آقا ما چند هفته ای نبودیم و کلی مشکلات ریخته بود سرمون که فعلاً بی خیال شده و ذره بین هم برگشته! خیلی صحبت نکنم و بریم سروقت تمشکی و زرینی های هفته ببینیم چه خبره!

جان ویک 4

Zarin

در هفته ای که گذشت، کیانو خان ریوز آمد و در یک حرکت با مرام و البته مایه دارانه، بدلکاران «جان ویک 4» رو دور خودش جمع کرد و گفت:« میدونم زیاد مشت و لگد می خورید و از در و دیوار ساختمانم پرت میشید پایین..میدونم همیشه یه تیزی چیزی هست که بره تو یه جاتون..برای همین امروز تصمیم گرفتم یه ساعت رولکس 10 هزار دلاری بهتون بدم تا از خجالتتون در بیام..شمام به بزرگی خودتون اون تیزی میزی هایی که رفته توی بدنتون رو ببخشید!»

ما هم این جا به دلیل آنچه که «مرام مایه داری» می نامیم، لوح زرینی را به کیانو ریوز تقدیم می کنیم که کلاً زندگی عادی پیش گرفته و شبیه سلبریتی های دیگه رفتار نمیکنه. خلاصه اگه دیدینش از کنارش رد بشین یه چک و لگدی چیزی بخورین شاید رولکس 10 هزار دلاری گیرتون اومد که 300 میلیونی (تا این لحظه که می نویسم!) شما رو کاسب کرد!

بهاره رهنما

68466

در هفته ای که گذشت، سرکار خانم بهاره رهنما ویدئویی از خودشون منتشر کردند که صدای همه رو درآورد. خلاصه صحبت های ایشون این بود:« آقا هرکی تا 30 سالگی نتونه به ثبات مالی برسه و زندگی داشته باشه بی دست و پا هست و به درد نمیخوره! منو نگاه کنید، قشنگ همه چیز دارم چون همیشه کار کردم!»هیچی دیگه، این حرف باعث شد تا یه موج سهمگین توی فضای مجازی راه بیفته و حتی همکارای ایشونم بهش حمله کنند!

گفتنی ها گفته شده و ما فقط این جا به دلیل آنچه که «در هپروت بودن سلبریتی ایرانی» می نامیم، تمشک زرینی را به خانم رهنما تقدیم می کنیم و امیدواریم که حداقل مسئولیت پذیری اجتماعیش یه اپسیلون شبیه سلبریتی های خارجی باشه..فقط یه اپسیلون!

آلک بالدوین

68466

آقا دو هفته پیش داشتیم کارامون رو می کردیم که خبر رسید آلک بالدوین زده یه نفر رو سر فیلمبرداری کشته!

ماجرا رو که بررسی کردیم دیدیم یه اسلحه واقعی آوردن سر صحنه و مسئول اسلحه هم حالا شیرین زده یا هرچیز دیگه ای، یادش رفته بگه که تو اسلحه گلوله واقعیه! نتیجه این شده که کارگردان گفته:« 3..2..1» و بالدوین هم شلیک کرده زده فیلمبردار فیلم «Rust» رو کشته!

احتمالا خیلی هاتون دیگه از ابعاد ماجرا مطلع هستید و نیازی به توضیح بیشتر نیست. اما این طور که به گوش رسیده، ظاهراً قراره یه سری تغییرات درباره وجود اسلحه سر صحنه فیلمبرداری اعمال کنند که دیگه کلاً شرش از سر سینما کنده بشه و جاش تفنگ های مشقی و ترقه ای جایگزین بشه.

به هر روی، ما این جا به دلیل آنچه که «سهل انگاری مرگبار در هالیوود» می نامیم، تمشک زرینی را به عوامل فیلم «Rust» و از جمله خود آلک بالدوین تقدیم می کنیم که قبل از شروع فیلمبرداری نگفته یه چک بکنم ببینم این توش فشنگه یا مشنگه و همین جوری از اسلحه استفاده کرده!

شفیع کدکنی

68466

آقا دو سه هفته پیش بود که یه تبلیغ سمی در اینترنت مشاهده شد و کلی خبرساز شد!

ماجرا هم این بود که مهندسین شرکت «ایزی لایف» در حال تبلیغات برندشان بودند که یکدفعه چهره استاد شفیعی کدکنی رو با لبخند دیدیم که کنارش لوگوی ایزی لایف درج شده بود!

اولش که دیدیم اومدیم فکر کردیم که حتما خبریه و ما در جریان نیستیم اما بعدش دیدیم بله، اساتید اومدن عکس آدم کهنسال بزارن روی محصول شون و تبلیغ کنن که گشتن و عکس شفیعی کدکنی رو پیدا کردن و گفتن کی به کیه، همینو بزاریم که داره میخنده و بگیم ایزی لایف برای افراد پیر خیلی مناسبه! هیچی دیگه همین!

ما هم این جا به دلیل آنچه که «درود و دو صد درود به تیم مارکتینگ ایزی لایف» می نامیم، تمشک زرینی را به این شرکت تقدیم می کنیم که کاری کرد کارستون. البته کمی بعدتر این شرکت بیانیه داد و عذرخواهی کرد اما خب بهرحال اقدامی که انجام شد بعید میدونم به این زودیا فراموش بشه!

تهیه کنندگان سینما پیمان جبلی صدا و سیما

68466

آقا در هفته ای که گذشت، اعضای شورایعالی تهیه کنندگان بلند شدند رفتند پیش رئیس صدا و سیما و جلسه برگزار کردند.

حالا ماجرای این جلسه چی بوده؟ اینکه اساتید اومدن پیشنهاد دادن که صدا و سیما بیاد قیمت خرید فیلم های ایرانی رو بالاتر ببره و در عوض تهیه کنندگان هم فیلم های سینمایی شون رو با معیار صدا و سیما بسازند که دو سر برد باشه!

بعد که ما میاییم میگیم وضعیت سینمای ایران وخیمه و کلا معلوم نیست کی به کیه میگن نه دارین سیاه نمایی می کنید! دیگه از این سیاه نمایی تر که شما میرین یه جایی می نشینید واسه دوزار پول بیشتر میگین ما کلاً سیستم فیلمسازی مون رو تغییر میدیم و هرجور شما دوست دارین فیلم می سازیم؟چه کاریه دیگه یکدفعه ای صدا و سیما رو بزارین پول ساخت فیلم ها رو بده که دیگه اسم سینما روش نخوره و مستقیماً تکلیف تماشاگر مشخص باشه!

ما این جا به دلیل آنچه که «سینما تله» می نامیم، تمشک زرینی را به عزیزان اعضای شورایعالی تهیه کنندگان تقدیم می کنیم و پیشنهاد می کنیم که خودشون رو خسته نکنند و الکی درگیر مسائل جانبی نشوند و به جاش، پروژه ها رو دست خود صدا و سیما بدن که صفر تا صدش رو تهیه کنه و از صدا و سیما پخش کنه که اقدام بدی هم نیست و همه جای دنیا تلویزیون های دولتی فیلم و سریال میسازن و پخش می کنند اما دیگه بهش سینمایی نمیگن!

آیس کیوب

68466

در هفته ای که گذشت، مهندس آیس کیوب از بازی در فیلم «Oh Hell No» کناره گیری کرد و دلیلشم نزدن واکسن کرونا بود!

ظاهراً بزرگوار معتقده که زدن واکسن کرونا دروغ و کلاً دنیا میخواد با زدن این واکسن مردم رو کنترل کنه و از این جور چیزها. حالا نمونه داخلی اینم زیاد داریما، مثل اینایی که میگن چیپ تولید میشه که توی واکسن بریزن و بعد تزریق کنن بهمون که بخوان کنترل مون کنند!

به هر روی، ما ما این جا به دلیل آنچه که «توهم قرن بیست و یکمی» می نامیم، تمشک زرینی را به مهندس آیس کیوب تقدیم می کنیم که داده های علمی و صحبت های پزشکان در سراسر دنیا رو کلا کشک حساب کرده و معتقده که:« نه اینا همه شون دروغ میگن و میخوان ما رو کنترل کنند!»

 

ذره بین  

* شما می‌توانید گزینه‌های " لوح زرین بگیر یا تمشک بگیر"  سینمایی یا تلویزیونی تان را به ما معرفی کنید تا آنها را در همین بخش معرفی کرده و جوایزشان را تقدیمشان کنیم! 

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به صفحه اینستاگرام مووی مگ بپیوندید