مراکز شنوایی سنجی کودکان در تهران

مراکز شنوایی سنجی کودکان در تهران


منبع: نی نی بان

127

1400/8/15

15:42


مراکز شنوایی سنجی کودکان در تهران

اگر مدتی است احساس می‌کنید که کودکتان به درستی قادر به شنیدن نیست، بسیار مهم است که به سرعت به یک مرکز شنوایی سنجی مراجعه کنید. در مراکز شنوایی سنجی، آزمایش‌های مختلفی انجام می‌پذیرد و عملکرد شنوایی فرزند شما توسط این آزمایش‌ها تعیین خواهد شد. در این مطلب از نی نی بان همراه ما باشید تا از اهمیت مراجعه به شنوایی سنجی بیشتر بدانید و همچنین تعدادی از معتبرترین مراکز شنوایی سنجی کودکان در تهران را به شما معرفی خواهیم کرد.

در این مطلب می‌خوانید:

  • شنوایی سنجی کودکان چیست و چه اهمیتی دارد؟
  • چه زمانی باید به مرکز شنوایی سنجی کودکان مراجعه کرد؟
  • هزینه تست شنوایی سنجی کودکان

این مطلب را بخوانید: تست شنوایی سنجی نوزادان، روش کارش چیست؟


شنوایی سنجی کودکان چیست و چه اهمیتی دارد؟

آزمایش‌ها و ارزیابی‌های مختلفی برای تعیین وجود، وسعت و دلیل کم‌شنوایی نوزادان، خردسالان، کودکان و نوجوانان انجام می‌شود.

در مراکز شنوایی سنجی، کودکان توسط متخصصان شنوایی سنج از نظر کم‌شنوایی و مسائل مربوط به آن معاینه می‌شوند. آزمایش‌ها و ارزیابی‌های مختلفی برای تعیین وجود، وسعت و دلیل کم‌شنوایی نوزادان، خردسالان، کودکان و نوجوانان انجام می‌شود. در واقع طی این آزمایش‌ها علائم کم‌شنوایی در مراحل اولیه، تشخیص داده خواهد شد.

انجام شنوایی سنجی بسیار مهم است زیرا اقدام زودهنگام بهترین اقدام برای جلوگیری از کم‌شنوایی بیشتر و کمک به کودک برای دست یافتن به شنوایی مطلوب است.


پیشنهاد ویژه نی نی بان: لابیاپلاستی چیست و چه مراقبت‌هایی دارد؟


پس از تشخیص مشکل شنوایی کودک، درمان آغاز خواهد شد. درمان ممکن است شامل سمعک یا ایمپلنت و همچنین گفتاردرمانی باشد. از همین جهت بسیار مهم است که در ابتدا مشکل شنوایی باید توسط متخصص ارزیابی شود و پس از تشخیص، مراحل درمان متناسب با نوع و میزان مشکل شنوایی آغاز خواهد شد.

مراکز شنوایی سنجی کودکان در تهران

چه زمانی باید به مرکز شنوایی سنجی کودکان مراجعه کرد؟

مشکلات گفتاری و رفتاری در کلاس درس، اولین شاخصه اصلی یک مشکل شنوایی دیرهنگام هستند. این مشکلات در صورتی ایجاد می‌شوند که کودک در شنیدن صحبت‌های والدین و معلمان دچار مشکل شود.

علائم کم شنوایی در کودکان عبارتند از:

  • با صدای بلند صحبت می‌کند
  • توجه لازم و کافی ندارد
  • فقط هنگام روبه‌رو شدن با شما پاسخ می‌دهد
  • اغلب می‌گوید «ها؟» یا درخواست تکرار کلمات را دارد
  • هنگامی که از او چیزی خواسته می‌شود، واکنش تاخیری دارد یا پاسخی نمی‌دهد

این مطلب را بخوانید: عوارض کم شنوایی در کودکان/ ویدئو


مراکز شنوایی سنجی کودکان در تهران

اگر کودک شما در سن پایین است و علائم ابتدایی دارد، به سرعت اقدام به مراجعه کنید

اگر فکر می‌کنید فرزند شما ممکن است مشکلات شنوایی داشته باشد، بهتر است برای غربالگری اولیه به یک متخصص شنوایی سنجی مراجعه کنید و بسیار مهم است که اگر کودک شما در سن پایین است و علائم ابتدایی دارد، به سرعت اقدام به مراجعه کنید و انجام این کار را به تعویق نیاندازید.
اگر ساکن تهران هستید، به مراکز شنوایی سنجی کودکان در تهران مراجعه کنید. در شهرهای دیگر هم مراکز شنوایی سنجی کودکان بسیار معتبری در سطح شهر وجود دارند.

مراکز شنوایی سنجی کودکان در تهران

هزینه تست شنوایی سنجی کودکان

هزینه تست شنوایی سنجی کودکان در تهران و همچنین سایر شهرستان‌ها کاملا مطابق تعرفه وزارت بهداشت تعیین می‌شود و اگر به مراکز دولتی مراجعه کنید، به تبع هزینه‌های کمتری را شامل خواهد شد. اما در کل هزینه تست شنوایی سنجی نوزادان و کودکان در هر مرکز با مرکز دیگر متفاوت خواهد بود.


این مطلب را بخوانید: تشخیص شنوایی نوزاد، کی باید نگران شوید؟


مراکز شنوایی سنجی کودکان در تهران

اگر علائمی را که پیش‌تر گفته شد، در کودک خود مشاهده کردید، اصلا نگران نباشید و به سرعت به مراکز شنوایی سنجی مراجعه کنید.
توجه داشته باشید که هرچقدر زودتر به این مراکز مراجعه کنید، مانع از بروز مشکلات شنوایی جدی‌تری در فرزند خود خواهید شد. در ادامه تعدادی از معتبرترین مراکز شنوایی سنجی کودکان در تهران و همچنین متخصصان سمعک و شنوایی را در این زمینه را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • نوین سمعک
  • کلینیک شنوایی سنجی دکتر سعید فراهانی
  • شنوایی شناسی سما سمعک
  • کلینیک شنوایی سنجی پژواک
  • کلینیک شنوایی سنجی دکتر آزاده ایمانی
  • سمعک قصر
  • سمعک آلفا

مراکز شنوایی سنجی کودکان در تهران


پیشنهاد ویژه نی نی بان: بهترین سونوگرافی تهران


کلام آخر

کودکان ممکن است در بدو تولد یا با گذشت زمان و مراجعه به مدرسه، علائمی را از خود بروز دهند که نشان از وجود مشکلات شنوایی در آن‌ها باشد.

فراموش نکنید که مراجعه زودهنگام، از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیری خواهد شد.

در این شرایط بسیار مهم است که شما نسبت به کوچکترین علائم آگاه باشید و هرچه سریع‌تر به کلینیک شنوایی سنجی کودکان مراجعه کنید تا مشکل فرزند شما توسط متخصصان بررسی شده و به سرعت تحت درمان قرار بگیرد.
در مراکز شنوایی سنجی، کودکان توسط متخصصان شنوایی سنج از نظر کم‌شنوایی و مسائل مربوط به آن معاینه می‌شوند. پس از تشخیص مشکل شنوایی کودک، درمان آغاز خواهد شد.
فراموش نکنید که مراجعه زودهنگام، از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیری خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو