طرز تهیه محلبی شکلاتی

محلبی شکلاتی , طرز تهیه محلبی شکلاتی , دستور پخت محلبی شکلاتی

محلبی شکلاتی یکی از انواع دسرهای بسیار خوشمزه و محبوب عربی است که در میان کدبانوهای ایرانی هم طرفداران بسیاری دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه محلبی شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم محلبی شکلاتی
آرد۲ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
شیر۴ لیوان
شکر۶ قاشق غذاخوری
شکلات تلخ۱۰۰ گرم
خامه صبحانه۲ قاشق غذاخوری
بیسکوئیت پتی بور۱ بسته
موز و گردوبه مقدار کافی

طرز تهیه محلبی شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه محلبی شکلاتی خوشمزه ابتدا آرد و نشاسته را الک می کنیم، سپس درون یک تابه مناسب می ریزیم. در ادامه تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه تفت می دهیم تا خامی آرد و نشاسته گرفته شود.

مرحله دوم

پس از اینکه خامی آرد و نشاسته گرفته شد، شکر را به همراه وانیل و شیر به تابه اضافه می کنیم و مواد را به صورت مداوم هم می زنیم تا یکدست شوند. در ادامه هم زدن مواد را ادامه می دهیم تا مایه محلبی غلظتی شبیه به فرنی پیدا کند.

مرحله سوم

پس از اینکه مایه محلبی به غلظت مورد نظرمان رسید، شکلات تلخ را خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم، سپس با دیگر مواد مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شده و حرارت مواد شکلات را به طور کامل ذوب کند.

مرحله چهارم

پس از آب شدن شکلات، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم مواد از حرارت بیفتند، سپس خامه را به تابه اضافه می کنیم و به سرعت مواد را مخلوط می کنیم تا خامه به طور کامل با دیگر مواد یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله نصف مواد را در ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس روی مواد مقداری موز حلقه شده، مغز گردو و بیسکوئیت خرد شده می ریزیم. در ادامه باقیمانده مایه دسر را اضافه کرده و روی آن را صاف می کنیم، سپس در یخچال قرار می دهیم.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که برای سرو این دسر به صورت یک نفره می توانیم از فنجان یا لیوان استفاده کنیم. نکته دیگر اینکه اگر می خواهید این دسر را در مهمانی سرو کنید، بهتر است آنرا یک شب جلوتر درست کرده و در یخچال قرار دهید تا جا بیفتد.