برترین جاذبه‌های گردشگری انگلیس – بخش اول

برترین جاذبه‌های گردشگری انگلیس – بخش اول


منبع: فوت و فن

146

1400/9/8

15:16


برترین جاذبه‌های گردشگری انگلیس – بخش اول

یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در سرتاسر جهان، انگلیس است. این کشور، دارای مقاصد گردشگری مختلفی است که برای هر گردشگر و مسافری جالب به نظر می‌رسند. انگلیس که بخشی از بریتانیا به شمار می‌رود، کشوری کوچک و تاثیرگذار در طی تاریخ بوده است. این کشور دارای شهرهای هیجان‌انگیز و سنت‌های فرهنگی غنی است. مکان‌های تاریخی بی‌شماری در این کشور وجود دارند که قدمتی بیش از چندین قرن دارند.

در ادامه با ما همراه باشید تا برترین جاذبه‌های گردشگری انگلیس را به شما معرفی کنیم.

۱- استون هنج

Stonehenge

Stonehenge

استون هنج، در حدود ده مایلی از شهر تاریخی سالیسبری قرار دارد. این مکان، یکی از شناخته‌شده‌ترین مکان‌های تاریخی در سرتاسر قاره اروپا به شمار می‌رود. برای ورود به محوطه این مکان تاریخی، گردشگران باید از قبل بلیط تهیه کنند. تسهیلات و مکان‌هایی در محوطه این مکان تاریخی وجود دارند که گردشگران و مسافران را راهنمایی می‌کنند و به توضیح در مورد این دویست و پنجاه شی باستانی می‌پردازند. این مکان تاریخی در حدود ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سال پیش از میلادی مسیح ساخته شده است. پس از بازدید از این مکان، می‌توان از خانه‌های نوسنگی بازسازی شده دیدن کنید که ابزارها و تجهیزات زندگی نوسنگی را به نمایش در آورده‌اند.

۲- برج لندن

Tower of London

Tower of London

برج لندن، تاریخی پر از فراز و نشیب را پشت سر گذاشته است. این برج به عنوان، زندان، کاخ، خزانه، رصدخانه و نمایشگاه جانوران مورد استفاده قرار گرفته است. برج لندن، یکی از برجسته‌ترین جاذبه‌های گردشگری در شهر لندن به شمار می‌رود. عمدتا، از این بنا به عنوان مهم‌ترین سازه در انگلیس یاد می‌شود. این مکان به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در مرکز این قلعه قرار گرفته در کنار رودخانه تایمز، برج سفید قرار دارد. این برج در تاریخ ۱۰۷۸ میلادی توسط ویلیام فاتح ساخته شده است. این برج محل جاذبه‌های شگفت‌انگیزی است که شامل صف شاهان است که قدیمی‌ترین جاذبه توریستی محسوب می‌شود. در این مکان، کلکسیونی از زره‌های سلطنتی قرار گرفته است. مجموعه جواهرات سلطنتی نیز در این برج قرار گرفته‌اند. برج لندن، مساحتی بیش از هیجده هکتار را پوشانده است که آن را به مکانی بسیار ایده‌آل برای گردش و کاوش تبدیل می‌کند.

۳- حمام‌های رومی باث

The Roman Baths and Georgian City of Bath

The Roman Baths and Georgian City of Bath

شهر باث، از جمله شهرهای کوچک در کشور انگلیس به شمار می‌رود که هر گردشگر و مسافری باید از آن دیدن کند. این شهر زیبا و جالب توجه در سامرست قرار گرفته و دارای جاذبه‌های گردشگری خارق‌العاده بسیاری است. مشهورترین جاذبه گردشگری در این شهر، حمام‌های رومی هستند که حدود دو هزار سال قدمت دارند. این حمام‌ها پیرامون چشمه‌های آبگرم این شهر ساخته شدند. شهر باث همچنین برای خانه‌های گرجستانی عسلی رنگ خود شناخته می‌شود. از جمله این خانه‌ها در رویال کرسنت وجود دارند. بیش از پانصد عدد از خانه‌های این شهر از لحاظ تاریخی یا معماری اهمیت دارند، از همین رو، این شهر به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

۴- موزه بریتانیا

The British Museum

The British Museum

موزه بریتانیا، شامل برخی از برترین مجموعه‌های آثار باستانی در جهان است. این موزه، بیش از سیزده میلیون اثر از آشور، بابل، مصر، یونان، امپراتوری رم، چین و اروپا را در خود جای داده است. مشهورترین اثر باستانی در این موزه، مرمر نماهای الگین از پاراتنون در آتن و همچنین رزتا استون هستند. با این حال، آثار باستانی بسیار جذاب دیگری در این موزه وجود دارد که مطمئنا هر گردشگر و مسافری را وا می‌دارد تا از این موزه دیدن کنند. مجموعه آثار مصر باستان در این موزه، بزرگترین مجموعه آثار مصر در خارج از قاهره هستند. ذخیره‌های نقره رومی، یکی دیگر از گنجینه‌هایی است که در این موزه نگهداری می‌شود. قدمت این گنجینه به قرن چهارم میلادی باز می‌گردد و به عنوان گنجینه میلدنهال شناخته می‌شود.

۵- صومعه یورک

York Minster and Historic Yorkshire

York Minster and Historic Yorkshire

صومعه یورک، کلیسایی مهم در شهر کانتبری به شمار می‌رود. این مکان در مرکز یورک تاریخی قرار گرفته است و پیرامون آن، خانه‌ها و فروشگاه‌های نیمه چوبی قرار گرفته است. خیابان‌های عاشقانه یورک توسط دیوارهای شهر خارق‌العاده‌ای به طول سه مایل احاطه شده است. در بالای این دیوارها، شما می‌توانید نظاره‌گر مناظری بسیار زیبا از شهر و پیرامون آن باشید. در این شهر می‌توانید از موزه ملی راه‌آهن دیدن کنید که یکی از پر بازدیدترین جاذبه‌های گردشگری در کشور انگلیس به شمار می‌رود. یورک مکان بسیار خوبی برای کاوش در شمال شرقی کشور انگلیس است. از این مکان می‌توان به کاوش در یورکشایر دیلز و نورث یورک مورز پرداخت. در این گوشه از کشور انگلیس، می‌توان برخی از زیباترین شهرهای تاریخی این کشور همچون دورهام و بورلی را مشاهده کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو