ازمیر و استانبول؛ دو مقصد جذاب برای خرید خانه در ترکیه

منبع: فوت و فن

131

1400/8/10

12:47


ازمیر و استانبول؛ دو مقصد جذاب برای خرید خانه در ترکیه

برای خرید خانه در ترکیه کدام شهر را انتخاب خواهید کرد؟ ازمیر یا استانبول؟ اگر بخواهیم از نظر توریستی بودن و زیبایی بررسی کنیم، استانبول به تنهایی یکی از قطب‌های گردشگری اروپا است و ازمیر نیز یکی از تاریخی‌ترین شهرهای ترکیه است که در کنار استانبول، گردشگران زیادی هر ساله به خود جذب می‌کند. آب و هوای هر دو شهر بسیار خوب و خنک است، اگرچه استانبول از ازمیر مقداری سردتر است و ازمیر نیز آب و هوای پاک‌تری نسبت به دیگر شهرهای ترکیه دارد. به طوریکه ازمیر را پاک‌ترین شهر ترکیه می‌دانند. حتما شنیده‌اید که ازمیر را مروارید دریای اژه می‌خوانند. انواع ملک ساحلی، ویلاهای لوکس و خانه‌های زیبا را می‌توانید در بخش‌هایی از ۶۲۹ کیلومتر خط ساحلی ازمیر خریداری کنید. و یا خط ساحلی استانبول رو به دریای بسفر را انتخاب کنید. دقت کردید؟ انتخاب میان خرید ملک و خانه در استانبول یا ازمیر واقعا سخت است.

برای همین ما در این‌جا، یک راهنمای سرمایه‌گذاری در املاک ازمیر و استانبول ارائه می‌دهیم. که راحت‌تر و بهتر بتوانید تصمیم بگیرید.

بهترین شهرهای ترکیه برای خرید ملک

خرید خانه در ترکیه یکی از راه‌های بسیار خوب و فراگیر برای مهاجرت ایرانیان است. فرصت بودن در یک کشور اروپایی که وجه مشترک‌های زیادی با سبک زندگی خودمان دارد، سبب شده است که ایران، همواره در صدر خریداران خانه و ملک در ترکیه قرار داشته باشد. البته در کنار ترکیه، دیگر کشورهای اروپایی از جمله آلمان، اتریش، اسپانیا، هلند و … نیز گزینه‌های عالی برای مهاجرت ایرانیان به اروپا می‌باشند. در میان شهرهای مختلف آن، تعدادی در صدر انتخاب‌های خارجیان برای سرمایه‌گذاری و خرید خانه و آپارتمان قرار دارند. استانبول، آنکارا، ازمیر، آنتالیا، آلانیا، بدروم و بورسا از جمله آن‌ها می‌باشند. ما این شهرها را در این‌جا برای شما لیست کرده‌ایم:

  • استانبول: به جرات می‌توان گفت که بهترین شهر ترکیه برای خرید ملک و خانه، شهر استانبول است. اگرچه در این شهر، هزینه زندگی نسبت به دیگر شهرها، بالاتر است اما به همان اندازه نیز به امکانات و کیفیت زندگی بهتر دسترسی خواهید داشت. استانبول شهری است که بسیاری از برندهای روز دنیا در مراکز خرید آن به فروش می‌رسند. بهترین جنس پوشاک و پارچه و دنیای مد را می‌توان در آن پیدا کرد. بعلاوه تنوع ملک و زمین آن بسیار بالا است. در سال‌های اخیر، ارزش املاک در استانبول ۴۰۰ درصد بیشتر شده است. این یعنی سرمایه‌گذاری در این شهر با سود زیادی همراه خواهد بود.
  • آنکارا: پایتخت و مرکز و دومین شهر پرجمعیت ترکیه است. اینجا مرکز تجاری، سیاسی و اجتماعی کشور ترکیه است که افراد به اهداف مختلف کاری، تجاری، تحصیلی و زندگی راهی آنجا می‌شوند. برای سرمایه‌گذاری مناطق شمال غربی استانبول را پیشنهاد می‌دهیم. از جمله مناطق مناسب برای خرید خانه و ملک در آنکارا می‌توان به چانکایا، کیزیلای، یاشا مکنت، تملی، آتی مسوت و آریامان اشاره کرد.
  • ازمیر: سومین شهر بزرگ ترکیه که جاذبه‌های گردشگری بسیار دیدنی دارد. ترافیک کم، هوای پاک، جمعیت تحصیل کرده، مهمان‌نوازی و جو صمیمی از ویژگی‌های شهر ازمیر است.
  • آدانا: یکی دیگر از بهترین شهرهای ترکیه برای سرمایه‌گذاری که جدیدا سرمایه‌گذاران زیادی را جذب خود ساخته است.
  • آنتالیا: این شهر را با سواحل زیبا و تفریح‌های آبی می‌شناسند. خرید ملک در آنتالیا به معنای داشتن یک ملک قابل سکونت و قابل اجاره در زمان‌های مختلف است. برای همین همواره به سود شما خواهد بود. نکته مهم در مورد املاک آنتالیا، قیمت پایین و ارزان آن‌ها است. به طوریکه ۱۷ درصد نسبت به شهری مانند استانبول، ارزان‌تر است.
  • مرسین: خرید خانه در مناطق مختلف مرسین از جمله یانی شهیر، کوچاویلایت، مزیتلی و … نیز یک فرصت دیگر برای متقاضیان خرید ملک در ترکیه است. مرسین را با ردیف درختان نخل در امتداد مسیر ساحلی می‌شناسند.

مزایای خرید خانه در ترکیه برای ایرانیان

خرید خانه برای سرمایه‌گذاران، مزیت‌های خاص خود را به دنبال دارد. از جمله این‌که ضمانت بازگشت نرخ سرمایه برای خریداران وجود دارد. شما حتی اگر ملک خود را کرایه دهید، سود قابل توجهی به صورت سالانه به شما خواهد رسید. اگر بخواهیم شاخص‌های تعیین کننده میزان پتانسیل یک شهر برای سرمایه‌گذاری را بررسی کنیم، ترکیه آمار قابل قبولی ارائه می‌دهد. شما با سرمایه‌گذاری در ترکیه وارد کشوری خواهید شد که اقتصاد آن در لیست ۲۰ اقتصاد برتر دنیا و پاسپورت آن به گزارش HPI در رتبه ۵۲ قرار دارد. از جمله مزایای خرید خانه در استانبول و دیگر شهرهای ترکیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان گرفتن اقامت با سرمایه‌گذاری حداقل ۲۵۰ هزار دلار در بخش مسکن و ۵۰۰ هزار دلار در بخش ثبت شرکت و کارآفرینی
  • امکان سفر به ۱۱۶ کشور جهان بدون ویزا با پاسپورت ترکیه
  • نرخ بازگشت سرمایه بالا برای تمام کسانی که در ترکیه و در بازار املاک آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.
  • آب و هوای مناسب و منعطف که قابلیت وفق دادن با آن بسیار بالا است
  • امکان فروش ملک خریداری شده بعد از سه سال و خرید ملک دیگر
  • امکان درخواست اخذ اقامت برای دیگر اعضای خانواده (همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال)
  • استفاده از سیستم بازنشستگی
  • برخورداری از امکانات درمانی، تحصیلی، خدماتی، رفاهی و …
  • امکان حفظ کردن ملیت اصلی و اخذ پاسپورت ترکیه به عنوان ملیت دوم

سرمایه گذاری در استانبول

ساخت و سازهای جدید شهری در استانبول، پروژه‌های آپارتمان‌های نوساز مطابق با جدیدترین استانداردهای آمریکا و اروپا، امکانات بالا و در عین حال قیمت‌های مناسب، سبب جذب طیف گسترده‌ای از سرمایه‌گذاران به شهر استانبول شده است. این‌جا یکی از زیباترین شهرهای کل اروپا است. که زندگی و بودن در آن به معنای بودن در یک شهر مدرن و در عین حال تاریخی است. اگر به دنبال مهاجرت به ترکیه و زندگی در استانبول هستید، تعدادی از مناطق ۳۹ گانه استانبول، رنج بسیار مناسبی از قیمت خانه و ملک را ارائه داده‌اند. به طوریکه شما حتی با ۵۰۰ میلیون تومان نیز می‌توانید یک خانه در مناطق ارزان استانبول خریداری کنید.

از جمله بهترین مناطق استانبول برای خرید آپارتمان، خانه و ویلای ساحلی، می‌توان به بشیکتاش، قاضی کوی، باکروی، شیشلی، فاتیح، اسکودار، بی اوغلو، ساریر، بیلیک دوزو و … اشاره کرد. اگر هم به دنبال خانه ارزان در استانبول هستید، املاک منطقه اسن یورت، ارناف اتکوی، سیلیوری، بیلیک دوزو، سن کاتیب و اوسیلار را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

اگر قصد خرید خانه در استانبول را دارید می توانید پروژه های مختلف را از لینک زیر مشاهده کنید:

https://jingobingo.com/property/خرید-ملک-در-استانبول

سرمایه گذاری در ازمیر

تعجب نکنید اگر هر روز خبر جدیدی مبنی بر خرید خانه در ازمیر توسط افراد مشهور جهانی داشته باشیم. کافی است که یک بار به این شهر زیبا و تاریخی سفر کنید، تا حس خوب داشتن یک ملک در اینجا و زندگی در آب و هوای مدیترانه‌ای آن در سرتان شکل بگیرد. ازمیر یک شهر تاریخی و توریستی است. ۷۰ درصد مردم این شهر قادر هستند که با زبان انگلیسی تکلم کنند. زیرساخت‌های شهری بسیار خوبی در آن وجود دارد. از جمله مناطق خوب آن برای سرمایه‌گذاری در بازار املاک ازمیر می‌توان به منطقه برگاما، منطقه چپلی، منطقه بایکرالی، محله سفری حیصار و … اشاره کرد.

قیمت آپارتمان در ازمیر نیز بسته به نوع ملک، متراژ آن، میزان امکانات و منطقه‌ای که در آن قرار دارد نیز متفاوت است. در یک حالت کلی می‌توان ۱۰۰ هزار لیر را بعنوان قیمت پایه در شهر ازمیر در نظر گرفت. قیمت هر متر ملک نیز در مناطق مختلف آن متفاوت است. برخی از آن‌ها در اینجا آورده شده است:

  • گوزل باغچه: ۱۱۲۰۰ لیر
  • سلجوق: ۹۲۰۰ لیر
  • بالجاوا: ۸۱۰۰ لیر
  • چشمه: ۷۵۰۰ لیر
  • قاضی میر: ۴۵۰۰ لیر
  • دیکلی: ۴۵۰۰ لیر
  • علی آغا: ۴۲۰۰ لیر
  • کوناک: ۳۲۰۰ لیر
  • منمن: ۳۰۰۰ لیر
  • بیراکلی: ۲۴۵۰ لیر
  • کارسیاکا: ۱۹۰۰
  • بایندیر: ۹۰۰ لیر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو