طرح‌هایی عجیب برای نقش پرچم جدید نیوزلند!

طرح‌هایی عجیب برای نقش پرچم جدید نیوزلند!


منبع: فوت و فن

143

1400/10/1

10:21


طرح‌هایی عجیب برای نقش پرچم جدید نیوزلند!

طرح پرچم کشور نیوزلند که مشابه طرح پرچم کشور همسایه خود استرالیاست و تنها محل جای‌گیری ستاره‌ها در آن‌ها متفاوت است، همواره یکی از مشکلات مردم این کشور بوده است. هر دو کشور یک الگوی طراحی را در پرچم‌هایشان دارند که نشأت گرفته از پرچم بریتانیا، کشور استعمارگر این دو کشور است.
به گزارش گاردین، در راستای این رفراندوم که سال آینده برگزار می‌شود، دولت نیوزلند وبسایتی را راه اندازی و از مردم این کشور درخواست کرده تا طرح‌های پیشنهادی خود را برای پرچم جدید به نمایش بگذارند؛ در میان این آثار، تعدادی اثر جالب و خاص هم به چشم می‌خورد!

در میان بسیاری از طراحی‌ها، طرح‌هایی از جانواران و حیوانات دیده می‌شود و تعدادی از آن‌ها بیشتر از بقیه قابل شناسایی هستند. حتی یکی از طرح‌ها یک کد QR را نشان می‌دهد و در دیگری یک پنتاگرام(ستاره پنج پر برعکس) وجود دارد و بسیاری دیگر از نمونه‌ها یادآور هنر آپ-آرت هستند.

جان کی نخست وزیر نیوزلند رفراندوم تغییر پرچم را به یکی از اولویت‌های دولت خود تبدیل کرده است. در اولین قسمت این رفراندوم-که ۲۵ میلیون دلار برای این کشور خرج برمی‌دارد-هیئت داورانی مستقل تمامی آثار فرستاده شده را بررسی خواهند کرد و ۴ طرح را از میان آن‌ها برخواهد گزید؛ سپس این ۴ طرح توسط مردم رده بندی خواهند شد.

در قسمت دوم این رفراندم که در ماه مارس ۲۰۱۶ برگزار می‌شود، از شهروندان پرسیده خواهد شد که آیا مایل به نگه داشتن پرچم قدیمی هستند یا تمایل به جایگزین کردن آن با طرح جدید دارند.
تعدادی از طرح‌های عجیب ثبت شده برای این رفراندوم را با هم می‌بینیم!













 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو