اضافه کردن قابلیت شارژ بیسیم به آیفون ۶ و ۶ پلاس تنها با ۲۰ دلار

اضافه کردن قابلیت شارژ بیسیم به آیفون ۶ و ۶ پلاس تنها با ۲۰ دلار


منبع: فوت و فن

79

1400/8/23

11:12


اضافه کردن قابلیت شارژ بیسیم به آیفون ۶ و ۶ پلاس تنها با ۲۰ دلار

هیچ شکی نیست که قرار دادن تلفن روی یک شارژ بیسیم بسیار راحت تر از اتصال آن به کابل شارژ یا جا دادنش درون داک شارژ است. و از سویی هنوز تلفنهای زیادی را نمی‌توان یافت که از این قابلیت پشتیبانی کنند و شارژ بیسیم فعلا محدود به پرچمداران بسیاری از شرکتهای اندرویدی است.  از سویی به دلیل تعداد کم پدهای شارژ موجود در بازار و خانه‌های کاربران، لازم است در محلهای مختلف پد شارژ داشته باشیم یا اینکه مرتبا پد را همراه خود ببریم تا برای شارژ اسمارت فون به مشکل نخوریم.
 
البته گمان می‌رود به زودی پدهای شارژ بیسیم چنان همه‌گیر شوند که در هر جایی بتوان یکی از آنها را یافت و البته تکنولوژی چنان تکامل یابد که تجربه کاربری مشتریان را به طور کامل تغییر داده و بهبود بخشد. ولی اکنون داستان بیشتر درباره این است که دستگاه‌تان از شارژ بیسیم پشتیبانی می کند یا خیر. و در این میان دارندگان ابزارهای اپلی هنوز نتوانسته‌اند از این تسهیلات بهره‌ای داشته باشند.
 

اما حالا دیگر این گروه هم با هزینه‌ای اندک و صرف کمی وقت قادرند آیفونهای جدید خود را به امکان شارژ بیسیم مجهز کنند. این ابزارها که تنها ۲۰ دلار قیمت دارند، می توانند قابلیت شارژ بیسیم را به آیفون ۶، آیفون ۶ پلاس، آیفون ۵S، آیفون ۵C و آیفون ۵ بیفزایند.
 
مهمترین مزیت این شیوه آن است که نیاز به هیچ تغییر دائمی در ساختار و اجزای آیفون نیست. لذا شما بدون هیچ آسیب فیزیی به دستگاه‌تان می توانید قابلیت شارژ بیسیم را به آن افزوده یا بعدا آن را حذف کنید. ولی این نکته را باید مد نظر داشت که استفاده از تجهیزاتی غیر از ابزا اصلی اپل ممکن است در دراز مدت باعث آسیب به دستگاه‌تان شده و همچنین گارانتی آن را باطل کند. 
 
تنها روشی که فعلا امکان استفاده از شارژ بیسیم را به آیفون می‌افزاید، بهره‌گیری از دو ابزار ساده و ارزان قیمت است. قطعه اول یک کارت شارژر بیسیم Qi یا Qi Wireless Charging Card است که با قیمت ۱۰ دلار می‌توان ان را از eBay خریداری کرد. و قطعه دوم هم یک پد شارژ بیسیم سازگار با استاندارد  Qi است که با قیمتی کمتر از ۱۰ دلار در برخی بازارها یافت می‌شود.
 
کارت شارژ بیسیم به پورت لایتنینگ آیفون متصل شده و  بدون دردسر به بدنه پشتی دستگاه می‌چسبد. و آنگاه تنها به یک کیس آیفون برای محافظت و بازگشت زیبایی نیاز دارد. پس از این برای شارژ آیفون تنها لازم است که پد شارژ را به برق زده و آیفون را روی آن قرار دهید. البته اگر به دنبال جزئیات بیشتر در این زمینه هستید، می توانید به مقاله کامل فوربس درباره افزودن شارژ بیسیم به آیفون  مراجعه کنید.
 




 

عباس واحدی
 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو