پرتاب ماموریت کرو 7 ناسا با موفقیت انجام شد؛ مقبلی در مسیر ایستگاه فضایی

منبع: تکراتو

3

1402/6/4

16:01


پرتاب ماموریت کرو 7 ناسا با راکت اسپیس‌ایکس موفقیت‌آمیز بود و «یاسمن مقبلی»، فضانورد ایرانی-آمریکایی طی این ماموریت عازم ایستگاه فضایی بین‌المللی شد.

پرتاب ماموریت کرو 7 ناسا با موفقیت انجام شد؛ مقبلی در مسیر ایستگاه فضایی

پرتاب ماموریت کرو 7 ناسا با راکت اسپیس‌ایکس موفقیت‌آمیز بود و «یاسمن مقبلی»، فضانورد ایرانی-آمریکایی طی این ماموریت عازم ایستگاه فضایی بین‌المللی شد.

اسپیس‌ایکس و ناسا دقایقی قبل از موفقیت مأموریت کرو-7 جهت عزیمت به ایستگاه فضایی بین‌المللی خبر دادند. این پرتاب از مرکز فضایی کندی در ایالت فلوریدای آمریکا صورت پذیرفت و حدود 8 دقیقه پس از پرتاب، بخش اول آن که همان بوستر فالکون 9 بود، به زمین برگشت و فرود موفقی را به ثبت رساند. هم‌اکنون کپسول دراگون در مسیر رسیدن به ISS قرار دارد.

در پرتاب ماموریت کرو 7 ناسا فضانوردان سوار بر کپسول دراگون و راکت فالکون 9 اسپیس‌ایکس از زمین به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) اعزام شدند. این مأموریت حامل چهار فضانورد بوده که یکی از آن‌ها «یاسمن مقبلی»، فضانورد ایرانی-آمریکایی است.

مأموریت کرو-7، همان‌طور از نامش مشخص است، هفتمین مأموریت فضایی انسانی اسپیس‌ایکس به سفارش ناسا محسوب می‌شود. البته شرکت فضایی ایلان ماسک با این مأموریت درمجموع 11 مأموریت فضایی انسانی را تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید: همکاری ناسا و IBM برای ساخت یک هوش مصنوعی متخصص علوم زمین

موفقیت پرتاب ماموریت کرو 7 ناسا

فضانوردان کرو-7 جانشین فضانوردان کرو-6 خواهند شد که در اوایل ماه مارس به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام شده بودند و حدود پنج روز بعد از رسیدن فضانوردان جدید، این پایگاه معلق در مدار را ترک خواهند کرد. فضانوردان کرو-7 احتمالاً حدود شش ماه در ایستگاه فضایی باقی می‌مانند.

در این مأموریت چهار فضانورد از چهار سازمان فضایی مختلف حضور پیدا خواهند کرد. مقبلی از ناسا فرمانده مأموریت بوده و دومین فرد ایرانی محسوب می‌شود که به فضا اعزام شده است. در کنار او «اندریاس موگنسن» از سازمان فضایی اروپا نشسته که دانمارکی است و به‌عنوان خلبان در این ماموریت حضور دارد. «ساتوشی فوروکاوا» و «کنستانتین بوریستوف» هم از سازمان فضایی ژاپن و روسیه به ISS خواهند رفت.

این چهار نفر حالا باید سفری تقریباً 29 ساعته را تجربه کنند تا در حوالی ساعت 16:20 فردا (5 شهریورماه) به وقت ایران به ایستگاه فضایی اتصال یابند.

یاسمن مقبلی بعد از رسیدن به نقطه بی‌وزنی، با تشکر از اسپیس‌ایکس بابت پروازی روان به فضا اعلام داشت: «اسپیس‌ایکس ممنون بابت پرواز. شگفت‌انگیز بود. ما شاید چهار نفر از چهار ملیت مختلف باشیم، دانمارک، ژاپن، روسیه و ایالات‌متحده، ولی یک تیم متحد با مأموریتی مشترک هستیم.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص انجام موفقیت‌آمیز پرتاب ماموریت کرو 7 ناسا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو