می‌کند. برای انجام این کار ابتدا یک مداد یا خودکار را با فاصله یک بازو در مقابل چشمانتان نگه‌دارید و به آن خیره شوید. سپس بدون از دست دادن تمرکز به ‌آرامی مداد را به چشمانتان نزدیک کنید. در مرحله بعد مداد را به ‌آرامی از چشمانتان دور کنید. این کار را ۱۰ الی ۱۵ مرتبه تکرار کنید. هر‌ چند ساعت یک بار یا در زمان استراحتتان این کار را انجام دهید.

۵. آب سرد
آب سرد می‌تواند با افزایش گردش خون و کاهش درد و ناراحتی در ماهیچه‌های اطراف چشم‌ها به کاهش فشار کمک کند. برای این کار هر ‌زمان که در چشم‌ها احساس فشار و خستگی کردید، مقداری آب سرد بر روی صورت خود بپاشید. در روش دیگر می‌توانید یک حوله را در آب سرد قرار داده و روی چشمانتان بگذارید.

۶. کمپرس آب گرم
یک پارچه یا حوله تمیز را در آب گرم فرو ببرید و بچلانید. دراز بکشید و چشمانتان را ببندید. پارچه را بر روی چشمانتان قرار دهید و یک دقیقه صبر کنید. این کار را ۱ الی ۲ مرتبه در روز انجام دهید.

۷. گلاب (آب گل رز)
گلاب یک آرام‌بخش طبیعی و کاهنده فشار چشم است. ابتدا صورتتان را با آب سرد بشویید و آن را با حوله خشک کنید. سپس ۲ تکه پنبه را به گلاب آغشته کرده و بر روی پلک‌هایتان قرار دهید. ۲ مرتبه در روز این کار را تکرار کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو