زیباترین جزایر جهان – بخش اول

زیباترین جزایر جهان – بخش اول


منبع: فوت و فن

82

1400/8/28

20:50


زیباترین جزایر جهان – بخش اول

جزایر همیشه همانند تکه‌ای از بهشت بوده‌اند. جزیره‌ها همیشه مکان‌های بسیار عالی برای گذراندن اوقات فراغت به شمار می‌روند. با این حال، همه جزیره‌ها مثل یکدیگر نیست. برخی از جزایر، نسبت به دیگر جزایر، زیباتر و جذاب‌تر هستند.

در ادامه با ما همراه باشید تا زیباترین جزایر جهان را به شما معرفی کنیم.

۱- مالدیوز

Maldives

Maldives

مالدیوز دارای برخی از زیباترین  فریبنده‌ترین جزایر جهان است اما این دریا است که باعث درخشش این جزایر شده است. آب‌های درخشان با شفافیت بسیار زیاد، در کنار ساحلی با شن‌های سفید رنگ قرار گرفته است. مجمع‌الجزایر مالدیوز، شامل بیست و شش جزیره مرجانی طبیعی است که از لحاظ ارتفاع از سطح دریا، در پایین‌ترین سطح در سرتاسر سیاره زمین قرار دارد. این جزایر مرجانی در بلندترین نقطه خود، ارتفاعی نزدیک به سه متر دارند. این در حالی است که این ارتفاع، هر ساله کمتر می‌شود. در زیر آب‌های درخشان این جزایر، غواصان می‌توانند از طبیعت و حیات زیر دریا لذت ببرند. موج‌سواران نیز می‌توانند تجربه بسیار خوبی در آب‌های این جزایر داشته باشند. استراحتگاه‌های مجللی روی این جزایر وجود دارند که دارای غذاهای دریایی متنوعی هستند.

۲- بورا بورا، شبه جزیره فرانسوی

Bora Bora, French Polynesia

Bora Bora, French Polynesia

جزیره آتشفشانی و سرسبز بورا بورا در درون آب‌های اقیانوس آرام جنوبی قرار گرفته است و شکلی شبیه به سومبررو یا کلاه پهن اسپانیایی دارد. بهترین جنبه این طبیعت زیبای گرمسیری، تالاب درخشان و فیروزه‌ای رنگ آن است. انواع ماهی‌ها، لاکپشت‌ها و کوسه‌ها در درون این آب‌ها زندگی می‌کنند و چندین جزیره کوچک در درون این تالاب وجود دارند. این جزیره، کاملا فرانسوی است و غذاها و خوراک‌هایی مطابق با آن دارد. غواصان می‌توانند در درون آب‌های این مکان گردش کنند و علاقه‌مندان به پیاده‌روی و کوهنوردی نیز می‌توانند در درون جنگل‌های پر از نخل این جزیره، قدم بزنند.

۳- پالاوان، فیلیپین

Palawan, Philippines

Palawan, Philippines

پالاوان در کشور فیلیپین را می‌توان قطعه‌ای از بهشت دانست. این جزیره، تا جنوب غربی کشور فیلیپین تا بورنئو ادامه دارد. در این مکان، قله‌های ماسه‌سنگی و سرسبز از درون آب‌های دریا بالا آمدند. آب‌های این مکان به قدری شفاف است که می‌تواند ماهی‌ها را از سطح آب مشاهده کرد. سواحلی با ماسه‌های سفید و درخشان، دور این جزیره را پوشانده است و این در حالی است که در داخل جزیره، درختان و جنگلی سرسبز قرار گرفته است. این جزایر زیبا در کشور فیلیپین، دارای حیات وحشی منحصربه‌فرد و خارق‌العاده است. یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری در پالاوان، پارک ملی پیورتو پرینسسکا است. این پارک، یک سیستم غاری شگفت‌انگیز است که به عنوان میراث یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

۴- سیشل

Seychelles

Seychelles

جزایر سیشل، بسیار تماشایی و بکر است. این جزایر در شرق کشور کنیا قرار گرفته است شامل صد و پانزده جزیره مرجانی و گرانیتی نسبتا دست نخورده است. این مکان دارای جاذبه‌های گردشگری مختلفی است. این مجمع‌الجزایر دارای جنگل‌ها، صخره‌های مرجانی، سواحل زیبا و پر از نخل است که به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند. تقریبا نیمی از تمام این منطقه که شامل جزیره‌های کوچک و استوایی است، تحت حفاظت قرار دارند و بسیاری از این جزایر، در درون پناهگاه‌های حیات وحش دریایی قرار دارند که آن را تبدیل به مکانی بسیار ایده‌آل برای غواصی می‌کند. جزایر سیشل دارای برخی از غنی‌ترین مناطق ماهیگیری است که آن را به مقصدی برای صیادان تبدیل کرده است.

۵- سانتورینی، یونان

Santorini, Greece

Santorini, Greece

جزیره سانتورینی در کشور یونان، از جمله جزیره‌های بسیار زیبا و محبوب در سرتاسر جهان به شمار می‌رود. در سواحل این جزیره، ویلاهای سفید رنگی قرار دارند که بر روی صخره‌های آتشفشانی ساخته شده‌اند. در میان این ویلاها، کلیساهایی با گنبدهای آبی قرار دارند که واقعا متمایز هستند. در بالای صخره‌های گدازه‌ای سیاه، شهرک‌های فیرا و اویا قرار گرفته‌اند که زیباترین و تماشایی‌ترین مکان این جزیره به شمار می‌روند. شهرک اویا، از جمله مکان‌هایی است که بیشتری تصویر از آن گرفته شده است. از جمله دیگر جاذبه‌های این جزیره، می‌توان به ساحل پریسا با ماسه‌های سیاه اشاره کرد.

۶- جزایر کوک

The Cook Islands

The Cook Islands

جزایر کوک، مکانی دیدنی و فرازمینی در جنوب اقیانوس آرام به شمار می‌رود. این جزایر میان شبه جزیره فرانسوی و ساموآ قرار گرفته است اما از همه نظر، ارتباطی بسیار قوی با نیوزیلند دارد. جزایر کوک شامل پانزده جزیره است که از جمله زیباترین و تماشایی‌ترین جزایر در اقیانوس آرام جنوبی به شمار می‌روند. از جمله جاذبه‌های گردشگری این جزایر می‌توان به تالاب‌های درخشان، سواحل پر از نخل و قله‌های آتشفشانی اشاره کرد. علاوه بر این، ساکنین محلی این جزایر، از جمله مهربان‌ترین و مهمان‌نوازترین مردمان هستند.

۷- بالی، اندونزی

Bali, Indonesia

Bali, Indonesia

جزیره بالی در کشور اندونزی، پر از معابد مذهب هندو است. این جزیره دارای مزارع سرسبز برج و غذاهای محلی متنوعی است. موج‌سواری، شنا و حمام آفتاب، از جمله فعالیت‌هایی هستند که می‌توان در سواحل زیبای این جزیره انجام داد. گردشگران و مسافران می‌توانند در این جزیره، از مکان‌های مختلفی دیدن کنند و فعالیت‌های متنوعی انجام بدهند. از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به بازدید از معابد، گردش در مناظر سرسبز جزیره، خرید کردن، کوهنوردی و درمان از طریق آبگرم اشاره کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو