یک اسموتی سرشار از فایده برای سلامتی + طرز تهیه و ارزش تغذیه‌ای

68

1400/9/17

19:06


اسموتی‌ها یکی از بهترین میان‌وعده‌های غذایی برای کودکان و نوجوانان هستند. اگر فرزند شما دانش‌آموز است و در حال سپری کردن امتحانات میان‌ترم، بهتر است که این اسموتی را برای میان‌وعده او در نظر بگیرید.

یک اسموتی سرشار از فایده برای سلامتی + طرز تهیه و ارزش تغذیه‌ای

به گزارش بهداشت نیوز، اسموتی سیب و کره بادام زمینی، حجم بالایی از پروتئین، کلسیم و ویتامین A را در خود جای داده است و می‌تواند علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز بدن فرزند شما، ‌باعث بهبود عملکرد مغز و تقویت حافظه او هم بشود. 

مواد لازم (برای 1 نفر)
شیر بادام بدون قند افزوده یا یک لیوان شیر معمولی کم‌چرب، یک لیوان

سیب کوچک پوست‌کنده و خردشده یک عدد کوچک

کره بادام زمینی 2 قاشق غذاخوری

عسل 2 قاشق چای‌خوری

پودر وانیل یک‌چهارم قاشق چای‌خوری یا عصاره وانیل یک قاشق چای‌خوری

پودر دارچین یک‌چهارم قاشق چای‌خوری

یخ 4 تا 6 قطعه کوچک

طرز تهیه
تمامی مواد را داخل مخلوط‌کن بریزید و حدود 2 تا 4 دقیقه با دور متوسط آنها را ترکیب کنید تا کاملا یک‌دست شوند. سعی کنید بعد از هر یک دقیقه مخلوط شدن مواد اسموتی، حدود 20 ثانیه دستگاه را خاموش کنید تا ترکیبات نوشیدنی شما ته‌نشین بشوند و دوباره دستگاه را روشن کنید. این کار به غلیظ شدن انواع اسموتی‌ کمک می‌کند. 

ارزش تغذیه‌ای
این اسموتی دارای 317 کیلوکالری انرژی، 8.4 گرم پروتئین،‌ 24.9 گرم کربوهیدرات، ‌5.1 گرم فیبر غذایی، 14.9 گرم قند، 18.7 گرم چربی، ‌522 واحد بین‌المللی ویتامین A، 5.3 میلی‌گرم ویتامین C، 466 میلی‌گرم کلسیم، 0.9 میلی‌گرم آهن، 7 میلی‌گرم منیزیم، 163.7 میلی‌گرم پتاسیم و 278 میلی‌گرم سدیم است.

 چرا اسموتی سیب و کره‌ بادام‌زمینی؟
سیب سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های بسیار ارزشمندی مانند پکتین است. مصرف سیب می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی و حفظ سلامت استخوان‌ها کمک کند. از طرف دیگر، مصرف روزانه سیب می‌تواند باعث کاهش کلسترول خون و تنظیم قند خون بشود. زمانی که بدن با نوسان قند خون مواجه نباشد،‌ عملکرد مغز هم بهتر می‌شود و قدرت تمرکز و حافظه،‌ افزایش پیدا می کند. به همین دلیل هم مصرف روزانه سیب می‌تواند برای کودکان و نوجوانان بسیار مفید باشد.

از طرف دیگر، کره بادام‌زمینی کم‌نمک هم حجم بالایی از پروتئین و منیزیم را در خود جای داده است که هر دوی این ترکیبات مغذی در حفظ انرژی بدن و عضله‌سازی مناسب در بدن بسیار موثر هستند. کودکان و نوجوانان به دلیل فعالیت بالایی که از نظر جسمی و مغزی در طول روز دارند، نیاز به دریافت پروتئین کافی برای عضله‌سازی و حفظ انرژی پیدا می‌کنند. از این رو،‌ مصرف خوراکی‌هایی مانند کره بادام‌زمینی می‌تواند برای آنها مفید باشد. 

منبع: سلامت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو