آشنایی با کاربرد و انواع شارژر خورشیدی + راهنمای خرید

آشنایی با کاربرد و انواع شارژر خورشیدی + راهنمای خرید


منبع: بیتوته

108

1400/9/25

10:01


آشنایی با کاربرد و انواع شارژر خورشیدی + راهنمای خرید



درباره شارژر خورشیدی, شارژر خورشیدی همراه, شارژر خورشیدی مچی

شارژر خورشیدی یکی از تجهیزات مفید برای سفر است

 

همه چیز درباره شارژر خورشیدی 

یکی از تجهیزات ضروری در راستای سفر به دل طبیعت، شارژر خورشیدی است. شارژر خورشیدی به یک صفحه یا پنل مجهز است که با دریافت فوتون های خورشید، سبب تحریک الکترون و شکل گیری جریان برق می شود. جریان برق ناشی از انرژی خورشید در راستای تأمین شارژ دستگاه های الکترونیکی اعم از تلفن همراه و تبلت مورد استفاده قرار می گیرد. 

شارژر خورشیدی چیست؟

یکی از پیشرفت های بشر در سال های اخیر، بهره گیری از انرژی خورشیدی در راستای تولید انرژی و برق است. شارژر خورشیدی نوعی دستگاه الکترونیکی است که از پورت ورودی و خروجی بهره مند است. بر روی شارژر یک پنل خورشیدی در رنگ های سرمه ای و مشکی تعبیه شده است که انرژی پاک خورشید را به شارژ موردنیاز لوازم دیجیتالی اعم از پاوربانک و تلفن همراه تبدیل می کند. 

 

در حقیقت انسان قادر است انرژی نور را به انرژی الکتریسیته مبدل سازد. در داخل نور خورشید، انرژی وجود دارد. سلول خورشیدی به گونه ای طراحی می شود که قابلیت جذب ذره های نور به نام فوتون را دارد. سلول خورشیدی با جذب فوتون ها، سبب شکل گیری رابطه ای خاص می گردد. در طی این روند انرژی فوتون ها موجب تحریک الکترون می گردد و با حرکت الکترون در الکتریک، جریان برق شکل می گیرد. 

 

برای مدیریت و کنترل جریان برق سلول خورشیدی، مدار های الکترونیکی با چیپ های کنترلر بر روی شارژر خورشیدی تعبیه شده است. 

متداول ترین قطعه در راستای ذخیره انرژی خورشید، باتری یا خازن است. 

 

کاربرد شارژر خورشیدی 

 

انواع شارژر خورشیدی, شارژر خورشیدی, شارژر خورشیدی چیست

پاور بانک خورشیدی یکی از انواع شارژر های خورشیدی است

 

یکی از تجهیزات ضروری برای طبیعت گردان، چوپانان و کوهنوردان در راستای تأمین انرژی برق، شارژر خورشیدی است. در واقع شارژر خورشیدی مخصوص افرادی طراحی شده است که مدت زمان طولانی را در طبیعت به سر می برند. 

 

از آنجایی که در دنیای کنونی راه برای برقراری ارتباط از اقصی نقاط جهان به وسیله تلفن همراه میسر است، تأمین انرژی مورد نیاز آن به وسیله شارژر های خورشیدی اهمیت یافته است. 

 

انواع شارژر خورشیدی 

طبق نیازهای مصرف کنندگان، شارژر های خورشیدی در گونه های مختلف طراحی شده اند. 

 

پاور بانک خورشیدی 

پاوربانک خورشیدی به مثابه ی شارژر، انرژی مورد نیاز دستگاه های الکترونیکی را فراهم می کند. 

پاور بانک خورشیدی، در کنار تولید شارژ مورد نیاز، انرژی تولیدی را ذخیره می کند تا در شرایط ضروری، کاربر انرژی دستگاه را تأمین سازد. 

 

شارژر خورشیدی 

شارژر های خورشیدی، قادر به تأمین شارژ دستگاه های دیجیتالی به ویژه تلفن همراه است. در شارژر خورشیدی، انرژی ذخیره نمی گردد. 

 

معایب شارژر خورشیدی 

 

شارژر خورشیدی همه کاره, انواع شارژر خورشیدی, شارژر خورشیدی

قیمت بالای شارژر خورشیدی از معایب آن است

 

یکی از تفکرات غلط رایج در عامه مردم، عدم قابلیت تأمین شارژ در شارژر های خورشیدی در روز های ابری است.

بهتر است بدانید در شرایطی که دسترسی به خورشید میسر نمی باشد، امکان اتصال جریان الکتریکی از طریق برق شهری وجود دارد.

در ادامه مهم ترین معایب شارژر خورشیدی را عنوان می کنیم:

• قیمت بالای شارژر خورشیدی 

• نیاز به فضای باز برای شارژ کردن پاور بانک خورشیدی 

• کاهش کاربرد شارژر خورشیدی در فصول سرد سال 

 

راهنمای خرید شارژر خورشیدی 

در مشخصات فنی شارژرهای خورشیدی، ویژگی های مختلف موجود در دستگاه تعبیه شده است. یکی از نکته های اساسی موجود در مشخصات فنی، تعداد دفعات شارژر شدن باتری شارژر خورشیدی است.

 

یکی از ویژگی های برجسته در شارژر های خورشیدی، کارکرد به صورت همزمان است. در واقع یک شارژر خورشیدی مناسب در عین شارژ کردن باتری داخلی، قادر به انتقال شارژ است. با این وجود سعی کنید از استفاده همزمان پرهیز نمایید. زیرا به صورت مستقیم سبب تداخل آسیب به شارژر خورشیدی و باتری تلفن همراه می شوید. 

علاوه بر این، وجود باتری اضافی در شرایط نیاز، چراغ قوه و رقص نور در راستای درخواست کمک جزو ویژگی های مهم یک شارژر برقی به شمار می روند. 

 

کیفیت پنل خورشیدی 

یکی از ویژگی های برتر شارژر خورشیدی، برخورداری از پنل خورشیدی با کیفیت است. در واقع به موجب تأمین برق از طریق انرژی خورشید، کیفیت پنل اهمیت می یابد. 

 

شارژر خورشیدی مچی, شارژر خورشیدی همه کاره, انواع شارژر خورشیدی

ظرفیت و کارایی باتری شارژر خورشیدی حائز اهمیت است

 

ظرفیت باتری شارژر

یکی دیگر از مؤلفه های اصلی در شارژر و پاور بانک خورشیدی، ظرفیت باتری است. اکثر مصرف کنندگان از شارژر خورشیدی، علاقه مند به گشت و گذار در دل طبیعت هستند. آن ها برای تأمین شارژ مورد نیاز تلفن همراه و اقلام مختلف الکترونیکی، نیازمند شارژر هستند. لذا ظرفیت و کارایی باتری شارژر خورشیدی حائز اهمیت است. 

 

به طور مثال، زمانی که ظرفیت باتری یک تلفن همراه معادل 2000 میلی آمپر است. می بایست یک شارژر خورشیدی 4000 میلی آمپری تهیه گردد تا مصرف کننده بتواند حداقل دو مرتبه از شارژر بهره مند شود. بی شک با افزایش میزان ظرفیت ذخیره انرژی، تعداد دفعات شارژ دستگاه افزایش پیدا می کند. 

 

تعداد پورت های موجود در شارژر خورشیدی 

بی شک با افزایش تعداد پورت های شارژر خورشیدی شرایط برای شارژ کردن دستگاه های مختلف به صوت همزمان مهیا می شود. لذا یکی از مشخصه های برتری در شارژر های خورشیدی، مجهز بودن به پورت های متعدد است. 

 

ضد ضربه و ضد آب بودن شارژر خورشیدی 

همان طور که بیان کردیم بیشترین میزان استفاده از شارژر خورشیدی در طبیعت صورت می گیرد. بی شک احتمال تداخل آسیب و ورود آب به پاور بانک وجود دارد. بدین ترتیب، مقاومت شارژر خورشیدی در برابر آب و ضربه اهمیت پیدا می کند. 

 

نوع باتری 

در شارژر خورشیدی دو نوع باتری اعم از لیتیوم پلیمر و لیتیوم یون مورد استفاده قرار می گیرد. بهتر است بدانید مدرن ترین باتری که در حجم کمتری طراحی شده است، لیتیوم پلیمر می باشد. 

 

جنس صفحات خورشیدی 

 

انواع شارژر خورشیدی, شارژر خورشیدی, شارژر خورشیدی چیست

برند DP یکی از بهترین برندهای شارژر خورشیدی است

 

صفحات خورشیدی موجود در شارژر خورشیدی متشکل از جنس سیلیکون هستند. 

اکثر صفحه های خورشیدی، در راستای افزایش میزان بازدهی در حیطه 18 الی 20 درصد از سیلیکون های تک کریستالی و مونو کریستالی تشکیل می شوند. 

 

میان پنل های خورشیدی مونو کریستالی و پلی کریستال، وجه تمایز چشمگیری وجود دارد. پنل تک کریستال در راستای حرکت الکترون از یک صفحه خورشیدی استفاده می کنند. این در حالی است که در پنل های پلی کریستال، چند کریستال به منظور افزایش دامنه حرکت الکترون و راندمان تعبیه شده است. 

 

واژه راندمان حاکی از سرعت شارژ باتری دارد. لذا پنل مونو کریستال برتر از صفحه خورشیدی تک کریستال است. 

در سال های اخیر، نوعی شارژر های خورشیدی جدید با قابلیت انعطاف پذیری طراحی شده است. شارژر های خورشیدی جدید از تکنولوژی CIGS بهره مند هستند و نسبت به پاور بانک های گذشته، در سایز های باریک تری تعبیه می شوند. 

شایان توجه است، شارژر هایی نیز وجود دارند که پنل های خورشیدی آن ها از راندمان پایین تری برخودار هستند.

 

قابلیت شارژ شدن با برق شهری 

یکی از مشخصه های کاربردی در شارژر های خورشیدی، قابلیت شارژ شدن با برق شهر است. این قابلیت به مصرف کننده امکان تأمین انرژی الکتریکی در روز های بارانی را ارائه  می دهد. 

 

برترین برند های شارژر خورشیدی 

یکی از فاکتور های اصلی در راستای خرید شارژر خورشیدی، نوع برند است.

 

برند Aukey

یکی از برند های برتر و معتبر پاور بانک های خورشیدی، Aukey است. برند Aukey در سال 2005 میلادی در کشور آلمان با تولید هندزفری، کابل رابط، پاور بانک و اسپیکر فعالیت تولیدی را آغاز کرد. 

هم اکنون برند Aukey بهترین تولید کننده محصولات مختص به دستگاه های الکترونیکی می باشد. لازم به ذکر است به موجب کیفیت بالای برند Aukey، محصولات این برند در کشور ایران به وفور وجود دارد. 

 

برند DP 

یکی دیگر از برندهای برتر پاور بانک های خورشیدی، برند DP می باشد. محصولات تولیدی این برند از کیفیت ویژه ای برخوردار هستند و در اقصی نقاط جهان طرفداران متعددی دارند. 

برند DP از سال 1375 با تولید لوازم الکتریکی اعم از چراغ قوه و پاور بانک های خورشیدی و چراغ های روشنایی فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرده است. 

 

 

گردآوری: بخش کامپیوتر و اینترنت بیتوته 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو