ببینید: امروز در حراج ساتبیز چه می گذرد؟/ از پیکاسو تا مارگریت، ماکس ارنست و کاندینسکی

منبع: ایران آرت

96

1400/8/4

17:14


حراجی ساتبیز امروز سه‌شنبه ۲۶ اکتبر (۴ آبان‌ماه) ، در مجموعه‌ای شخصی و دیده نشده، تحت عنوان «گذشته/پیش» آثاری از هنرمندان شاخص اروپایی قرن بیستم - در قالب هنر مدرن و معاصر - را به فروش خواهد رساند.

ایران آرت: ساتبیز در خصوص حراجی بزرگ امروز خود در پاریس آورده است:

"مجموعه past/forward سفری بی نظیر در هنر قرن بیستم خواهد بود. مجموعه‌ای ارزنشمند، که گویای ذوق و بینش هنری مجموعه‌دار (کلکسیونر) خود است؛ که تقریباً یک قرن هنری، یعنی هنر مدرن و معاصر را دربر می‌گیرد. 

در این حراجی، آثار مهمی از تأثیرگذارترین هنرمندان اروپایی ، از فرناند لجر ، پابلو پیکاسو ، ماسون و تانگوی ، تا شاهکارهای سولاژ ، دوبفت ، هوندرتواسر و هانتا به نمایش و فروش گذاشته خواهد شد. 

چشم انداز و وسعت «گذشته/پیش» فرصتی منحصر به فرد برای دستیابی به آثاری‌ست؛ که با شوقی اندیشه‌ورزانه، گزینش و نگهداری شده‌؛ و در عین حال در مجموعه‌ای متقاعد کننده و جذاب، با آثار دیگر هنرمندان بزرگ قرن بیستم همچون: مارگریت، ماکس ارنست، کاندینسکی، کالدر و... همراه شده‌ است."

شایان ذکر است؛ که در حراجی ساتبیز پاریس، دو اثر از فرناند لجر با میانگین تخمین‌زده شده ۱/۵ تا ۲ میلیون یورو و پابلو پیکاسو با میانگین ۱/۲ تا ۱/۸ میلیون یورو باارزش‌ترین آثار از این حیث می‌باشند.

گفتنی‌ست، که حراجی بزرگ ساتبیز پاریس با عنوان past/forward به صورت آنلاین و در دو بخش مجزا برگزار خواهد شد. به گفته برنامه‌ریزان ساتبیز، بخش دوم این حراجی که از هفته‌ گذشته، آغاز به کار کرده است؛ همچنان تا ۲۹ اکتبر ادامه خواهد شد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو