همه فضاپیماهای داستان‌های علمی-تخیلی در یک نگاه

منبع: فوت و فن

273

1400/9/26

09:47


همه فضاپیماهای داستان‌های علمی-تخیلی در یک نگاه


اگر فرهنگ گیکی (لینک) را در اینترنت دنبال کنید، احتمالا در گوشه و کنار بخش‌هایی از این تصویر بزرگ و کامل را مشاهده کرده اید. Dirk Loechel سعی کرده تا تمامی سفینه‌های فضایی فیلم، سریال و بازی‌های علمی-تخیلی را در یک‌جا جمع کرده و آنها را از نظر اندازه با یکدیگر مقایسه کند.
 
تصویر بزرگ این چارت را دانلود کرده و نگاهی دقیقتر به آن داشته باشید. حتما سفینه ‌های آشنایی در آن خواهید یافت که یادآور بازی یا فیلم‌های جذابی هستند که پیش از این دیده‌اید. البته این چارت تنها سراغ موارد علمی-تخیلی نرفته و اندکی واقعیت را هم در آن می‌توان یافت. «ایستگاه فضایی بین‌المللی» یا ISS نیز با طول ۱۰۰ متر تلاش دارد در این میان دیده شود. هرچند که در این تصویر بیشتر به یک اسب پونی ریز‌اندام می‌ماند تا پیشرفته‌ترین سازه فضایی بشری!
 
البته در این میان چنان فضاپیماهای عظیم‌الجثه ای به تصویر کشیده شده‌اند که به سختی می‌توانید گزینه‌های مشهوری همچون سفینه Death Star سریال جنگهای ستاره‌ای را پیدا کنید. 
 
تصور کنید روزی بدانیم تمام داستان‌های علمی-تخیلی به واقعیت پیوسته و همه این فضاپیماها اطراف زمین را محاصره کرده‌اند. آیا موفق می‌شویم با آنها تماس گرفته و با صلح و دوستی کنار آییم؟ یا اینکه طبق حدس دکتر «میچیو کاکو» (لینک) برای آنها همچون لانه مورچه‌ها در کنار دیوار یک خرابه هستیم؟
 
دانلود نسخه اصلی چارت (لینک)
 
عباس واحدی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو