ایلان ماسک: «تمدن دچار فروپاشی خواهد شد!»

منبع: روزیاتو

82

1400/9/17

18:07


ایلان ماسک: «تمدن دچار فروپاشی خواهد شد!»

ایلان ماسک: «تمدن دچار فروپاشی خواهد شد!»

ایلان ماسک به جهان هشدار داده و عاملی که به اعتقاد وی باعث رفتن تمدن به قهقرا خواهد شد را برملا کرده است. به گزارش Express، مدیر عامل «اسپیس ایکس» و «تسلا» مردم جهان را به منظور تضمین بقاء بشر به آوردن بچه های بیشتر سفارش کرده است. وی در رویدادی در روز دوشنبه ادعا کرد که «برای ادامه ی راه، نفرات کافی وجود ندارد.»

هشدار ایلان ماسک در حالی مطرح می شود که طبق گزارشات برای نخستین بار پس از قرن ها، جمعیت جهان رو به کاهش گذاشته است.  بر مبنای گزارش جدیدی که در نشریه The Lancet منتشر شده، جمعیت جهان به ۹.۷ میلیارد خواهد رسید و بعد تا سال ۲۱۰۰ به ۸.۸ میلیارد سقوط خواهد کرد.

این مطالعه هشدار می دهد تغییر اندازه ی جمعیت و «ساختار سنی» می تواند اثر عمیق اقتصادی، اجتماعی و ژئوپلیتیک بر دنیا داشته باشد. اوایل تابستان، مجمع جهانی اقتصاد مدعی شد که نرخ زاد و ولد در سرتاسر جهان رو به کاهش است و بخشی از این کاهش به سبب همه گیری کرونا است.

ایلان ماسک که خودش ۶ فرزند دارد، مدعی شده که رشد منفی نرخ جمعیت «یکی از بزرگ ترین خطراتی است که متوجه تمدن بشر شده است.» او تاکید می کند: «به اندازه ی کافی آدم در جهان وجود ندارد.»

در سال های اخیر بسیاری افراد به سبب ترس از اثری که بزرگ کردن بچه بر روی تغییرات آب و هوایی می گذارد، از داشتن بچه صرفه نظر کرده اند. اما ایلان ماسک این هفته مدعی شد که «خلاف این موضوع درست است» و برای جلوگیری از سقوط زمین به افراد بیشتری نیاز است.

به گفته ی استاین امیل ولست، استاد سلامت جهانی در انستیتوی IHME، آخرین باری که جمعیت جهان رو به کاهش گذاشت، در اواسط قرن ۱۴ و به واسطه ی طاعون سیاه بود.

ایلان ماسک

در حال حاضر تخمین زده می شود که جمعیت جهان ۷.۸ میلیارد نفر باشد. در سال ۲۰۰۰ جمعیت جهان ۶.۱ میلیارد بود. طبق پیش بینی این مطالعه، جمعیت حداکثر ۲۳ کشور ممکن است به نصف کاهش پیدا کند. این کشورها شامل ژاپن، اسپانیا، کره جنوبی، تایلند، پرتغال و ایتالیا می شوند.

دکتر ریچارد هورتون، سردبیر Lancet در بیانه ای گفته است: «قرن ۲۱ شاهد انقلابی در داستان تمدن بشری خواهد بود. آفریقا و جهان عرب آینده ما را شکل خواهند داد در حالی که از نفوذ اروپا و خاور دور کاسته خواهد شد. تا پایان قرن، جهان چندقطبی خواهد شد و هند، نیجریه، چین و ایالات متحده قدرت های غالب آن خواهند بود.»

بیشتر بخوانید:

سناریوهایی برای پایان دنیا؛ ۸ عاملی که می‌توانند به وقوع آخرالزمان منتهی شوند [قسمت اول]

سناریوهایی برای پایان دنیا؛ ۸ عاملی که می‌توانند به وقوع آخرالزمان منتهی شوند [قسمت دوم]

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو