بهترین شارژر وایرلس (بی سیم) سال ۲۰۲۳ کدام است؟

بهترین شارژر وایرلس (بی سیم) سال ۲۰۲۳ کدام است؟


منبع: پلازا

1

1402/9/29

20:23


بهترین شارژر وایرلس (بی سیم) سال ۲۰۲۳ کدام است؟

شارژر وایرلس یکی دیگر از ابزار‌های الکترونیکی و گجت‌ها است که می‌توان گفت نیاز به آن با ورود محصولات الکترونیکی جدید به صورت کامل احساس می‌شود. در این مقاله از پلازا قصد داریم با هم در مورد شارژر بی سیم صحبت کنیم و بهترین گزینه‌هایی که در این مورد در اختیار داریم را بررسی کنیم.

تامین برق مورد نیاز برای دیوایس‌های الکترونیکی و همینطور گجت‌ها و ابزار‌های مختلف همیشه یکی از دغدغه‌هایی بوده است که بشر با آن مواجه بوده و این تامین انرژی داستان‌های خاص خود را دارد. یکی از مهمترین پیشرفت‌هایی که خیلی وقت است در این زمینه ایجاد شده اما باید گفت که طرفداران چندانی نداشته و سرعت گسترش آن کمی کند بوده است استفاده از شارژر‌های بیسیم یا همان Wireless Charging است که در چند سال گذشته دستگاه‌های زیادی با قابلیت پشتیبانی از این ابزار وارد بازار شده‌اند. در صورتی که شما هم یک گوشی موبایل دارید که می‌خواهید آن را با استفاده از یک شارژر بیسیم شارژ کنید، این مقاله می‌تواند به شما کمک کند که بهترین گزینه‌های موجود را پیدا کنید.

قبل از اینکه بخواهیم بگوییم بهترین شارژر وایرلس کدام است لازم است ابتدا ببینیم این شارژر‌ها چه امکاناتی دارند و یک شارژر بیسیم برای اینکه در فهرست بهترین‌ها قرار بگیرد باید چه ویژگی‌هایی را داشته باشد و چه امکاناتی به کاربران ارائه دهد.

فهرست مطالب

ویژگی‌های ضروری برای شارژر وایرلس چیست؟

اگر بخواهیم در مورد ساز و کار شارژر‌های بیسیم صحبت کنیم، باید بگوییم که عموما این شارژر‌ها از یک صفحه مغناطیسی تشکیل شده‌اند که اصلی‌ترین قسمت در آن‌ها به‌شمار می‌رود. این صفحه به‌وسیله یک سیم که معمولا به صورت یکپارچه (غیر قابل جداسازی با USB) هستند به آداپتور خود متصل شده و با توجه به استاندارد‌های خاصی می‌توانند انرژی برق را به صورت امواج مغناطیسی به دستگاه شما القا نمایند.

مهمترین ویژگی‌هایی که یک شارژر وایرلس می‌تواند داشته باشد از این قرارند:

توان خروجی شارژ وایرلس یا همان Power Output

توان شارژ به معنای میزان برق خروجی این شارژر‌ها است که یکی از مهمترین گزینه‌ها خواهد بود. البته باید در نظر داشت این شارژر‌ها می‌توانند مقدار توان مختلفی را برای دستگاه‌های مختلف داشته باشند. اصطلاحی به نام توان ماکزیمم یا Max Power در این دستگاه وجود دارد که نشان دهنده حداکثر توانی است که شارژر می‌تواند ارائه دهد. برخی از شارژرها توان بالاتری برای شارژ سریع دستگاه‌های پشتیبانی‌شده فراهم می‌کنند.

پروتکل‌های شارژ وایرلس

برای شارژ دستگاه‌های مختلف پروتکل‌های متفاوتی وجود دارد که ممکن است برای دستگاه‌های مختلف به هر کدام از آنها نیاز داشته باشد. مهمترین پروتکل‌ها از این قرارند:

  • استاندارد Qi: بیشتر شارژرهای بی‌سیم از استاندارد Qi استفاده می‌کنند که یک استاندارد عمومی برای شارژ بی‌سیم است.
  • استاندارد MagSafe: شارژرهایی که با تکنولوژی MagSafe با دستگاه‌های اپل سازگارند و برای شارژ آیفون خود و دیگر تجهیزات ارائه شده از طرف این شرکت به شارژری که از این تکنولوژی پشتیبانی کند نیاز خواهید داشت. جهت اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله مگ سیف آیفون مراجعه کنید.

ویژگی‌های ضروری برای شارژر بیسیم چیست!؟

تعداد دستگاه‌های همزمان

شارژر‌ها می‌توانند در لحظه از یک یا چند دستگاه برای شارژ پشتیبانی کنند. این موضوع روی توان ماکزیمم شارژر تاثیر خواهد گذاشت. عموما شارژر‌های موجود می‌توانند از یک تا سه دستگاه را برای ما به طور همزمان شارژ کنند.

طراحی و ساختار شارژر وایرلس

شکل و ظاهر این شارژر‌ها عموما متفاوت بوده و شما این امکان را دارید تا بر اساس سلیقه خود از آنها استفاده نمایید. بعضی از این شارژر‌ها امکانات متعددی مانند پایه و استند برای موبایل، نگهدارنده‌های مغناطیسی و حتی پایه برای اتصال در خودرو را نیز فراهم کرده و تنوع مختلفی از این نظر دارند.

ویژگی‌های اضافی و پورت‌های خاص

در بعضی از شارژرها ویژگی‌های مختلف دیگری نیز ارائه می‌شود. بعضی از این ویژگی‌ها مانند ال ای دی‌های نمایش درصد شارژ صرفا جنبه زیبایی دارند و ممکن است کارایی چندانی نداشته باشند و بعضی دیگر، مانند تکنولوژی محافظت از دیوایس در برابر ولتاژ‌های غیر استاندارد و نوسانات برق، می‌توانند بسیار کاربردی و مهم باشند. همینطور بعضی از مدل‌های شارژر پورت‌های مختلفی مانند میکرو یو اس بی یا تایپ سی را نیز برای دستگاه‌هایی که از قابلیت بیسیم پشتیبانی نمی کنند، ارائه کرده و به نحوی یک شارژر جامع به شمار می‌روند.

در واقع شارژری که بتواند بیشتر این ویژگی‌ها را فراهم کرده و قابلیت‌هایی از این دست را به کاربران ارائه دهد می‌تواند به عنوان بهترین شارژر وایرلس انتخاب شود. در ادامه لیستی از دستگاه‌هایی که می‌توانند این ویژگی‌ها را تامین کرده و به نوعی بهترین هستند را ارائه می‌کنیم.

فهرست بهترین شارژر وایرلس ۲۰۲۳ با توجه به ویژگی ها

استفاده از یک شارژر وایرلس می‌تواند آغاز یک فرآیند دلچسب در مرتب کردن میز کار شما باشد. دیگر نیازی به نگه داشتن تعداد زیادی از کابل‌ها برای شارژ گوشی، ساعت هوشمند، یا هدفون ندارید. کافی است یک پد یا استند کوچک را در دسترس داشته باشید که از طریق جادو یا به عبارت دقیق‌تر، انتقال مغناطیسی، دستگاه‌های شما را به راحتی شارژ کند.

پس از بررسی‌های گسترده‌ای که انجام داده‌ایم، گزینه‌های زیر به عنوان بهترین شارژر‌های وایرلس، انتخاب شده‌اند. بعضی از آنها شارژرهای بیسیم Qi ساده هستند که به طور عادی می‌توانند هر دستگاهی را شارژ ‌کنند. برخی از آنها هم با آیفون‌های جدیدتر و استاندارد MagSafe سازگاری دارند.

لیستی که ما به عنوان بهترین شارژر وایرلس ارائه می‌دهیم از این قرار است:

1. بهترین استند وایرلس برای اپل: Belkin Boost Charge Pro

بهترین استند وایرلس برای اپل: Belkin Boost Charge Pro

پد شارژ سه در یک از بلکین در حال حاضر محبوب‌ترین شارژر بیسیم این فهرست است. این پد شارژ قابلیت ارائه شارژر 15 واتی با تکنولوژی MagSafe برای سری آیفون 14 و سری آیفون 15 را فراهم می‌کند، همچنین شارژ سریع برای ساعت هوشمند اپل واچ سری 9 و شارژ بی‌سیم معمولی در یک فضای کوچک اندازه AirPods را فراهم می‌سازد. به این ترتیب، همه دستگاه‌های همراه اپل می‌توانند به طور همزمان از یک شارژر تنها استفاده کنند. در کنار این استند، آداپتور شارژر مرتبط با این پد نیز ارائه شده است. در خیلی از شارژر‌های بیسیمی که به فروش می‌رسد شما تنها استند را دریافت می‌کنید و باید آداپتور را به صورت جداگانه خریداری کنید. اما در اینجا کار شما راحت خواهد بود.

تنها نکته منفی ای که در مورد این شارژر وجود دارد، هزینه نسبتا بالای آن است. همچنین، استفاده از تکنولوژی MagSafe و حامل شارژ Apple Watch به این معناست که این گزینه نمی تواند در بین انتخاب‌های کاربران اندرویدی باشد، اما در ادامه گزینه‌های خوبی هم برای این کاربران ارائه خواهیم داد.

2. بهترین شارژر وایرلس برای اندروید: Moshi Otto Q

بهترین شارژر بیسیم برای اندروید: Moshi Otto Q

در صورتی که بخواهیم بهترین گزینه برای شارژ بیسیم گوشی‌های اندرویدی را معرفی کنیم در نهایت به این دستگاه می‌رسیم. باید گفت که این شارژر یک دیوایس خوش ساخت و زیبا با طراحی خاص است که با صفحه شارژ زیبا و حرفه ای خود می‌تواند تا توان 15 وات شارژ بیسیم را برای دستگاه‌هایی که از استاندارد Qi پشتیبانی می‌کنند فراهم کند. این دستگاه هم از نظر هزینه یک دستگاه مقرون به صرفه است و هم امکانات خوبی به شما ارائه می‌کند و از نظر بدنه ینز دستگاهی خوش ساخت است.

3. بهترین شارژر بیسیم اپل: Apple MagSafe charger

شارژر Apple MagSafe charger

این شارژر دستگاهی است که خود اپل آن را ارائه کرده است و می‌تواند به عنوان شارژر بیسیم پایه در مدل‌های مختلفی از دستگاه‌های اگل کار کند. اگر به عنوان آداپتور این شارژر یک یونیت شارژ 20W داشته باشید می‌توانید در بیشتر مدل‌های آیفون 15، آیفون 14 و آیفون 13 تا حداکثر 15W از این دیوایس توان شارژ بگیرید. همینطور، اگر یک آیفون 12 مینی یا آیفون 13 مینی دارید، حداکثر این مقدار به 12W محدود می‌شود. با این حال، همچنان سریع‌تر از شارژ بی‌سیم Qi عادی است و بدون توجه به مدل گوشی که دارید، همانقدر راحت است.

4. بهترین شارژر وایرلس از نظر قیمت: Otterbox Wireless Charging Pad

Otterbox Wireless Charging Pad

شارژر بی‌سیم Otterbox از نظر ظاهری چنان جذابیتی ندارد، اما همه چیزی که ممکن است از یک پد شارژ یونیورسال انتظار داشته باشید، را ارائه می‌دهد. قیمت مناسبی دارد و با یک یونیت شارژ 20 وات ارائه می‌شود که حداکثر توان موجود را به دستگاه شما ارائه می‌دهد. تنها انتقادی که ممکن است به این دیوایس وارد باشد این است که طراحی آن به سادگی تمایل دارد و به نوعی زیادی مینیمال است. البته این موضوع ویژگی است که در طراحی سایر محصولات Otterbox هم معمول است.

این شارژر کوچک، دارای یک چراغ کاربردی برای نمایش وضعیت شارژ و یک قسمت مربعی با پوشش لاستیکی در وسط پد برای جلوگیری از لغزش اجسام است. کابل بلند همراه با آن این امکان را به شما می‌دهد که پد را تقریباً در هر مکانی که بخواهید قرار دهید. این شارژر ارزان به عنوان یک گزینه مقرون به‌صرفه ارائه می‌شود. البته باید دقت داشته باشید که ممکن است گزینه‌هایی ارزان تر نیز به پست شما بخورد، اما باید دید این گزینه‌ها ویژگی‌ها و کیفیتی که Otterbox به شما ارائه می‌دهد را دارند یا خیر.

5. بهترین پاوربانک وایرلس: OtterBox Otterspot

 OtterBox Otterspot

در صورتی که بخواهید یک شارژر بیسیم را با خود اینطرف و آنطرف کنید، لازم است یک پد یا استند بزرگ را به همراه یک پاور بانک دیگر همراه به خود داشته باشد که به همین علت هم خیلی از افراد ترجیح می‌دهند که پاور بانک‌های سیم دار را انتخاب کنند. در اینجا ما دیوایسی را داریم که می‌تواند کار یک پاوربانک را به صورت بیسیم برای شما انجام دهد. در اینجا شما یک صفحه شارژر بیسیم را دارید که یک باتری قدرتمند هم در آن تعبیه شده و می‌توانید به راحتی هر جایی از آن استفاده کنید.

این سیستم از لحاظ هزینه نسبت به سایر شارژرهای بیسیم در این لیست نسبتاً گران است؛ به ویژه اگر بخواهید ظرفیت باتری را افزایش دهید. اما اگر شما اغلب در حال حرکت هستید، دیوایس‌های زیادی دارید که می‌خواهید همزمان شارژ شوند و یا حتی به دنبال یک دستگاه حرفه ای و چند کاره برای خود هستید، این گزینه یکی از بهترین شارژرهای بیسیم است که می‌توانید بخرید. همینطور مقاله بهترین پاوربانک های شارژ سریع گزینه‌های خوبی را برای این منظور در اختیار شما می‌گذارد.

6. بهترین شارژر بیسیم خودرو: iOttie Wireless Car Charger

 iOttie Wireless Car Charger

در صورتی که قصد دارید برای خودروی خود یک شارژر وایرلس داشته باشید این گزینه می‌تواند به خوبی این کار را برای شما انجام دهد. این شارژر یک پایه نگهدارنده دارد که می‌تواند در روی داشبورد، شیشه جلو و حتی آفتابگیر نصب شده و گوشی را برای شما نگه دارد. همینطور یک طرف آن یک رابط فندکی دارد که به خودرو متصل خواهد شد. پایه گوشی کیفیت خوبی دارد و می توانید از محکم نگه داشتن گوشی توسط آن مطمئن باشید.

این دستگاه به راحتی می تواند 15 وات توان شارژ بیسیم را در اختیار شما بگذارد. همینطور یک رابط تایپ سی هم دارد که از زیر پایه خارج شده گوشی را در حالت ایستاده شارژ می‌کند. البته باید گفت این شارژر تایپ سی ویژگی‌های شارژر‌های فست شارژ را ندارد. در صورتی که به دنبال گزینه‌های دیگری برای شارژر خودرو می‌گردید می‌توانید سری به مقاله خرید شارژر فندکی بزنید.

نتیجه گیری

در این مقاله یک بررسی اجمالی را در مورد انواع شارژر‌های وایرلس و بیسیم را انجام دادیم و دیدیم که در خرید این شارژر‌ها باید به چه نکاتی توجه کرد و چه چیزهایی را مد نظر داشت. در این خصوص باید گفت یک شارژر وایرلس از نظر استانداردها (Qi و MagSafe)، تعداد دستگاه‌هایی که می‌تواند شارژ کند، توان خروجی و توان ماکزیممی که دارد، طراحی و ساختار و همینطور ویژگی‌های اضافی باید مورد بررسی قرار بگیرد تا به بهترین گزینه برای شما تبدیل شود. همینطور در اینجا فهرستی از بهترین گزینه‌های احتمالی ارائه دادیم که می‌توانید از آنها استفاده کنید. اگر شما شارژری را می‌شناسید که در اینجا از قلم افتاده است و قصد پیشنهاد آن را دارید، خوشحال می‌شویم که نظر خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو