عجیب‌ترین مکان‌های جهان – بخش دوم

عجیب‌ترین مکان‌های جهان – بخش دوم


منبع: فوت و فن

156

1400/9/28

08:30


عجیب‌ترین مکان‌های جهان – بخش دوم

جهان پر از مکان‌های رویایی، معماری‌های خیره‌کننده و مکان‌های فوق‌العاده عجیب است. چندین عجایب طبیعی در سرتاسر جهان هستند که مشخص نیست که چه چیزی باعث شکل‌گیری آن‌ها شده است.

در این مطلب قرار است به شما عجیب‌ترین مکان‌های جهان را معرفی کنیم.

قلعه برن، رومانی

Bran Castle, Romania

Bran Castle, Romania

قلعه برن در کشور رومانی، همانند یک قلعه از داستان‌های خیالی به نظر می‌رسد. این قلعه همچنین ارتباط بسیار نزدیکی با یکی از مشهورترین رمان‌های گوتیک جهان دارد. افسانه‌ها در مورد این مکان این است که حاکم خونخوار قرن پانزدهمی به نام ولد در درون دیوارهای قرون وسطایی این قلعه به دام افتاده است. شخصیت ولد به عنوان منبع الهامی برای شحصیت دراکولا بوده است. هیچ مدرکی دال بر حضور ولد در این قلعه وجود ندارد اما با این حال، این قلعه همچنان یک جاذبه خوفناک به شمار می‌رود. این قلعه به عنوان موزه‌ای در مورد ملکه ماری از رومانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قلعه در سال ۱۹۲۰ میلادی به عنوان هدیه‌ای به این ملکه داده شده است.

تپه‌های شکلاتی، فیلیپین

Chocolate Hills, Bohol, Philippines

Chocolate Hills, Bohol, Philippines

این تپه‌های شکلاتی نه تنها بسیار زیبا هستند و به زیبایی نامگذاری شده‌اند بلکه جادویی نیز هستند. برخی از تشکیلات مخروطی شکل در این مکان، تقریبا ۱۲۲ متر ارتفاع دارند. بنابر افسانه‌ها، این تپه‌های مخروطی توسط تعداد غول بسیار بزرگ شکل گرفته‌اند. ظاهرا آن‌ها به یکدیگر گل و لجن پرت می‌کردند و در نتیجه، این سازه‌های خارق‌العاده را از خود به جای گذشته‌اند.

استون هیج، انگلیس

Stonehenge, Wiltshire, England, UK

Stonehenge, Wiltshire, England, UK

یکی از مشهورترین مکان‌های عجیب در سرتاسر جهان، استون هیج است که باعث حیرت دانشمندان، تاریخ شناسان و افراد دیگر در طی قرن‌ها شده است. این مکان نو سنگی، بیش از پنج هزار سال قبل ساخته شده است. یکی از نظریات در مورد این مکان این است که بیگانگان، این سنگ‌های عظیم را به صورت دایره شکل داده‌اند. دانشمندان در سال ۲۰۱۹ میلادی اظهار داشتند که انسان‌ها با استفاده از سورتمه‌هایی روغن‌کاری شده با چربی خون، این سنگ‌ها را به بالای این تپه کشیده‌اند.

تئوتیئواکان، مکزیک

Teotihuacán, Mexico

Teotihuacán, Mexico

جو و فضای رازآلودی پیرامون شهر تئوتیئواکان وجود دارد. این شهر، یک مجموعه هرم در شمال شهر مکزیکو است. هیچ کس به طور دقیق نمی‌داند که چه کسی این مکان را ساخته یا در آنجا زندگی کرده است. علاوه بر این، هیچ کس نمی‌داند که چرا آن‌ها این شهر را در هزار و چهار صد سال پیش رها کرده‌اند. این شهر که دارای معابد، ساختمان‌های آپارتمان مانند و قبرستان است، بعدا به زیارتگاهی برای قوم آزتک تبدیل شده است و به آن، نام تئوتیئواکان را داده‌اند.

کلیلوک، کانادا

Kliluk, British Columbia, Canada

Kliluk, British Columbia, Canada

کشور کانادا، دارای دریاچه‌های بسیار زیادی است اما تعدادی از آن‌ها همانند دریاچه کلیلوک در دره اوکاناگان جذاب و تماشایی هستند. این دریاچه لکه‌دار، توسط مردمان دره اوکاناگان مورد احترام است و به عنوان مکانی برای درمان شناخته می‌شود. بنابر باور مردم، هر کدام از این دایره‌ها، دارای تملکی متفاوت هستند. این دریاچه در تابستان واقعا جادویی است.

دخمه مردگان، پاریس، فرانسه

The Catacombs, Paris, France

The Catacombs, Paris, France

در زیر شهر زیبای پاریس، مجموعه‌ای تونل‌های وحشتناک و خوفناک وجود دارند. در حقیقت، دیوارهای این تونل‌ها از استخوان و جمجمه انسان ساخته شده است. این مکان، قبرستانی هزارتو و زیرزمینی است که باقی‌مانده چندین میلیون نفر از ساکنین قبلی پاریس را در خود جای داده است. هویت بسیاری از این افراد مشخص نیست و برخی استخوان‌ها از قبرستان‌های شلوغ قرن هیجدهم و نوزدهم میلادی به این مکان آورده شده‌اند.

چاه ثور، آمریکا

Thor’s Well, Oregon, USA

Thor’s Well, Oregon, USA

چاه ثور، نام مستعاری و جالب توجهی است که به یک گودال در ساحل اقیانوس آرام داده شده است که گردشگران و مسافران زیادی را به خود جلب می‌کند. این مکان گردشگری عجیب و جالب توجه، آب را به درون خود می‌کشد، آن را می‌چرخاند و سپس، آن را به صورت دراماتیکی به بیرون پرتاب می‌کند. این مکان درست در کنار ساحل اوریگان در کوک چیسم قرار گرفته است.

قلعه بنگار، هند

Bhangarh Fort, Rajasthan, India

Bhangarh Fort, Rajasthan, India

قلعه بنگار، قلعه‌ای از قرن هفدهم میلادی است که به عنوان یکی از جن‌زده‌ترین مکان‌ها در کشور هند شناخته می‌شود. این قلعه دارای زیبایی خاصی است و پیرامون آن را داستان‌های جالب توجهی فرا گرفته است. از جالب توجه‌ترین داستان‌ها پیرامون این قلعه این است که یک جادوگر که توسط یک شاهزاده رها شده، این قلعه را نفرین کرده است.

ساحل قرمز، چین

Red Beach, Panjin, China

Red Beach, Panjin, China

ممکن است نام ساحل صورتی را شنیده باشید. این ساحل، توسط ترکیبی گونه‌ای از جلبک‌ها با آب‌های پر از کلسیم ایجاد شده است. اما آیا تا به حال نام ساحل قرمز را شنیده‌اید. ساحل قرمز، یک مکان غیر عادی در کشور چین به شمار می‌رود. این ساحل، پوشیده از جلبک‌های سودا هستند که در پاییز، به رنگ قرمز مایل به زرد تبدیل می‌شوند.

فیری گلن، اسکاتلند

Fairy Glen, Isle of Skye, Scotland, UK

Fairy Glen, Isle of Skye, Scotland, UK

شاید عجیب چیز در مورد فیری گلن، این است که افسانه‌ها و رازهای زیادی پیرامون آن را فرا گرفته است و همین باعث جلب گردشگران و بازیگران زیادی شده است. این مکان برای قرن‌ها است که به موجوداتی جادویی ارتباط داده شده است. این مکان همچنین به عنوان مکانی برای فیلمبرداری فیلم Stardust مورد استفاده قرار گرفته است. با این وجود، این صخره‌های غیر معمول توسط رانش زمین شکل گرفته‌اند. با این حال، برخی از افراد ادعا کرده‌اند که موجوداتی را در این مکان دیده‌اند.

جزیره ایستر، شیلی

Easter Island, Chile

Easter Island, Chile

این مردمان راپا نوی بوده‌اند که این هزاران غول‌های سنگی را ساخته و شکل داده‌اند. این سنگ‌ها به نام موآی بیش از نهصد سال قدمت دارند. اما امروزه هیچ کس نمی‌داند که چطور آن‌ها قادر بودند تا این مجسمه‌های غول‌آسا را جابه‌جا کنند. هر کدام از این سنگ‌ها حدود چهارده تن وزن دارند. برخی بر این باور هستند که ساکنین باستانی پلنزی، این سنگ‌های غول پیکر را با استفاده از سطوح سنگی از معادن به این مکان آورده‌اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو