ورود سامانه بارشی به کشور از پایان هفته/افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهر‌های صنعتی

71

1400/9/23

10:25


ورود سامانه بارشی به کشور از پایان هفته/افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهر‌های صنعتی

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، امین حسین نقشینه کارشناس هواشناسی در مورد آخرین وضعیت جوی کشور گفت:برای امروز بارش‌های پراکنده در شرق اردبیل، گیلان، شمال خراسان رضوی همراه با وزش باد را پیش بینی خواهیم کرد.


وی ادامه داد:در سه روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار را شاهد خواهیم بود.
این کارشناس هواشناسی گفت:در شهر‌های بزرگ و صنعتی به ویژه اصفهان، تهران و کرج با افزایش غلظت آلاینده‌ها کاهش کیفیت هوا را در پیش خواهیم داشت که توصیه می‌شود کاهش تردد خودرو‌ها و کنترل فعالیت کارخانجات در طی این روز‌ها مدیریت شود.


نقشینه گفت:امروز و فردا درنواحی شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید را پیش بینی خواهیم کرد که ممکن استخیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را نیز در پیش داشته باشد.


وی ادامه داد:همچنین برای روز جمعه با ورود سامانه بارشی، بارش‌ها به صورت باران و برف در این مناطق آغاز خواهد شد؛ که به تدریج در دامنه‌های جنوبی البرز نیز پیش بینی بارش را کرده ایم.


این کارشناس هواشناسی گفت:برای روز شنبه با تقویت سامانه بارشی در دامنه‌های زاگرس بارش را خواهیم داشت همچنین شمال و شرق خوزستان، چهار محال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، کردستان و ارتفاعات تهران و البرز با ورود سامانه بارشی در سطح هشدار نارنجی قرار خواهند گرفت.

نقشینه در مورد وضعیت آب و هوایی تهران گفت گفت:طی سه روز آینده آسمان پایتخت ابری و نیمه ابری و همچنین غبار آلود خواهد بود ؛به تدریج با افزایش ابر در اواخر وقت جمعه احتمال بارش باران وجود خواهد داشت، اما شنبه تهران بارانی خواهد بود، بیشینه دما امروز در تهران ۱۲ درجه و کمینه دما درمهرآباد به ۴ درجه واهد رسید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو