بهترین کشورها برای سفر خارجی ایرانیان

منبع: گهر

96

1400/8/24

12:01


مسافرت، از علایق مشترک همه انسان‌هاست. بعضی سفرهای کوتاه دوست دارند که سریع به خانه برگردند. و بعضی دیگر، سفرهای طولانی. اما کمتر کسی پیدا می‌شود که اصلا سفر دوست نداشته باشد. در بین تمام گزینه‌ها، از پرهیجان‌ترین سفرها، سفر خارجی است.

بهترین کشورها برای سفر خارجی ایرانیان

بهترین کشورها برای سفر خارجی ایرانیان, جدید 1400 -گهر

بازدید از جاذبه‌های گردشگری کشوری جدید، آشنایی با مردم دیگر فرهنگ‌ها و دیدن زندگی، شهرها و آداب و رسوم آن‌ها بسیار هیجان‌انگیر و خوشایند است. اگر قصد سفری جذاب و منحصر به فرد دارید و می‌خواهید مناسب‌ترین و بهترین کشورها برای سفر خارجی را بشناسید، بهترین مطلب را انتخاب کرده‌اید.

انتخاب بهترین کشورها برای سفر خارجی، به چه عواملی بستگی دارد؟

انتخاب بهترین کشور برای سفر خارجی، به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور مثال هزینه سفر، شرایط اخذ ویزا، فرهنگ مردم و… قبل از سفرهای خارجی باید بررسی شوند.

از بهترین کشورها برای سفر خارجی ایرانیان، کشورهایی است که برای مسافرت به آنجا نیاز به گرفتن ویزا نداشته باشید. ویزا به معنای اجازه ورود به خاک یک کشور است. اما مردم هر کشوری با توجه به ارزش پاسپورت کشورشان، می‌توانند به بعضی کشورها بدون ویزا سفر کنند. با پاسپورت ایران می‌توانید به ۴۲ کشور دنیا بدون اخذ ویزا سفر کرد. ( ۱۲ کشور با ویزای رایگان و ۳۰ کشور با ویزای فرودگاهی)

در ادامه مطلب، ۱۰ کشور از بهترین کشورها برای سفر خارجی ایرانیان از نظر هزینه و ویزا را معرفی کرده‌ایم:

۱- ترکیه

از اولین و بهترین کشورها برای سفر خارجی ایرانیان، ترکیه است. ترکیه کشوری کوهستانی و نسبتاً پرباران است. آب و هوای خوب و جلگه‌ای و مکان‌های جالب و گردشگری  فراوانی دارد که سالانه باعث جذب توریست‌های بسیاری می‌شود. همچنین نزدیکی ترکیه به ایران، عدم نیاز به اخذ ویزا و مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه سفر، این کشور را جزء مقصدهای محبوب ایرانیان کرده است. ایرانیان تا ۹۰ روز می‌توانند بدون ویزا، در ترکیه بمانند.

۲- امارات

سفر به کشور مدرن امارات مخصوصا شهر دبی، تجربه‌ای تکرار نشدنی برایتان رقم خواهد زد. دبی شهر آسمان‌خراش‌ها، عروس شهرهای خلیج فارس، و از مقاصد گردشگران سراسر دنیاست. همچنین دبی، پایتخت خرید جهان، پر از جشنواره‌های خرید و مراکز خرید ۲۴ ساعته است که در آن تجربه خریدی متفاوت خواهید داشت.

۳- ارمنستان

ارمنستان، با مردمی مهمان‌نواز و زیباترین کلیساهای جهان، یکی دیگر از بهترین کشورها برای سفر خارجی ایرانیان است. ویژگی جغرافیایی و فرهنگی، به علاوه سفر کم هزینه و ویزای رایگان، ارمنستان را به یک مقصد ثابت برای سفر خارجی ایرانیان تبدیل کرده است.

۴- گرجستان

دومین مقصد گردشگری محبوب ایرانیان، و جزء بهترین کشورها برای سفر خارجی ایرانیان، گرجستان است. گرجستان نیز مانند ترکیه، از کشورهای اروپایی (اوراسیایی) محسوب می‌شود؛ که برای ایرانیان ویزای رایگان صادر می‌کند (مدت زمان ویزای رایگان گرجستان، ۴۵ روز است).

گرجستان در تمام فصول سال زیبا و دیدنی است و همیشه هوایی مطبوع دارد. هم می توانید به قصد بازدید از جاهای دیدنی این کشور و هم بازدید از جشنواره‌ها و فستیوال‌ها، به این کشور کوچک و چهار فصل سفر کنید.

بهترین کشورها برای سفر خارجی ایرانیان, جدید 1400 -گهر

۵- آذربایجان

یکی از قطب‌های گردشگری جذاب در منطقه خاورمیانه، مسافت کوتاه به دلیل هم مرز بودن با ایران و سفر ارزان قیمت، باعث شده کشور آذربایجان به یکی از بهترین کشورها برای سفر خارجی ایرانیان تبدیل شود. همچنین نزدیکی فرهنگی مردم آذربایجان و ایران باعث می شود، در این کشور احساس غریبگی نکنید.

۶- تایلند

جزایر اقماری و رویایی، طبیعت و آثار باستانی زیبا و شهرهای رنگارنگ و تجاری، کشور تایلند را به بهترین کشور برای خوشگذرانی تبدیل کرده است. علاوه بر اینکه هزینه گزاف سفرهای اروپایی را هم نخواهید داشت.

۷- چین

کشور مدرن چین، از نظر طبیعی، تاریخی و تفریحی و همچنین مراکز خرید متعدد، جزء بهترین کشورها برای سفر خارجی ایرانیان است. هزینه سفر به چین با برنامه‌ریزی درست یا سفر با تور، می‌تواند مقرون‌به‌صرفه‌تر از هزینه سفر به کشورهای دیگر باشد.

۸- سریلانکا

کشور آسیایی و زیبای سریلانکا با طبیعت بکری که دارد؛ از بهترین کشورها برای سفر خارجی ایرانیان است. سواحل طلایی، کوهستان‌ها و جنگل‌های این کشور در تمام دنیا معروف است.

۹- مالزی

اگر به دنبال یک کشور آسیایی توریستی و پر از رنگ و لعاب هستید، کشور پر هیجان مالزی، سرزمین هزار و یک جزیره و بلندترین ساختمان‌های دنیا را از دست ندهید. بدون ویزا می‌توانید ۱۴ روز در مالزی به گشت و گذار بپردازید.

۱۰- هند

سفر به هند، سرزمین عجایب برای همه هیجان‌انگیز است. فرهنگ خاص، شهرها و آثار باستانی هزار و یک رنگ و جذاب هند، آن را به مقصد توریستان سراسر دنیا تبدیل کرده است. هزینه‌های ارزان اقامت، غذا و حمل‌و‌نقل عمومی هند، باعث می‌شود سفر مقرون‌به‌صرفه‌ای داشته باشید.

بهترین کشورها برای سفر خارجی: کشورهای با ویزای رایگان

بهترین کشورها برای سفر خارجی ایرانیان, جدید 1400 -گهر

علاوه بر ترکیه، ارمنستان، مالزی و گرجستان، بعضی کشورهای اقیانوسیه نیز ویزای رایگان برای ایرانیان دارند. ایالت فدرال میکرونزی (۳۰ روز)، جزایر کوک و نیووی، از کشورهای ساحلی در منطقه اقیانوسیه هستند. ویزای این سه کشور برای سفر ایرانیان رایگان است. ممکن است اسم این سه کشور تا به حال به گوشتان نخورده باشد، اما طبیعت بکر این جزیره‌ها و سواحل پر آرامش آن‌ها، سفر دل‌انگیزی را برای شما به همراه خواهد داشت.

ممکن است بخواهید دورتر بروید و پا در قاره آمریکا بگذارید. برای سفر بدون ویزا به قاره آمریکا نیز، چند کشور پیش رو دارید. کشور زیبای اکوادور در آمریکای شمالی به مدت ۹۰ روز، و ونزوئلا در آمریکای جنوبی به مدت ۱۵ روز، ویزای رایگان به ایرانیان می‌دهند.

بهترین کشورها برای سفر خارجی: کشورهای با ویزای فرودگاهی

همانطور که گفتیم ویزای فرودگاهی نیز از عواملی است که شرایط سفر خارجی ایرانیان را راحت‌تر می‌کند. شما می‌توانید با در دست داشتن پاسپورت به این کشورها سفر کرده؛ و به محض ورود به فرودگاه، ویزا برای شما صادر خواهد شد.

کشورهای آسیایی: کامبوج، نپال، جمهوری آذربایجان، ماکائو، سریلانکا، لبنان، مالدیو، تیمور شرقی، سوریه

کشورهای آفریقایی: جمهوری بنین، ماداگاسکار، کیپ ورد، کنیا، موریتانی، موزانبیک، مجمع الجزایر قمر، رواندا، گینه بیسائو، زیمباوه، تانزانیا، توگو، سیشل، اوگاندا، سومالی، جیبوتی

کشورهای اقیانوسیه: ساموآ، پلائو، تووالو

بهترین کشورها برای سفر خارجی: کشورهای با ویزای الکترونیک

دسته دیگری که جز بهترین کشورها برای سفر خارجی ایرانیان محسوب می‌شود؛ کشورهای با ویزای الکترونیک هستند. نیوزلند، قطر، کنیا، زامبیا، سائوتومه پرنسیپ، گابن، لسوتو، سنت کیتس و نویس، آنتیگوآ و باربودا و لسوتو جزء این کشورها هستند. مراحل اخذ ویزای این کشورها، سریع و به صورت آنلاین است.

در بین تمام کشورهایی که برای سفر خارجی ایرانیان معرفی کردیم؛ ترکیه محبوب‌ترین گزینه در تمام سال‌های اخیر بوده است. اگر قصد سفر به ترکیه برای اولین بار را دارید؛ یکی از دو شهر آنتالیا و استانبول را انتخاب کنید. سفر به آنتالیا، شهر رویایی ترکیه و سفر به استانبول شهر اروپایی و جذاب هیچگاه از یادتان نخواهد رفت.

مخصوصا اگر سفری با تورهای آژانس‌های گردشگری داشته باشید، زیرا با همراهی آنها هیچ جاذبه‌ای را در مقصد از دست نخواهید داد. یکی از بهترین آژانس‌های گردشگری، آژانس مسافرتی گردشگران است؛ که انتخاب‌های متنوع برای همه شرایط در اختیارتان قرار می‌دهد.

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم بهترین کشورها برای سفر خارجی ایرانیان را به شما معرفی کنیم. این روزها به دلیل گرانی ارزها، سفر خارجی کمی سخت‌ شده است. اما سفر به بعضی کشورها می‌تواند هزینه کمتری داشته باشد. و یا به دلیل داشتن ویزای رایگان، امکان سفر راحت‌تری را داشته باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو