اختصاصی| نکاتی که هنگام سفر و حمل دارو باید بدانید 

82

1400/10/1

09:26


هنگام سفر و به ویژه سفر به خارج از کشور، درباره حمل دارو ملاحظاتی وجود دارد که بهتر است پیش از سفر با آنها آَنا شوید.

اختصاصی| نکاتی که هنگام سفر و حمل دارو باید بدانید 

به گزارش سرویس ترجمه بهداشت نیوز، هنگام سفر با دارو، باید ملاحظاتی را در نظر گرفت. برخی از کشورها محدودیت ها و ممنوعیت هایی در مورد ورود و نگهداری مواد مخدر دارند.

از سوی دیگر و علاوه بر آشنایی با محدودیت هایی در میزان حمل وجود دارد؛ برخی از داروها باید در دمای پایین نگهداری شوند. بنابراین اگر قصد سفری در آینده نزدیک دارید و نیاز دارید که داروهای تجویز شده را در چمدان خود بگنجانید، به این موارد توجه کنید

به دلایل مختلف، اشخاص نیاز دارند تا در سفر دارو به همراه داشته باشند. اولاً، بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن باید تداوم درمان خود را حفظ کنند.

ثانیاً، پرواز هواپیما اغلب به معنای تغییر در شرایط معمول زندگی است که می‌تواند علائم مختلفی را نشان دهد. این مورد، برای مثال، در مورد کسانی که از عدم تناسب فشار هوا در گوش رنج می برند یا آسیب دیده اند، صدق می کند.

علاوه بر این، طبق مطالعات علمی، سفرهای همراه با قرار گرفتن در معرض ارتفاع اغلب بر بیماران مبتلا به بیماری‌های تنفسی تأثیر می‌گذارند. برای مثال، اگر چه برای افرادی که مبتلا به آسم برونشیال هستند هیچ گونه منعی برای پرواز وجود ندارد، اما آنها باید دستگاه تنفسی خود را در دسترس داشته باشند.

ثالثاً، حتی در افراد سالم نیاز به اقدامات پیشگیرانه وجود دارد. به همین دلیل است که برای مقابله با علائم و بیماری‌های مسافران، مانند سرماخوردگی، اسهال یا سردرد، یک کیت کمک‌های اولیه را در چمدان قرار می‌دهیم.

به عنوان بخشی از این اقدامات احتیاطی، افرادی که نیاز به درمان مداوم دارند باید شرایط دیگری را نیز پیش بینی کنند:

اینکه جایی که قرار است از آن بازدید کنیم ممکن است دور افتاده باشد

همان دوزها یا فرمولاسیون هایی که در کشور مبدا ما وجود دارد ممکن است به بازار عرضه نشود

برای دسترسی به داروهای ما ممکن است یک نسخه پزشکی از کشور مورد نیاز باشد

محدودیت در سفر با دارو

چه داروی  تزریقی، چه قرص‌ها، شربت‌ها، ژل‌ها یا اسپری‌ها، اکثر داروها را می‌توان در کیف دستی خود حمل کرد. شما باید داروهای خود را در ایست های بازرسی امنیتی مرزی نشان دهید.

با این حال، ممکن است محدودیت‌های شدیدتری برای سفر با دارو در برخی کشورها و حتی در برخی خطوط هوایی وجود داشته باشد. در حالی که معمولاً ارائه یک گزارش پزشکی و نسخه برای توجیه وجود چنین داروهایی کافی است، در مناطق خاصی مواد ممنوعه وجود دارد.

هند، پاکستان، ترکیه، عربستان سعودی، قطر، ژاپن، چین، اندونزی، سنگاپور، مکزیک، کاستاریکا و یونان از جمله کشورهایی هستند که بیشترین محدودیت را برای سفر با دارو دارند. در ایالات متحده، فقط داروهایی مجاز هستند که به صورت قانونی در آنجا خریداری شوند.

در اینجا برخی از موادی که در سراسر جهان محدود شده اند آورده شده است:

آمفتامین ها

دیازپام

کدئین (حتی در شربت)

ترامادول یا نظیر آن

سودوافدرین

گوایفنسین

استامینوفن

آسپرین

در برخی مناطق، عدم رعایت این مقررات در مورد داروها می تواند به معنای بازداشت، جریمه یا ممنوعیت ورود باشد. و در این مورد، این اصل که جهل به قانون مستثنی از انطباق نیست اعمال می شود.

نکاتی برای سفر با دارو

اگر نیاز به سفر با دارو دارید، باید خیلی قبل از اینکه سوار هواپیما شوید یا چمدانتان را ببندید، باید این نکات را به خوبی انجام دهید

نزد دکترتان بروید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که به پزشک خود مراجعه کنید. آنها علاوه بر نوشتن گزارش و نسخه، به شما خواهند گفت که آیا به دلیل سفر باید دوز مصرفی خود را تنظیم کنید یا به داروهای اضافی نیاز دارید.

درباره برندها و مواد تشکیل دهنده تحقیق کنید

دانستن اجزاء، ترکیبات فعال یا نام ژنریک داروهایی که مصرف می کنید بسیار مهم است. در مناطقی که بازدید می کنید، ممکن است با نام های مختلف فروخته شوند.
همچنین باید میزان میلی گرم آنها را مشخص کنید. به این ترتیب، اگر در طول سفر خود نیاز به خرید آنها داشته باشید، سردرگم نخواهید شد.

در مورد مقررات تحقیق کنید

بهتر است در مورد مقررات دارویی مکان هایی که می خواهید بروید تحقیق کنید. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، در برخی کشورها محدودیت‌های خاصی وجود دارد.
وب سایت های خود شرکت ها دارای بخشی در مورد موضوع و اطلاعاتی در مورد شرایط لازم برای همراه داشتن داروهای خود هستند. همچنین می توانید از کنسولگری ها و سفارت های کشورها درخواست کنید.

نسخه و گزارش پزشکی دریافت کنید

یک نسخه و یک گزارش پزشکی به شما کمک می‌کند تا نشان دهید چرا باید با دارو سفر کنید. همچنین در صورت نیاز به شما کمک می کند تا دوزهای بیشتری از درمان خود را دریافت کنید.
به یاد داشته باشید که گزارش باید توسط پزشکتان امضا و مهر شود. این باید شامل اطلاعات مربوط به سابقه سلامتی شما و نام داروها، چه عمومی و چه تجاری باشد. در صورت امکان، باید به زبان انگلیسی نوشته یا ارائه شود.

داروی خود را در چمدان خود حمل کنید

هنگام سفر، همیشه باید داروها را در چمدان دستی خود حمل کنید، حتی اگر ممکن است باعث ناراحتی فرد شود. حمل آنها به این روش بررسی آنها را در مبادی خروجی و ورودی آسان می کند.
همچنین احتمال آسیب یا مفقود شدن را کاهش می‌دهد، زیرا چمدان‌های تحویل‌شده مستعد ضربه هستند و در معرض تغییرات دما هستند. همچنین، حمل دارو در کیف دستی در صورت نیاز به استفاده از آن در مواقع اضطراری آسان‌تر می‌شود.

چگونه داروهای خود را بسته بندی کنید

برای حمل داروهای خود در کیف دستی خود، چند نکته را باید در نظر داشته باشید:

داروها را در ظروف اصلی نگهداری کنید. از جعبه های قرص استفاده نکنید.

مایعات را در یک کیسه اضافی یا بسته‌بندی بدون هوا قرار دهید تا نریزند.

از چه داروهایی میتوان استفاده کرد؟

بهتر است داروهایی را که مصرف می‌کنید، با توجه به روش درمانی که دنبال می‌کنید، در کیف دستی خود داشته باشید. اما در صورت تمایل می توانید یک کیت مسافرتی تهیه کنید. این هم در انتقال و هم در هنگام ورود مفید خواهد بود.

Stepto health
۲۷نوامبر ۲۰۲۱
گلنوش محبعلی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو