کمبود این ویتامین باعث خارش بدن می‌شود

67

1400/9/3

17:19


خشکی پوست شایعترین علت خارش پوست بدون بثورات پوستی یا سایر تغییرات پوستی است. اما ارتباطی بین خشکی پوست و کمبود ویتامین وجود دارد

کمبود این ویتامین باعث خارش بدن می‌شود

به گزارش بهداشت نیوز، به دلیل وجود دلایل زیادی خارش پوست ایجاد می شود. این می تواند با یا بدون بثورات ، در مناطق کوچک یا کل بدن ایجاد شود. شناسایی علت برای اطمینان از درمان مناسب بسیار مهم است. در حالی که دلایل مختلفی برای خارش پوست وجود دارد، کمبود ویتامین B12 ارتباط مستقیمی با بیماری های پوستی مانند اگزما ندارد. با این حال، ویتامین B12 برای سلامت پوست مهم است و ممکن است که یک درمان احتمالی برای اگزما باشد. 

کمبود کدام ویتامین باعث خارش بدن میشود؟
 

نکته
خارش پوست و کمبود ویتامین B12 ارتباط مستقیمی ندارند، اما عدم دریافت کافی این ماده مغذی حیاتی در رژیم غذایی ممکن است بر سلامت پوست تأثیر بگذارد.

ویتامین B12 چیست؟

ویتامین B12 برای تشکیل سلول های قرمز خون، عملکرد عصبی و سنتز DNA ضروری است. ویتامین B12 محلول در آب، نقشی اساسی در متابولیسم پروتئین و حفظ سیستم عصبی مرکزی دارد.

مقدار توصیه شده رژیم غذایی (RDA) ویتامین B12 به سن، جنسیت و وضعیت سلامتی فعلی شما بستگی دارد. زنان باردار یا شیرده به مقادیر بیشتری احتیاج دارند. به طور متوسط​​، RDA برای مردان و زنان 14 ساله و بالاتر 2.4 میکروگرم در روز است. برای تأمین RDA و افزایش سطح B12 ، می توانید انواع محصولات حیوانی مانند گوشت گاو، مرغ، لبنیات، تخم مرغ و صدف  یا مکمل آن ها را مصرف کنید. مکمل ویتامین B12 به بیشتر مولتی ویتامین ها اضافه می شود یا می توانید آن را در قرص های مستقل، از طریق تزریق یا از طریق تجویز پزشک دریافت کنید.

 

علائم کمبود ویتامین B12
سطح پایین ویتامین B12 ممکن است به صورت خارش پوست بروز نکند، اما به صورت کم خونی، از دست دادن تعادل، ضعف و بی حسی یا گزگز در بازوها و پاها ظاهر شود. کمبود ویتامین B12 خفیف ممکن است هیچ علامت و علائمی نداشته باشد. اما ممکن است باعث خستگی، تنگی نفس، اسهال، عصبانیت، بی حسی یا احساس گزگز در انگشتان دست و پا شود.

سیب عصبی می تواند از کمبود شدید ناشی شود. ویتامین B12 فقط در غذاهای حیوانی وجود دارد و توسط بدن سنتز نمی شود، بنابراین اگر گیاه خوار یا وگان هستی ، بیشتر در معرض خطر کمبود قرار دارید. اگر مشکوک به کمبود ویتامین B12 هستید، برای بررسی با پزشک خود در ارتباط باشید.

ویتامین B12 برای خارش پوست (خشکی پوست و کمبود ویتامین)
در حالی که خارش پوست و کمبود ویتامین لزوماً با هم ارتباط ندارند، ویتامین B12 موضعی و سایر داروهای جایگزین ممکن است برای درمان اگزما موثر باشند. اگزما نوعی بیماری پوستی است که با بثورات ملتهب، خارش شدید، تورم، قرمزی و تاول هایی که ترشح و پوسته پوسته می شوند مشخص شود.

منبع: salamdonya

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو