نامه‌های منتشر نشده، راز مرگ همسر اسکار وایلد را برملا کردند

منبع: فوت و فن

117

1400/9/16

11:38


نامه‌های منتشر نشده، راز مرگ همسر اسکار وایلد را برملا کردند

کنستانس لوید، همسر اسکار وایلد پیشگامی در زمینه حقوق زنان، نویسنده‌ای موفق و مادر دو فرزند اسکار وایلد بود. او در سال ۱۸۹۵ بعد از رسوایی که اسکار وایلد در پی آن به زندان افتاد، همراه فرزندانش به لندن گریخت. اما بیماری مرموزی او را آزار می‌داد, او در دوران تبعیدش از سردرد، درد بدن، ضعف و لرزش دست و پا و بی حسی قسمتی از صورتش و خستگی بیش از حد رنج می‌برد. سرانجام او از سر یاس و نومیدی، روی به جراح مشهور ایتالیایی به نام «لوییجی ماریا بوسی» آورد که به او قول داد تا با انجام عمل جراحی بر روی رحمش او را به سلامتی کامل بارخواهد گرداند. اما کنستانس بعد از گذشت ۵ روز از انجام جراحی و در حالی که فقط ۴۰ سال سن داشت درگذشت.

اما واقعا چه اتفاقی افتاد؟ دسته‌ای نامه منتشر نشده که توسط نواده اسکار و کنستانس وایلد «مرلین هالند» آشکار شده‌اند ممکن است به این پرسش پاسخ دهند. متخصصین با بررسی این نامه‌ها متوجه شدند که او از بیماری رنج می‌برد که امروزه همه به خوبی می‌شناسیم: فلج چندگانه یا ALS.

در این نامه‌ها اشاره شده که کنستانس برای ۷ سال از علائم این بیماری که اوج می‌گرفته و سپس از بین می‌رفته، رنج می‌برده است، اما در دو سال پایانی، فلج و ضعف او را از پای انداخته بوده است.
در زمان مرگ کنستانس و دهه ۱۸۹۰، پزشکان اطلاعی از وجود این بیماری نداشتند و از علائم عجیب بیماری او گیج شده بودند و تنها سال‌ها بعد بود که پزشکان این بیماری عصبی را تشخصیص دادند. کنستانس در زمانی بد به بیماری بدی مبتلا شده بود.

بدشانسی دوم کنستانس، مراجعه به پزشک ایتالیایی بوسی بود که اعتقاد داشت مشکلات عصبی در زنان به رحم و تخمدان‌ها مربوط می‌شود و به همین دلیل انجام جراحی لازم است. کنستانس که پس از انجام عمل جراحی بر روی رحمش و حالت تهوع و کم آبی بدن ضعیف شده بود، احتملا بر اثر انسداد روده و یا مسمومیت خونی درگذشت.


 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو