بهترین شخصیت‌های زن هالیوودی (قسمت دوم)

بهترین شخصیت‌های زن هالیوودی (قسمت دوم)


منبع: فوت و فن

137

1400/8/27

09:43


بهترین شخصیت‌های زن هالیوودی (قسمت دوم)

«هالیوود نقش‌های خوبی به زنان نمی‌دهد.» این حرفی است که هر چند وقت یک بار می‌شنویم. اما در این مطلب شخصیت‌های زن فراموش‌نشدنی هالیوود را با هم بررسی می‌کنیم. شخصیت‌‌هایی که با پرداخت خوب، برای همیشه در ذهن ماندگار مانده‌اند.

هالیوود ریپورتر در آخرین نظر سنجی که انجام داده از بازیگران، نویسندگان کارگردانان و دیگر دست اندرکاران هالیوود خواسته تا شخصیت‌های زن مورد علاقه‌شان را انتخاب کنند. بیش از هزار و هشتصد نفر در این نظرسنجی شرکت کردند اما نتیجه نشان داد که بین زنان و مردان اختلاف سلیقه چندانی وجود ندارد. همه ما از دیدن شخصیت‌های زن انتخاب شده لذت برده و می‌بریم.

 

فیوریوسا/مکس دیوانه: جاده خشم

با بازی چارلیز ترون

f01

نویسنده فیلم‌نامه مکس دیوانه می‌گوید که جرج میلر(کارگردان) ایده شخصیت زنی جنگجو و یک دست را در سر می‌پروراند که مقابل شخصیت مکس دیوانه قرار بگیرد. دو روح رنج کشیده‌ای که می‌توانستند رنج یکدیگر را التیام ببخشند. میلر در ایده‌های اولیه‌اش موهای فیوریوسا را بافته و محکم  بسته شده تصور می‌کرد، اما این خود چارلیز ترون بود که در نهایت مدل موی تراشیده‌ را پیشنهاد کرد.

 

آریا استارک/بازی تاج و تخت

با بازی مِیسی ویلیامز

f02

در طول سریال شخصیت‌های کمی به اندازه آریا رنج کشیده‌اند: پدرش در مقابل چشمانش گردن زده شد، خانواده‌اش قتل عام شدند و نابینا شد. اما طرفداران سریال عاشق روحیه جنگجو و شکست ناپذیر او هستند.

 

رِی/جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد

با بازی دیزی رایدلی

f03

وقتی دیزی رایدلی به گروه بازیگران قسمت هفتم جنگ ستارگان پیوست، هیچ ایده‌ای از شخصیتی که بازی می‌کرد نداشت و فیلم‌نامه را نخوانده بود. اما این شخصیت که دختری قوی و جذاب است به یکی از ماندگارترین و پرطرفدارترین شخصیت‌های مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان بدل شد.

 

کتنِس اِوِردین/هانگر گیمز

با بازی جنیفر لارنس

f04

صحنه‌ای که کتنس به جای خواهرش داوطلب شرکت در بازی‌های مرگبار می‌شود، صحنه‌ای است که همیشه در خاطر تماشاگر می‌ماند. بازیگران بسیاری برای بازی در این نقش انتخاب شده بودند اما سرانجام این جنفیر لارنس بود که با بازی زیبایش این نقش را از آن خود کرد.

 

رایپلی/مجموعه‌ فیلم‌های بیگانه

با بازی سِگورنی ویوِر

f05

رایپلی اولین قهرمان زن مجموعه فیلم‌های مدرن هالیوودی است. زنی محکم و نترس که با بیگانه‌های فضایی رو به رو می‌شود.

 

مری پاپینز/مری پاپینز

با بازی جولی اندروز

f06

 جولی اندروز نقاط مشترک زیادی با مری پاپینز دارد و یک خانم انگلیسی واقعی است. نویسنده کتاب با انتخاب او موافق نبود، اما بازی شاد و بی همتای جولی اندروز او را به یگانه مری پاپینز هالیوود بدل کرده است.

 

دنریس تارگرین/بازی تاج و تخت

امیلیا کلارک

f07

دنریس دختری جذاب است که با اژدهایانش به سرزمین‌های زیادی حمکرانی می‌کند. کلارک برای بازی در این نقش از کیت بلانشت و مادرش الهام کرفته است.

 

میراندا پریسلی/شیطان پرادا می‌پوشد

با بازی مریل استریپ

f08

مریل استریپ آنقدر عاشق این شخصیت شده بود که در تمام طول فیلمبرداری این فیلم، این شخصیت را حفظ کرده بود. شخصیت میراندا با آن صدای زمزمه مانند و موهای سفیدش، یکی جذاب‌ترین شخصیت‌های فیلم‌های هالیوودی است.

 

بافی سامرز/ بافی شکارچی خون‌آشام

با بازی سارا میشل گلار

f09

بافی دانش آموز دبیرستانی بود که نه تنها با مشکلات دوران نوجوانی، بلکه با مشکلات دنیای دیگر و خون آشام‌ها و اشباح هم دست و پنجه نرم می‌کرد.

 

 

شاهزاده خانم لِیا/جنگ ستارگان

با بازی کَری فیشر

f10

شاهزاده خانم لِیا شخصیتی است که بین مردان و زنان به یک اندازه طرفدار دارد و از این نظر، یکی از استثناهای هالیوود به شمار می‌رود.

 

هرماینی گرنجر/هری پاتر

با بازی اما واتسون

f11

محبوب‌ترین شخصیت این لیست، دختری جادوگر و باهوش از دنیای هری پاتر است. شخصیتی که اما واتسون در هنگام بازیش تنها یازده سال داشت و به سرعت به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های هالیوود تبدیل شد. هرماینی به سمبلی برای دخترانی بدل شد که در عین باهوش بودن، مهربان و محکم و استوار هم بودند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو